A Rockstar San Diegó-i stúdiójáról az ott dolgozók feleségeinek nyílt leveléből megtudtuk, hogy a cégnél szabályosan agyondolgoztatják az embereket, hiszen a napi 12 órás munkaidő egyáltalán nem megy ritkaságszámba, ahogy az sem, hogy vasárnap is munkába kell állni. Ehhez társulnak még a betartatlan ígéretek, miszerint hamarosan pihenőt kapnak, a kifizetetlen bónuszok, a megvont szabadságok, és az elmaradó betegbiztosítás. Ezek együttesen pedig azt eredményezték, hogy a munkahelyen a feszültség már olyan szintre emelkedett, hogy a dolgozók egy része a depresszió tünetei mutatta, illetve egyiküknél még öngyilkosságra való hajlam is megmutatkozott.
Azt, hogy vezetőség nem áll a helyzet magaslatán jól mutatja, hogy miután a Midnight Club fejlesztőinek egy részét elbocsátották, a megmaradt dolgozók már nem akartak a western kalandjátékon dolgozni és inkább önként távoztak. Ezek a munkások pedig, miután napvilágra került az ominózus levél, elmeséltek ezt-azt az ottani körülményekről.
Egyikük beszámolójából kiderült, hogy a Red Dead Redemption a Rockstar vezetésének hozzá nem értése következtében már hat éve készül, és ennél foga sosem fogja visszahozni a belefeccölt pénzt, egy Rockstarhoz közelálló forrás pedig erre reagálva elmondta, hogy legalább 4 millió példány kellene a profitáláshoz, de ebben még az anyahajó sem bízik, csupán azt szeretnék bizonyítani, hogy a San Diegó-i emberek is tudnak egy AAA-játékot készíteni.
A feleségek jogi lépéseket helyeztek kilátásba, ha a munkakörülmények nem változnak, a Rockstar San Diego viszont tagadta, hogy rabszolgának használnák a munkásokat, ám ezt nehéz elhinni, főleg az után, hogy ma kiderült: a Max Payne 3-at fejlesztő Rockstar Vancouver háza táján is hasonló a helyzet.
Az egyik ott dolgozó elmondása szerint a munkakörülmények egy az egyben ugyanazok, mint ami San Diegóban folyik, azzal a különbséggel, hogy náluk a játék fejlesztése egy hajszállal még inkább kilátástalan. A hónap elején ugyanis harmadszor írták újra az MP3 történetét, emiatt pedig emberünk nem sok esélyt lát arra, hogy az augusztusi megjelenésre kész legyenek (a hivatalos álláspont szerint a játék tavasszal érkezik), pedig 12-14 órás munkanapokat tartanak, gyakran a hét minden napján, természetesen prémium nélkül.
A Rockstar a legújabb vádakra még nem reagált.
Azt, hogy vezetőség nem áll a helyzet magaslatán jól mutatja, hogy miután a Midnight Club fejlesztőinek egy részét elbocsátották, a megmaradt dolgozók már nem akartak a western kalandjátékon dolgozni és inkább önként távoztak. Ezek a munkások pedig, miután napvilágra került az ominózus levél, elmeséltek ezt-azt az ottani körülményekről.
Egyikük beszámolójából kiderült, hogy a Red Dead Redemption a Rockstar vezetésének hozzá nem értése következtében már hat éve készül, és ennél foga sosem fogja visszahozni a belefeccölt pénzt, egy Rockstarhoz közelálló forrás pedig erre reagálva elmondta, hogy legalább 4 millió példány kellene a profitáláshoz, de ebben még az anyahajó sem bízik, csupán azt szeretnék bizonyítani, hogy a San Diegó-i emberek is tudnak egy AAA-játékot készíteni.
A feleségek jogi lépéseket helyeztek kilátásba, ha a munkakörülmények nem változnak, a Rockstar San Diego viszont tagadta, hogy rabszolgának használnák a munkásokat, ám ezt nehéz elhinni, főleg az után, hogy ma kiderült: a Max Payne 3-at fejlesztő Rockstar Vancouver háza táján is hasonló a helyzet.
Az egyik ott dolgozó elmondása szerint a munkakörülmények egy az egyben ugyanazok, mint ami San Diegóban folyik, azzal a különbséggel, hogy náluk a játék fejlesztése egy hajszállal még inkább kilátástalan. A hónap elején ugyanis harmadszor írták újra az MP3 történetét, emiatt pedig emberünk nem sok esélyt lát arra, hogy az augusztusi megjelenésre kész legyenek (a hivatalos álláspont szerint a játék tavasszal érkezik), pedig 12-14 órás munkanapokat tartanak, gyakran a hét minden napján, természetesen prémium nélkül.
A Rockstar a legújabb vádakra még nem reagált.
amúgy kétlem hogy ez megjátszott lenne, hacsak nem jelenik meg vmi pofa, hogy ez mind igaz, és azért ilyen agresszívak a játékaik, mert a szereplők helyére a főnöküket képzelik
Másrészről azért ha ez igaz, akkor az durva. Az ember sose gondolta volna, hogy pont egy szórakoztató cégnél van ilyen . Kicsit érthető is, hogy miért jön annyi 18+-os játék a R*-tól...
Hát én nem hiszem, hogy a dolgozók is olyan véleménnyel vannak mint az előttem szólók jó része .....Szerintem ők le-nák az egészet mintsem még egy játékot készítsenek a kockanépnek...
Bár elképzelhető Migmir variációja is....
12-14 óra munka nem ritkaság (és lassan csak a számlákra elég), járulékokat TALÁN fizeti a munkaadó, a prémiumot meg inkább ne emlegessünk..."az mi az"?!
Persze a tróger hozzáállás és a dilettantizmus bárhol van jelen dühítő (főként a vezetőségben). Ellenben nem tudok együtt érezni velük, mert ez itt SAJNOS mindennapos....már megszoktam.