Nemrég arról számoltunk be, hogy a Fez hibás marad, mivel a fejlesztőknek nincs pénze arra, hogy kiadjanak egy újabb hibajavítását. A folyamat úgy zajlik, hogy minden egyes játékot és annak hibajavításait átvizsgálja a konzol gyártója, ezért pedig pénzt kér, a Polytron csapatának pedig már nincs annyi tartaléka, hogy kijavítsák a mentésfájlokat érintő problémát.
Szerintük egyedül a Microsoft hibás, mivel több tízezer dollárt kérnek (Tim Schafer egyszer 40.000 dollárt említett) egy hitelesítésért, a Microsoft viszont mossa kezeit. A Giant Bombnak adott nyilatkozatában a cég szóvivője azt mondta: a Microsoft Studios támogatja a Polytron és a befektetőjük, a Trapdoor azon döntését, hogy nem készítenek több tapaszt a Fezhez, mivel ők jobb pozícióban vannak ahhoz, hogy megállapítsák, mi a jó a játékosoknak.
A cég nem részletezte, hogy mennyit kérnek egy-egy hitelesítésért, de hajlandóak lettek volna együtt dolgozni a Trapdoorral, hogy találjanak egy jó megoldást.
Szerintük egyedül a Microsoft hibás, mivel több tízezer dollárt kérnek (Tim Schafer egyszer 40.000 dollárt említett) egy hitelesítésért, a Microsoft viszont mossa kezeit. A Giant Bombnak adott nyilatkozatában a cég szóvivője azt mondta: a Microsoft Studios támogatja a Polytron és a befektetőjük, a Trapdoor azon döntését, hogy nem készítenek több tapaszt a Fezhez, mivel ők jobb pozícióban vannak ahhoz, hogy megállapítsák, mi a jó a játékosoknak.
A cég nem részletezte, hogy mennyit kérnek egy-egy hitelesítésért, de hajlandóak lettek volna együtt dolgozni a Trapdoorral, hogy találjanak egy jó megoldást.
Tudod ha veszel egy cipőt ami jó, bár kicsit mintha szorítana, és elviszed a cipészhez, aki meg végül hordhatatlanná teszi, akkor te jogosan kérnéd vissza nem csak a javítás költségét, de a cipő eredeti árát is!
Obo: Hülye kérdés egy (láthatólag) hülyének: Szándékosan akarna elkövetni egy fejlesztő is olyan hibát amivel az összes játékosát megszivatja? Hibázott, nem direkt.. de a hibákért vállalni kell a következményeket. Nyugodtan tudta volna tesztelni.. vagy ez nem szokás? De ha már olyan nagyon hűdeokosnak akarod beállítani magad és a téma szakijának, akkor ugyan áruld már el melyik játékot lehetne megvenni amit te készítettél....
Segítség: ha üzletben romlott halat adnak el neked gondolj arra, hogy te még ilyet se fogtál volna és örülj az éleslátásodnak.
Továbbra sem értem miért olyan nehéz megérteni: nem direkt hibázott, hogy most menjen a dráma. Ha valaki egy hibát követ el, nem feltétlenül jelenti azt, hogy inkompetens.
ha már inkább pizzát zabált mintsem a bugokat irtotta volna akkor nem lett volna gond. Az AAA kategóriás játékokkal meg íme egy összehasonlítás: http://www.mobygames.com/game/dos/flashback-the-quest-for-identity/credits
Nem két emberes project volt, mintha csúszott is volna. De az akkori gépeket jóformán maximálisan kihasználta! mindemellé pedig nem volt benne olyan mértékű bug mint ami miatt most itt vergődik a fejlesztő....
Egy ismerősöm egy 3D-s zombis játékot fejleszt.. elég komoly játékmenetbeli fejlesztésekkel.. a teljes projecten dolgoznak kb 5en 1 éve, meló után. A teszterek meg a haveri társaságából vannak vagy 10en.. mind mind ingyen. Ez a szerencsétlenség ennyire lúzer lenne hogy egy haverját sem tudta volna megkérni hgy tesztelje neki egy kicsit?
Obo: "Otthonról persze mindenki nagyon nagy szakértő, de ne felejtsük már el: attól, hogy x évig játszol, nem leszel fejlesztő. Hacsak nem dolgozták hónapokat vagy éveket az iparban, egyszerűen nincs rálátásod arra, hogy mi megy valójában egy csapatnál. Én magam sosem készítettem játékot, még csak közöm sem volt ilyen munkához, de nem is osztogatom a jó tanácsokat. "
Innentől a neved akkor neked is kuss! Ha mi nem mondhatjuk el azt hogy régen mi ment a játékiparban (vélhetőleg még ondósejt sem voltál akkortájt), és mi megy most. Igenis össze lehet hasonlítani a régi csúcscímeket és a mai indie játékokat. A felbontás és néhány játékmenetbeli fejlődésen kívül a játékok minősége jóformán ugyanaz. Ha a GTA4 vagy a CoD lett volna összehasonlítási alap egy ilyen fez szerűséggel akkor érteném a vergődéseteket. De 15 évvel ezelőtti programokról volt szó... de mondhattam volna 20 évvel ezelőttieket is. Ti akkor is úgy rinyáltatok volna mint akiről épp most szállt le egy ló kielégült fejjel...
