A Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain a 2015-ös év egyik legkiemelkedőbb játéka volt, a minden téren magas minőséget képviselő program a helyszínek kidolgozottságával is bizonyította, hogy méltó helye van a legjobb játékok között.
A Kodzsima nélkül készülő Metal Gear Survive viszont láthatóan más elvet követ. A The Phantom Pain egy okosan felépített, minőségi folytatás akart lenni, melyre a fejlesztők nem sajnálták sem az időt, sem a pénzt. A Metal Gear Survive ellenben minél kevesebb befektetéssel szeretne minél több játékost a vásárlásra csábítani. A kiadót pedig az sem érdekli, hogy céljai elérése érdekében a sorozat esszenciáját öli meg, és ezzel a rajongók kedvét teljesen elveszi a programtól. Láthatóan azt remélik, hogy a divatos trendek követése eladja majd a programot, így még csak arra sem tesznek semmilyen erőfeszítést, hogy valami újat mutassanak a vásárlóknak.
A játék terepe az előző részben látott Afganisztán térkép egy alig módosított változatát használja, ahogy ez az alábbi videón is jól látható:
A mostanában megismert információk tudatában, sajnos Metal Gear Survive egy jellegtelen, költséghatékony megoldásokat alkalmazó játéknak tűnik, ami a korábbi epizódok ismeretében elszomorító, még annak ellenére is, hogy nem egy teljes értékű folytatás árát kérik el érte.
A Metal Gear Survive PC, PS4 és Xbox One platformokra érkezik a jövő év folyamán.