Az Xbox One első bemutatóját követően rengeteg kérdőjel maradt a konzollal kapcsolatban, az időközben felröppent pletykák pedig egyáltalán nem segítették a helyzetet, csak aggodalmat okozva. A fő kérdéskörök az internetkapcsolattal, a használt játékokkal és a Kinect folyamatosan figyelő tekintetével voltak kapcsolatosak -- ezekre válaszolt most a Microsoft a hivatalos közleményében.
Az Xbox One és az internet
A Microsoft új konzoljának egyik erőssége a számítógépes hálózatokhoz való könnyű kapcsolódás. Erről egy gigabites Ethernet-port és két, a 802.11n szabványt követő antenna gondoskodik. A vezeték nélküli hálózatokra 5 GHz-es frekvencián kapcsolódik a gép, így a háztartásban jelenlévő egyéb eszközök nem okoznak interferenciát. Ezen felül a konzol Bluetoothon vagy wifin keresztül gond nélkül felismeri az okoskészülékeket, s ezekkel együttműködik, illetve a felhő nyújtotta lehetőségeket is kihasználja -- mindennek azonban megvan az ára.
A Microsoft hivatalosan is megerősítette, hogy a felhasználó fő konzolján, tehát azon, amin a profilját regisztrálta, legfeljebb csak 24 órát lehet offline üzemmódban, míg azon a gépen, melyen csak vendégként van jelen, maximum egy óra az az időtartam, amit az internettől távol tölthet. A cég elmondása szerint erre azért van szükség, hogy az Xbox One periodikusan ellenőrizni tudja az elérhető frissítéseket, illetve azt, hogy a játékainkat továbbadtuk-e.
Az optimális élmény érdekében a Microsoft szerint egy 1,5 Mbps sebességű kapcsolatra van szükségünk, de természetesen a mobilnet is járható út, ha az adott régióban nincs más lehetőség. Filmeket -- legyen az DVD vagy Blu-Ray -- internetkapcsolat nélkül is nézhetünk.
Az Xbox One és a használt játékok
A konzolon minden játék már az első nap elérhető lesz letölthető formában, ezeket a programokat pedig telepítést követően bármelyik konzolról elérhetjük, a szükséges adatokat ugyanis a Microsoft a felhőben tárolja. A felhasználó saját konzolján minden családtag vagy vendég korlátlanul hozzáférhet a géphez kapcsolt, tehát a tulajdonos játékaihoz, ám ha szeretnénk továbbadni vagy megosztani ezeket a programokat, akkor már különböző akadályokba ütközünk.
A családunkban maximum 10 fővel oszthatjuk meg a játékainkat, akik a megosztott könyvtárunkban férhetnek hozzá ezekhez. Ennél macerásabb, ha egy ismerősünknek akarjuk továbbadni a kópiánkat, ugyanis ahhoz, hogy ezt megtehessük, annak a bizonyos személynek legalább 30 napja a barátlistánkon kell szerepelnie, s egy játékot csak egyetlen egyszer adhatunk tovább -- ráadásul ez csak akkor működik, ha játékot kiadó cég ezt engedélyezte.
Hasonló követelményrendszer tartozik a használt játékok továbbadásához is, ugyanis ezt a lehetőséget is engedélyeznie kell az adott kiadónak, s a Microsoft megfogalmazása szerint ezt csak a résztvevő áruházakban tehetjük meg. Aprócska jó hír csak, hogy a Microsoft sem a használt játékok aktiválásához, sem a továbbadásához nem kér külön díjat, de sajnos a kiadók már kötelezővé tehetik ezt. A cég felhívta arra a figyelmet, hogy a használt játékok kezelésében a kiadók kezébe adta a döntést, akik dönthetnek eme lehetőség támogatása mellett vagy sem, illetve könnyedén megtehetik azt is, hogy pénzt kérnek egy kópia aktiválásáért.
