Bár manapság sokan azt hiszik, megvalósult a nemek közti egyenjogúság, a valóság nem ezt mutatja. Számtalan társadalomtudományi elemzés bizonyítja, hogy a szexizmus állandó szereplője a modern világnak, s noha ezek többsége inkább a politikai és cégvezetői, illetve tudományos elitek között vizsgálódik, a videojátékok sem kivételek e szomorú trend alól. Legalábbis ezt bizonygatja a francia Dotnod kreatív igazgatója, Jean-Maxime Moris, aki szerint, miután a Sony hagyta veszni a programot, sok kiadó csak azért nem karolta fel, mert a főszereplője egy fiatal, erős jellemű nő.
"Volt pár cég, ahonnan elküldtek bennünket, mondván: 'Nem adjuk ezt ki, nem lenne sikeres. Ha el akaod adni a játékodat, férfi főszereplőnek kell lennie, ilyen egyszerű'". -- mesélte Moris a Penny Arcade-nek. "Szerettük volna bemutatni, hogy Nilinnek [ő a hősnő] magánélete is van, így szerepelt egy videó a játékban, amiben megcsókolt egy hapsit. Erre jöttek emberek, akik azzal érveltek, hogy »nem erőszakolhatod rá a férfi játékost, hogy egy másik krapekkal smároljon, mert az kellemetlen«."
Moris szerint a játékipari vezetők szűk látókörűek, és ez hosszú távon árt az iparnak.
"Szerintem, ha innen nézzük a dolgokat, látható, hogy ez az ipar sosem fog igazán felnőni így. Kell, hogy legyen egy bizonyos szintű kapcsolat a játékos és a karakter között, de nehogy már a játékkal töltött idő megkérdőjelezze a szexuális irányultságot. Nem tudom, ez nekem irtó furcsa. Nem azonosítod magad az ellenkező nemű filmszereplőkkel sem, miért tennéd a játékokban? A tény, miszerint a célközönséget a 15 és 25 év közötti fiatal srácok jelentik, nem kifogás. Olyat közönséget kell létrehoznunk és tisztelnünk, akikből kinézzük, hogy elég intelligensek hozzá, hogy egy ellenkező nemű hőst irányítsanak."
Jean-Maxime véleményéhez nehéz bármit is érdemben hozzátenni, hisz tény, hogy a sikeres játékok többségében a főszereplők férfiak, a nők pedig mint mellékes fontosságú karakterek jelennek meg. Olyan ez, mint az amerikai tévésorozatok esetében sokszor kritizált, burkolt rasszizmus: sokan észrevették, hogy a fekete szereplők hamarabb meghalnak a forgatókönyv szerint, mint a fehérek. Hogy a játékvilág tesz-e valamit a szexizmus ellen, a jövő zenéje -- mi mindenesetre örülünk, hogy a Capcom elég nyitott volt a játék felkarolására. A Remember Me-ről egyébként a márciusi PC Guruban olvashattok négyoldalas, exkluzív előzetest.
Szerepjátéknál s úgy egészében mindenhol máshol, ahol a játékost a főszereplő helyébe próbálják állítani az előbb felsoroltak dőlnek, legalábbis annál aki egy kicsit is átérzi a nemisége súlyát s egyenes önképpel rendelkezik( ugye, ez alól kivétel a poénból s baromkodás végett választott ellenkező nem--->nálam csak a Saint's Row 3-ban fordult elő, gondolom nem kell részleteznem miért :P). BioWare produkciókban vagy például a TES-okban képtelen lennék asszonyt terelgetni, hiába ringatná a csípőjét, mint állat( ujj, az a Dragon Age kettes mozgás...fujj).
Egyébként, mint jelent az hogy magaviseletből platina fokozatot értem el? Erkölcscsősz vagyok, csak nem 'tok róla?
Pölö.: Assassin's Creed III Liberation, Tomb Raider, Beyond Good & Evil, vagy akár az ONI
Szerintem így voltak jók.
Nem, eszem ágában sincs kiragadni semmit sem, én nem vagyok olyan. Na de, és most figyelj. Meg lehet nézni a játék borítóját és reklám képeket. Ezzel a képpel mennyivel jobban el lehet adni egy játékot, mint férfivel. Mennyivel jobb imige-et tud eladni a marketing, mint mással. És kezdem azt képzelni, hogy most az innováció azt kezdi majd jelenteni, hogy k***ákat rakunk a játékokba, mert hát mennyivel awesome egy ütek bombázóval játszani, mint egy férfi karakterrel, mert az már unalmas. Mert ha átjön a haver és meglátja a játékot, mi szúrja ki az ember szemét? A főhős. Ki a főhős, kivel játszol? Hát ebbe ez a csaj a szereplő. Oké, és egyből téma és érdekes.