Az M$-t ritkán védem, de most pont kiállok mellettük. Van egy minőségbiztosítási szabályzatuk, aminek meg kell felelni. A FEZ fejlesztője egy patchel tönkretette a játékot ami az alapesetnél megfelelt. Az hogy hibás frissítést küldött el a fejlesztő miután kiszurkolta a pénzt, az egyes egyedül a fejlesztő hibája.
Azért kíváncsi lennék hogy egy Skyrim-nál ahol volt jó pár!!! update mennyit spróolhattak volna ha felvesznek pár tesztert akiknek bugonként fizettek volna... Lehet jobban kijöttek volna anyagilag mint minden egyes alkalommal fizetni az MS-nek és a Sony-nak is!
Erről csináljanak valami sajnáltatós filmet! Azt is le fogom tojni! Ha valaki erre vállalkozott akkor ne kezdjen el sírni, és másokat hibáztatni ha a végterméke f*s!
Nem, még nem fejlesztettem semmit, de dolgozom! És minden munkahelyen van egy olyan dolog hogy minőségi elvárás. ha egy asztalossal csináltatsz egy asztalt akkor te is kiakadnál ha az egyik lába rövidebb lenne, és azt javasolja hogy tegyél alá egy db papírt, de a pénzt azért elkéri rendesen!
Fel kellene ébrednetek az elkényelmesedett élet tunyaságából a valóságba!
Hát nem jobb lenne neki, hogyha kiadná a patch-et, szétszéledne a világban a hír, és aki eddig a mentés probléma miatt nem akarta megvenni, az megvenné és jön a pénz.
Ez egyébként sem lenne érdekes számomra, ha nem azzal jönnének, hogy ez a Microsoft hibája. A fenéket az övék.
A sarcolás meg jó dolog. Manapság már túlságosan is elburjánzott, hogy mennek ki a hibás játékok "majd kijavítjuk" jelszóval. Ez legalább némileg határok közé szorítja őket.
kekesi: hogy jön ez ide? De ok, ügyes vagy, megmondtad a tutit.
Otthonról persze mindenki nagyon nagy szakértő, de ne felejtsük már el: attól, hogy x évig játszol, nem leszel fejlesztő. Hacsak nem dolgozták hónapokat vagy éveket az iparban, egyszerűen nincs rálátásod arra, hogy mi megy valójában egy csapatnál. Én magam sosem készítettem játékot, még csak közöm sem volt ilyen munkához, de nem is osztogatom a jó tanácsokat.
Egyébként meg igen, tényleg nagyon rossz, hogy hibákkal tele jelenik meg a játék, de az is rossz, hogy keményen megsarcolják a fejlesztőket, hogy akik akarják, azoknak még nehéz is legyen a hibájukat korrigálni.
Csak azt kéne már felfogni, hogy nem kéne ugyanazzal a mércével bírálni egy kétszemélyes indie fejlesztőcsapatot mint egy több száz fős AAA-s céget. Nem kéne őket azonnal elküldeni a csicsókábamert becsúszott egy hiba. Nem tud ráálítani a projektre csak úgy tíz tesztelőt, akiknek kifizeti a bérét meg az áramköltségét.
Ő is olyan átlagos ember mint mi (csak ő ebből él), nem egy félisten kimeríthetetlen vagyonnal.
Az indie fejlesztők szinte feláldozzák az életüket, hogy elkészűljön egy játék, úgyhogy véleményem szerint nem szolgálnak rá arra, hogy mi itt fikázzuk őket mert becsúszott egy hiba.
Amúgy a Super Meat Boy is azért készült el, akkor, amikor elkészült mert a Microsoft olyan leadási határidőt kénszerített rájuk, amitől egy hónap alatt kellett befejezni egy félkész játékot (plusz Florian Himsl családjának teljesen elfogyott a pénze).
Ééééés mielőtt azzal a sznob/felsőbbrendű/okoskodó szutyok sz@r dumával jönne hogy csináljam jobban, annak annyit mondok hogy TE te retek miért nem csinálod jobban?
20-25 éve játszom, és csak az utóbbi 10 évben kezdett el divat lenni a patchelés.. és az utóbbi 4-5ben az első napon kiadott javítások tömkelege.. Régen megvettél egy játékot konzolra (pl sega, vagy ps1, ps2, snes) arra nem lehetett patchet kiadni. Ott amit csináltál az úgy maradt. Kész! Ma mindenki kényelmes hogy majd később kijavítják. jöhetsz a bonyolultabb fejlesztéssel, de nézd meg ezeket az indie játékokat, ha 15 éve jelennek meg akkor AAA-s játékok lennének nem indie-k! Akkoriban miért tudták ezt a szintet minimális bugmennyiséggel kiadni?
Hmmm? Erre valamelyik okoska tud válaszolni?
Vita meg itt aztán itt tényleg nem volt, én elmondtam a véleményem, ő meg elküld filmet nézni. Büszkék lehettek magatokra.
(nem)
A Fez-t tulajdonképpen egy ember, Phil Fish heggeszti több éve. Nem lehet a Skyrim-mal összehasonlítani, ahol több száz ember dolgozik milliós költségvetésből.