- Bizonyos feltételek esetén fizetniük kell a Sony-nak a crossplay játékok kiadóinak
- A kompenzáció akkor jár, ha a költekezés aránya kisebb, mint a játékosbázisé
Igencsak bőséges csámcsognivalót biztosít az Epic Games és az Apple közti jogi hercehurca a videójátékos média számára, hiszen sorra szivárognak ki a különféle bizalmas adatok: az Epic Games bevételi számai és az Epic Games Store-ra vonatkozó részletek után most épp a Sony kapcsán derült fény egy rendkívül érdekes kompenzáció modellre.
Mostanában már többé-kevésbé megszokottnak mondható, régebben azonban erősen ódzkodott a Sony a crossplay funkció támogatásától, végül aztán a Fortnite meghozta a nagy áttörést. Most pedig kiderült az is, hogy miért nem akartak beállni a platformfüggetlen játék mögé: nem szeretnék, hogy olyanok használják az online infrastruktúrájukat, akik máshol költekeznek.
Ennek kivédésére – mint az a dokumentumból kiderült – bevezettek egy kompenzációs rendszert, amely azt figyeli, hogyan alakul a játékon belüli költekezés aránya az egyes platformok között a játékosbázis eloszlásához viszonyítva. Magyarázatként egy példával szolgáltak: ha a játékidő 95 százalékát a PS4 adja, miközben a bevételek 90 százaléka is erről a platformról érkezik, akkor nem kell fizetni semmiféle kompenzációt. Ha azonban ugyanilyen gameplay arány mellett a bevételek 60 százalékra esnek, akkor 52 ezer dollár kompenzáció illeti meg a Sony-t.
Fontos, hogy a dokumentum 2019-ből származik, maga a rendszer azonban továbbra is él, az Epic Games elnöke, Tim Sweeney ugyanis megerősítette, hogy a Sony az egyetlen platformholder, amely kompenzációt kér a crossplay támogatásáért.
Epic CEO Tim Sweeney just confirmed that Sony is the only platform holder that requires Epic to pay compensation for crossplay. Epic had to agree to pay these additional fees to enable crossplay in Fortnite.
— Tom Warren (@tomwarren) May 3, 2021