• Bizonyos feltételek esetén fizetniük kell a Sony-nak a crossplay játékok kiadóinak
  • A kompenzáció akkor jár, ha a költekezés aránya kisebb, mint a játékosbázisé

Igencsak bőséges csámcsognivalót biztosít az Epic Games és az Apple közti jogi hercehurca a videójátékos média számára, hiszen sorra szivárognak ki a különféle bizalmas adatok: az Epic Games bevételi számai és az Epic Games Store-ra vonatkozó részletek után most épp a Sony kapcsán derült fény egy rendkívül érdekes kompenzáció modellre.

Mostanában már többé-kevésbé megszokottnak mondható, régebben azonban erősen ódzkodott a Sony a crossplay funkció támogatásától, végül aztán a Fortnite meghozta a nagy áttörést. Most pedig kiderült az is, hogy miért nem akartak beállni a platformfüggetlen játék mögé: nem szeretnék, hogy olyanok használják az online infrastruktúrájukat, akik máshol költekeznek.

a-sony-kompenzaciot-ker-a-crossplay-tamogatasaert-ha-a-felhasznalok-mashol-koltik-a-penzuket.jpg

Ennek kivédésére – mint az a dokumentumból kiderült – bevezettek egy kompenzációs rendszert, amely azt figyeli, hogyan alakul a játékon belüli költekezés aránya az egyes platformok között a játékosbázis eloszlásához viszonyítva. Magyarázatként egy példával szolgáltak: ha a játékidő 95 százalékát a PS4 adja, miközben a bevételek 90 százaléka is erről a platformról érkezik, akkor nem kell fizetni semmiféle kompenzációt. Ha azonban ugyanilyen gameplay arány mellett a bevételek 60 százalékra esnek, akkor 52 ezer dollár kompenzáció illeti meg a Sony-t.

Fontos, hogy a dokumentum 2019-ből származik, maga a rendszer azonban továbbra is él, az Epic Games elnöke, Tim Sweeney ugyanis megerősítette, hogy a Sony az egyetlen platformholder, amely kompenzációt kér a crossplay támogatásáért.