Nem tervezek belemenni, de szerintem ennek ugyanolyan etnikai hátere van, mint amikor furcsa mód sok néger lepte el a játék ipart. És az a mai napig fenn van. Most nőkkel próbálnak sok mindent eladni, mert cs...el meg bájos arccal el lehet. Érdekes téma ez, vannak ezzel kapcsolatos oldalak, ahol nincs a szőnyeg alá speperve. És ez a médiára is igaz, meg minden más területre és nem csak a játékiparra. Most igazából kettő játékról beszélünk, nem ördöngősség, de nem véletlen. És a Cyberpunk 2077-et is ugyanígy fogják eladni, mert ott se éppen csúnya nő reklámozza a játékot.
A mai akcióhősön jól áll az öltöny és nem feltétlen úgy néz ki, mint egy rakodómunkás. Lásd pl. az Batmant a'la Christian Bale. És persze Ryan Gosling sem néz ki úgy, mint Schwarzi, de azért elég "ütősen" rendezi le a dolgait a Drive-ban. Szóval a tökösség is elég relatív.
A mai akcióhősön jól áll az öltöny és nem feltétlen úgy néz ki, mint egy rakodómunkás. Lásd pl. az Batmant a'la Christian Bale. És persze Ryan Gosling sem néz ki úgy, mint Schwarzi, de azért elég "ütősen" rendezi le a dolgait a Drive-ban. Szóval a tökösség is elég relatív.
Az, meg hogy egy 20 éves csaj leöl egy szigetet, az már megint más dolog, mint misis Ripley 1 EGY Aliennel harcolgat, bagázsban, vagy feltámasztva. Vagy mint a prometheusban, egy nő éli túl.....
De hangsúlyoztam direkt, egy tomb Radierben maga a francise alapja a nő, de máshol ÉN nem szeretek lenni női karkaterrel, mert nem szeretem. De hát nem vagyunk egyformák.
Továbbá a filmek és a játékok is, amiket itt említünk, fikciók. Ha a fikciós filmek és játékok célja az, hogy segítsenek kiszakadni a mindennapokból, akkor nem tudom elfogadni, miért kell annyira a való életben bevett szerepekhez ragaszkodni. Miért ne ölhetne le 20 éves csaj egy szigetnyi bűnözőt/zombit? És még mielőtt lecsapsz erre a mondatra, hangsúlyoznám, hogy nem arról van szó, legyen minden játékban női főszereplő, hanem arról, hogy a jelek szerint a játékiparban még mindig befolyásolhatják a főhős nemét az előítéletek és ha van egy jó játékötlet, amihez a kreatív emberek női karaktert álmodnak meg, akkor sokkal nehezebb kiadni az eredeti elképzelésekhez ragaszkodva.
Úgyhogy én örülnék, ha egy jó ötletet nem kaszálnának el olyan fejesek, akik nem feltétlen érzik megerősítve legbelül a saját nemi szerepüket és ezt a kreativitás elé is helyezik. :) A Remember Me-nek pedig ezúttal sikerült, de ki tudja, mennyi eredeti, kreatív ötlet bukott már el így. :/
Az, meg hogy egy 20 éves csaj leöl egy szigetet, az már megint más dolog, mint misis Ripley 1 EGY Aliennel harcolgat, bagázsban, vagy feltámasztva. Vagy mint a prometheusban, egy nő éli túl.....
De hangsúlyoztam direkt, egy tomb Radierben maga a francise alapja a nő, de máshol ÉN nem szeretek lenni női karkaterrel, mert nem szeretem. De hát nem vagyunk egyformák.
