A Mad Doc Software-t 1999-ben alapították, első játékuk a Star Trek: Armada II volt, amely középszerűségével csak annyira volt elég, hogy a cím miatt jó páran megvásárolják. A "nagy áttörésre" - ha lehet ezt így nevezni - 2002-ig kellett várni: ekkor ugyanis egy rém gyenge második világháborús szoftver mellett a cég megkapta a lehetőséget a zseniális Empire Earth játék küldetéslemezének megalkotására. Miért?! - kiáltottunk fel több millióan, aztán néma csend lett. Az expanzió nem volt harmatgyenge - éppen csak hozta azt a középszerűséget, amellyel a stúdió fél kézzel kinyírta az amúgy ígéretesnek induló ST: Armada franchise-t. Ezek után a Dungeon Siege-hez készíthettek egy küldetéslemezt - igen, bizonyára már kitaláltátok, megint sikerült hozniuk azt a szintet, amellyel kis híján ki lehetett készíteni egy többszörös díjnyertes, ígéretes címet - ezek után senki nem is bízott rájuk bejáratott nevet...
Illetve, dehogynem: a Sierra úgy döntött, nekik utalja ki az Empire Earth franchise-t. Az első részt - természetesen a rém közepes küldetéslemez nélkül - sokan nagy úttörőnek tartották, olyan játéknak, amely, ha kinövi gyermekbetegségeit, még az Age of Empires sorozatot is megszorongathatja - a második részt már mindenki csak úgy emlegette: a "szürke felvonás". Ez azonban nem volt elég - ahhoz, hogy ki tudják nyírni ezt a valaha szebb napokat ért franchise-t, a harmadik részre volt szükség, amelyről jó magam is írtam a Guruba, és nem szokásom önmagamat ismételni.
Most azonban kiderült, hogy a Rockstar felvásárolta a céget, és "Rockstar New England"-et csinált belőle, ezután a fiúkat ezen a néven kell keresni. Én ezt nem értem - addig tiszta sor, hogy a Mad Doc dolgozhatott a sokak által imádott Bully Xbox 360-as portján, de ezek a fiúk nem nézték meg a felvásárolandó vállalat portfólióját? Vegyük gyorsan számításba: Star Trek Armada II leszerepelt, a Dungeon Siege cím majdnem kivérzett, az Empire Earth pedig elszáradt a kezeik alatt. Vajon mi történt, hogy a legendás GTA-s cég bezsákolta magának ezt a stúdiót? Soha nem tudjuk meg, azonban én már előre rettegek egy esetleges RTS-GTA-tól, Empire Earth III stílusban...
Illetve, dehogynem: a Sierra úgy döntött, nekik utalja ki az Empire Earth franchise-t. Az első részt - természetesen a rém közepes küldetéslemez nélkül - sokan nagy úttörőnek tartották, olyan játéknak, amely, ha kinövi gyermekbetegségeit, még az Age of Empires sorozatot is megszorongathatja - a második részt már mindenki csak úgy emlegette: a "szürke felvonás". Ez azonban nem volt elég - ahhoz, hogy ki tudják nyírni ezt a valaha szebb napokat ért franchise-t, a harmadik részre volt szükség, amelyről jó magam is írtam a Guruba, és nem szokásom önmagamat ismételni.
Most azonban kiderült, hogy a Rockstar felvásárolta a céget, és "Rockstar New England"-et csinált belőle, ezután a fiúkat ezen a néven kell keresni. Én ezt nem értem - addig tiszta sor, hogy a Mad Doc dolgozhatott a sokak által imádott Bully Xbox 360-as portján, de ezek a fiúk nem nézték meg a felvásárolandó vállalat portfólióját? Vegyük gyorsan számításba: Star Trek Armada II leszerepelt, a Dungeon Siege cím majdnem kivérzett, az Empire Earth pedig elszáradt a kezeik alatt. Vajon mi történt, hogy a legendás GTA-s cég bezsákolta magának ezt a stúdiót? Soha nem tudjuk meg, azonban én már előre rettegek egy esetleges RTS-GTA-tól, Empire Earth III stílusban...
És szerintem az Empire Earth II sem volt rossz, sokféle stratégiát ki lehetett benne dolgozni, voltak benne okos ötletek, eléggé lekötötte az embert.
Egyébként meg a Mad Doc összes címében a mesterséges intelligencia külön dicsérhető, hiszen az alapítójuk a téma egyik legismertebb szakértője, és azért ez egy elég kritikus játékelem.
Azért kilenc év alatt közel 10 millió eladott példány az nem rossz egy jobbára bedolgozó státuszú stúdiótól...
És szerintem az Empire Earth II sem volt rossz, sokféle stratégiát ki lehetett benne dolgozni, voltak benne okos ötletek, eléggé lekötötte az embert.
Egyébként meg a Mad Doc összes címében a mesterséges intelligencia külön dicsérhető, hiszen az alapítójuk a téma egyik legismertebb szakértője, és azért ez egy elég kritikus játékelem.
Azért kilenc év alatt közel 10 millió eladott példány az nem rossz egy jobbára bedolgozó státuszú stúdiótól...