• Több játék bejelentése is nagyobb figyelmet kapott idén, mint tavaly az E3 alatt
  • A Crash Bandicoot 4 trailerét több mint 27 milliószor nézték meg

A koronavírus-járvány következtében idén elmaradt az év legnagyobb videojátékos eseménye, az E3, a kiadók naptárát azonban ez csak részlegesen írta át, hiszen így is rengeteg bejelentés volt a nyár folyamán (és lesz is még az előttünk álló egy hónapban). Hogy mennyire volt ez hatékony ilyen formában? Úgy tűnik, nagyon is, az adatok ugyanis azt mutatják, hogy az idén leleplezett címek sokkal nagyobb figyelmet kaptak, mint a tavalyiak.

a-kiadoknak-ugy-tunik-egyaltalan-nem-hianyzik-az-e3.jpg

A GamesIndustry egy remek cikkben foglalta össze, hogy miért is nincs már szüksége az E3-ra a játékiparnak, a lényeget pedig számokkal támasztották alá: idén a Crash Bandicoot 4: It's About Time, az Assassin's Creed Valhalla és a Resident Evil: Village bejelentésére is többen voltak kíváncsiak, mint tavaly bármire. A különbség ráadásul nem is kicsi: az új Crash-játék videóit eddig 27 milliószor nézték meg a YouTube-on, míg az E3 2019 legnépszerűbb trailerét a Star Wars Jedi: Fallen Order előzetesét "csak" 8 milliószor. Idén összesen 13 játéknak sikerült 1 milliós nézettség fölé jutnia a YouTube-on, míg 2019-ben csupán 6-nak.

Hasonló témát feszegetett a Superdata is, amely friss jelentésében arra mutatott rá, hogy a nagy kiadók remekül elvannak az E3 nélkül – sőt, jobb eléréseket produkáltak, mint egy évvel ezelőtt. Úgy tűnik tehát, hogy a nagy, össznépi figyelem helyett tényleg a különálló, egymástól független prezentációké és eseményeké lehet a jövő.