- A Larian Studios alapítója több CRPG-t szeretne
- Swen Vincke szerint könnyedén sikeres lehet egy ilyen cím
- Legalábbis abban az esetben, ha nem egy olyan történetet mesélnek el, amit már ismerünk
- A Baldur's Gate 3 sikere is bizonyítja, hogy lehet mainstream ez a zsáner
Noha a (játék)világ szeme a Baldur's Gate 3-ra figyelt az elmúlt hónapok során, nem szabad megfeledkezni arról, hogy a CRPG műfaj csak egy bizonyos réteg számára nyújt felhőtlen szórakozást, így nem valószínű, hogy a jövőben minden stúdió egy ilyen dialógusokkal és komplex rendszerekkel teletűzdelt fába vágná a fejszéjét. Pedig a Larian Studios Dungeons & Dragons alapokon nyugvó szerepjátéka éppenséggel hamar kimerítette a siker fogalmát, hiszen nem elég, hogy rengeteg játékos vetette bele magát a kalandokba, még egy jókora díjesővel is számolhat a csapat, melynek első cseppjei meg is érkeztek nemrég a Golden Joystick Awards során. Ennek kapcsán kapta mikrofonvégre a GamesRadar+ csapata a Larian alapítóját, Swen Vinckle pedig felettébb optimista volt a műfaj jövőjét illetően.
"Mindig is arra koncentráltunk, hogy elkészítsük a játékunkat, amihez aztán sokan sok mindent csatoltak, mivel pontosan úgy sikerült a végeredmény, ahogyan azt szerettük volna" – mondta Vincke arra reagálva, hogy mekkora figyelmet kapott a Baldur's Gate 3 és annak műfaja. "Éppen ezért remélem, hogy több CRPG-t is kapunk a jövőben, hiszen ezek olyan alkotások, amikkel sokan szeretnek játszani. Ha érkeznek ilyen címek, és nem olyan olyan történettel lesznek felvértezve, amiket már ismerünk, akkor egészen nagyszerű élményekben lehet részünk. Tűkön ülve várom az új befutókat." Hiába azonban Vincke optimizmusa, kötve hisszük, hogy a CRPG-k egy csettintésre az FPS-ekkel vagy az akció-RPG-kkel kerülnek majd egy szintre népszerűség terén, ugyanakkor megeshet, hogy a Microsoft épp a Baldur's Gate 3 miatt biztosít majd forrásokat a Pillars of Eternity 3-ra, aminek rengetegen tudnának örülni.