Meglehetősen régen, 2010 óta zakatol free-to-play játékként a Quake Live; induláskor teljesen ingyenes volt a program, majd a prémium funkciókat egy előfizetés mögé zárták el a fejlesztők. Ilyen prémium szolgáltatás a saját szerverek létrehozásának lehetősége, ahol aztán kedvünk szerint állíthatjuk be a meccsek paramétereit, de előfizetéshez kötött 20 pálya, a klánok alapítása és a Freeze Tag játékmód is. Most mindennek vége. Az id Software előzetes figyelmeztetés nélkül jelentette be, hogy a Quake Live mostantól egy fizetős játék: a program 10 euróba kerül, de cserébe így immáron minden játékosnak ugyanazok a lehetőségeik vannak.
A Quake Live tavaly költözött a Steamre, most azonban teljes mértékben átállt a Steamworksre, így a szerverböngésző, a barátlisták, a hangkommunikáció, a chat, a statisztikák, a csalók elleni védelem, a Workshop, a kártyák és az achievementek is mind a Valve rendszeréről futnak, játékon belül pedig a Steam profilképünket illetve azonosítónkat használhatjuk. Az id Software egy új kezdetnek nevezte mindezt, a váltás azonban nem volt problémáktól mentes.
A Steam fórumon sokan panaszkodnak arra, hogy a Quake Live rosszabbul fut, miután a Steamworks alatt működik, egyeseik kíváncsiak arra, hogy visszakapják-e a pénzüket, amit az előfizetésre költöttek, mások pedig nehezményezik, hogy a több évnyi statisztikájuk semmissé vált, ezeket ugyanis lenullázták.
Jó hír viszont, hogy akinek a váltás előtt a Steam könyvtárában csücsült a játék, annak nem kell egy petákot sem fizetnie, övé a játék, díjmentesen.
Mintha mindenki teljesen meghülyült volna ebben a szektorban... :D