Az Xbox One megjelenésekor nem lesz lehetőség arra, hogy a játékokat kölcsönadjuk, de a Microsoft már dolgozik a probléma megoldásán.
Az Xbox One és a személyes beállítások
A folyamatosan figyelő Kinect hallatán sokan aggódni kezdtek, ugyanis nem szerették volna azt, ha a Microsoft lehallgatja a személyes beszélgetéseiket, esetleg fényképeket készít. Erre a kérdéskörre a gyártócég külön fejezetben tért ki az Xbox One egyes kérdéses részeit tisztázó közleményében, s elmondták, hogy tiszteletben tartják a felhasználók magánéletét.
Az új Kinect személyes beállításai közt a kamera viselkedésétől kezdve az adatok kezeléséig minden lényeges dolog beállítható, illetve korlátozható. A periféria a konzol működése közben is kikapcsolható vagy egyszerűen szüneteltethető a működése -- kikapcsolt vagy szüneteltetett állapotban természetesen nem elérhetők a hangfelismerésre és mozgásérzékelésre alapozó funkciók.
Az Xbox One kikapcsolt állapotában a Kinect egyetlen egy parancsot figyel csak, s ez az „Xbox On” mondat, ami a konzolt kelti életre, de ez a lehetőség a beállítások közt kiiktatható; ha be van kapcsolva a gép, a beszélgetéseinket nem figyeli, semmit sem rögzít, de ha még is szeretne adatokat továbbküldeni, azt csak és kizárólag a külön engedélyünkkel teheti meg.
Az Xbox One és a rossz hírek sorozata
A Microsoft a közleményében olyan információkat árult el, amik érthető módon nem segítettek abban, hogy a vetélytársakkal szemben fölénybe kerüljenek, de legalább további ködösítés helyett tisztázták a legfontosabb kérdéseket. Összefoglalva tehát:
- 24 óránként kapcsolódnunk kell az internethez.
- 10 családtagunkkal oszthatjuk meg a játékainkat.
- Csak egyszer adhatjuk tovább egy-egy programunkat.
- Lehet használt játékokat adni és venni, de…
- ...a kiadókon múlik, hogy lehet-e az egyes játékokat továbbadni.
- A Kinect személyes beállításai mindenre kiterjednek.
- A periféria nem küld tovább semmit az engedélyünk nélkül.
- A Kinect a konzol működése közben ki- és bekapcsolható, illetve szüneteltethető.
Értsd: statisztikákat akarunk gyűjteni, hogy célzott hirdetésekkel bombázhassunk.
Ami működött az Original Xbox és az Xbox 360-nál az működött, de itt... És ha vegyük azt elmegyek nyaralni és az Xbox Egy otthon van és nem kapcsolom be akkor többé már nem játszhatok ??
Ami működött az Original Xbox és az Xbox 360-nál az működött, de itt... És ha vegyük azt elmegyek nyaralni és az Xbox Egy otthon van és nem kapcsolom be akkor többé már nem játszhatok ??
A 24 óránkénti netkapcsolat, énszerintem(!) napjainkban elfogadható, ezt be lehet tudni egy védelmi rendszernek. Szerintem(!) legalábbis ez a fő célja.
A használt-játék kérdés alól való kislisszolás meg érthető, és aztán lehet hogy a kiadók jófejek lesznek és engedni fogják nagy mértékben. Ki tudja.
Ezek mondjuk nem változtatnak a játékos-szemszögi kérdéseken, de arra ott az E3.
Szóval mostmár többet lehet tudni a One-ról mint a PS4-ről, szép lassan kiderül melyik miket tud.
De arra is gondoltam már, hogy direkt csinálta így az MS az egész bemutatót meg mindent, hiszen így sokkal de sokkal nagyobb visszhangot kaptak mint Sonyék, és erre alapoztak, meg hogy majd szép lassan tisztázzák magukat, megmutatva, hogy milyen is igazából a konzol. De ez csak eszmefuttatás, igazából a mi szempontunkból tök8 :)