Azt nem igazán értem, hogy "értelmes, történethez hűen férfi főszereplővel", mert a történetet a főhöshöz is igazíthatják, nem feltétlenül kell ennek fordítva működni. Azt értem, hogy szerinted nem "életszerű" egy magányos női kommandós, aki egyedül száll szembe pl. az idegenekkel, de sok FPS eleve nem életszerű, a főhösnek ezernyi eszköze van, ami segíti az emberfeletti teljesítményben. Tehát nő miért ne téphetné le egy idegen fejét, ha izomerősítőt kap, implantátuma van, stb.? :)[br /]
[br /]
Az utolsó mondatod pedig azt sejteti, hogy te sem tudod szétválasztani az önképed a való élet és a játékok között. A barátnőd helyében és morcos lennék, ha egy virtuális karakterrel hasonlítgatna össze a pasim, mérlegelve, hogy nem kell az egyik, mert arra van méár egy másik. :D
[br /]
Minden más játékszereplő lehet viszont nő - minél szexibb, annál jobb, - mert amikor a főhős meghódítja/megmenti/megalázza őket, akkor azzal is rendkívül jól tud azonosulni az elkpzelt, "átlagos" játékos.[br /]
[br /]
Az igazsághoz pedig hozzá tartozik, hogy sok férfi még mindig másodlagos szerpet tulajdonít a nőknek, s van benne ilyen-olyan mennyiségű előítélet is nemekkel vagy nemi szerepekkel (szexualitással) kapcsolatban. Egy ilyen férfi pedig szeret halomra ölni embereket egy játkban, de átugorja az olyan cutscene-t, ahol a női főhős pl. a pasijával smárol hosszasan, mert érzelmileg ott és akkor az erősíti a történetmesélést. Tehát az egyik megerősíti az önképét, a másik pedig nem.[br /]
[br /]
Egy elég magas IQ-val rendelkeő ember szerintem nem problémázik azon, ha női főhőssel kell játszani, mert nem ösztönök és előítéletek vezérlik, s szét tudja választani a valós életet attól, hogy szerepet játszik (vagy csak bele kell élnie magát a szórakozáshoz). Bármely nagy vállalat (jelen esetben játékkiadók) vezetői körében azonban pont olyan férfiak ülnek, akik hiper macsók és egyik rémálmuk az, hogy a női felsővezetők is olyan fizetést kapjanak, mint ők, és hogy általában, egy nővel kelljen vitatkozniuk bármiről is. Nyilván nem értik meg az ilyen arcok, mi a jő egy női főhősben.[br /]
[br /]
A Tomb Raider egyrészt nagyon jó példa arra, hogy női főhőssel is lehet sikeres játékot készíteni. Másrészről meg ott van a tény, hogy Larát is legfőképp a szexi megjelenése adja el. Csak azt akarom mondani, hogy ha lenne egy játék, ahol egy molett, garbót viselő (értsd: nemi szinte jegyeket teljesen elrejtő) lány küzdene a zombik által megszállt városban, akkor mindegy lenne, hogy mennyire jó a történetben az érzelmi töltés, sok férfi nem venné meg a játékot. Egyszerűen nem tudnának azonolsuni olyan női karakterrel, aki nem egy szexideált testesít meg.
[br /]
Minden más játékszereplő lehet viszont nő - minél szexibb, annál jobb, - mert amikor a főhős meghódítja/megmenti/megalázza őket, akkor azzal is rendkívül jól tud azonosulni az elkpzelt, "átlagos" játékos.[br /]
[br /]
Az igazsághoz pedig hozzá tartozik, hogy sok férfi még mindig másodlagos szerpet tulajdonít a nőknek, s van benne ilyen-olyan mennyiségű előítélet is nemekkel vagy nemi szerepekkel (szexualitással) kapcsolatban. Egy ilyen férfi pedig szeret halomra ölni embereket egy játkban, de átugorja az olyan cutscene-t, ahol a női főhős pl. a pasijával smárol hosszasan, mert érzelmileg ott és akkor az erősíti a történetmesélést. Tehát az egyik megerősíti az önképét, a másik pedig nem.[br /]
[br /]
Egy elég magas IQ-val rendelkeő ember szerintem nem problémázik azon, ha női főhőssel kell játszani, mert nem ösztönök és előítéletek vezérlik, s szét tudja választani a valós életet attól, hogy szerepet játszik (vagy csak bele kell élnie magát a szórakozáshoz). Bármely nagy vállalat (jelen esetben játékkiadók) vezetői körében azonban pont olyan férfiak ülnek, akik hiper macsók és egyik rémálmuk az, hogy a női felsővezetők is olyan fizetést kapjanak, mint ők, és hogy általában, egy nővel kelljen vitatkozniuk bármiről is. Nyilván nem értik meg az ilyen arcok, mi a jő egy női főhősben.[br /]
[br /]
A Tomb Raider egyrészt nagyon jó példa arra, hogy női főhőssel is lehet sikeres játékot készíteni. Másrészről meg ott van a tény, hogy Larát is legfőképp a szexi megjelenése adja el. Csak azt akarom mondani, hogy ha lenne egy játék, ahol egy molett, garbót viselő (értsd: nemi szinte jegyeket teljesen elrejtő) lány küzdene a zombik által megszállt városban, akkor mindegy lenne, hogy mennyire jó a történetben az érzelmi töltés, sok férfi nem venné meg a játékot. Egyszerűen nem tudnának azonolsuni olyan női karakterrel, aki nem egy szexideált testesít meg.
Nem értem én ezt, vagy ez csak akkor érvényes amikor reklámozni kell a játékot egy gamershow alkalmával? Nevetséges az egész.