A játékok fejlesztése manapság meglehetősen sokáig tart, mivel a fejlesztők igencsak ambiciózusak, és meg akarnak felelni a rajongók (többször elég magas) elvárásainak. Az olyan játékok, mint a GTA, olyan nagyszabásúak, hogy a rajongóknak éveket kell várniuk a franchise következő epizódjára – a GTA 5 óta például már több mint 10 év telt el. A The Washington Postnak adott interjújában Masayoshi Yokoyama, az RGG Studio (Like a Dragon) igazgatója elmondta, hogy azért tart ennyire sokáig manapság a játékok fejlesztése, mert komplett folytatások helyett mindenki inkább rebootokat készít.
"A legtöbb játék manapság nem feltétlenül az előző részek továbbfejlesztése, hanem inkább teljes reboot" – mondta Yokoyama. A GTA és az Assassin's Creed szériát hozta fel példaként arra, hogy a nagy cégek olykor teljesen megváltoztatják a koncepciót. Az ilyen nagy játékoknál minden folytatás teljesen új környezetet és másfajta játékmenetet tartalmaz, ami miatt túl hosszúra nyúlik a fejlesztési időszak. Yokoyama úgy gondolja, hogy érdemes lenne több dolgot átvenni az előző részekből, akár komplett modelleket vagy pályarészeket, ami jelentősen felgyorsíthatná a fejlesztési időt.