- A Denuvo konyhanyelven egy DRM-et védő védelem
- Sokáig csak nagyon nehéz volt feltörni
- Mostanra viszont alig pár hét alatt átjutnak rajta a kalózok
Volt idő, amikor a Denuvo szinte feltörhetetlen volt, a játékok, amiket védett, hónapokig vagy évekig elkerülték a torrent és más kalóz oldalakat, sőt egyik-másik a mai napig nem érhető el ezeken a helyeken. Ugyanakkor egyre kevesebb fejtörést okoz a kalózoknak, manapság már az sem ritka, hogy egy-két héttel a megjelenés után a program már elérhető a „virágboltokban”, mert a Denuvót biza feltörték.
Leáldozóban van a DRM-et védő védelem? Egyelőre úgy tűnik, hogy igen, ha csak az osztrák Denuvo Software Solutions nem áll elő valami újjal. Akárhogy is, az oldalukon a cég és a termék leírása között három játékfejlesztő cég is megköszönte a Denuvo eddig elért eredményeit.
„Köszönjük a csapatotok rendkívüli szolgáltatását” – írja a Square Enix. „Remek partnerek vagytok! Nektek hála, srácok, az embereknek meg kell vásárolniuk a játékokat.” A Crytek kicsit modorosabban szólt: „még ha rövid ideig is, de segítettetek nekünk a csalások és kalózkodások visszaszorításában. A játékunk eddig meglehetősen jó értékeléseket kapott, ami örömmel tölt el minket.”
„Köszönet a frissítésnek és a csapatnak. Hálásak vagyunk a munkáért. Biztosak vagyunk, hogy ez eddig a legjobb megoldás a játékok védelmére. Öröm látni” – zárta a sort az id Software. Érdekesség, hogy az általuk fejlesztett Doom volt az egyik első olyan játék, amiből eltávolították a Denuvót, miután nagyjából fél év után sikerült azt feltörni. A Square Enix helyzete sem fényes, eddig hat játékukat védte a Denuvo, mostanra mindet feltörték. Egyedül a Crytek The Climb című játéka mondhatja el, hogy megúszta a feltörést, de abból tavaly decemberben maga a fejlesztőcsapat távolította el a programot.
Pontosan. Ahhoz, hogy játszani lehessen vele meg kell vásárolni. Ez nem azt jelenti, hogy kötelező megvenned akár tetszik akár nem. Ha egy játék annyira mocsok, optimalizálatlan, tartalmatlan stb lett, hogy nem méltó arra, hogy te pénzt adj érte akkor ne vedd meg! De ez nem ad okot arra, hogy ellopd a terméket (jaj bocsánat, illetéktelenül hozzáférj. Csak nehogy belemenjünk abba is, hogy amúgy ez miért nem lopás meg milyen jó is a warez az iparnak).
A filmeket és a játékokat egyébként felesleges hasonlítgatni. A hardverrel vagy a lassan naponta újuló konzolgenerációkkal és miegymással együtt egyébként is közel egál lenne. Ha moziba mész nem neked kell rendelkezned azzal a sokmilliós felszereléssel hogy élvezd a filmet. De különben is teljesen más a kettő.
Azt hiszem ez mindent elmond a játékok minőségéről.
Régen ha valaki igénytelen munkát adott ki, az szépen meg is kapta amit érdemel (lásd. Big Rigs).
Ma meg elintézik annyival, hogy "majd a következő patch kijavítja".
Egy új AAA cím induló ára jelenleg jellemzően 60€.
Ezért a 60€-ért kapsz legalább 40-60, de sokszor akár 100-200+ órányi bőven kitölthető játékidőt, azaz ennyi időnyi szórakozást vásárolsz.
Hasonlítsuk össze pl. egy filmmel.
Ha meg akarsz nézni egy új filmet nincs mese, moziba kell menni.
Egy mozijegy ára 4-10€, amiért 1,5-3 órányi szórakozást kapsz.
Egy játék árából ezek alapján 6-15 db mozijegyet vásárolhatsz meg, ami 7,5 - 45 órányi szórakozást jelent.
(Mellékesen: A kettő között erős különbség, hogy a játékot bármikor előveheted újra, míg a mozi egyszeri élmény.)
Nincs pénzed egyikre sem?
Megvárhatod, míg le lesz értékelve a játék illetve kijön a film olcsón DVD-n vagy streamelhető formában.
Addig is van végtelen+1 kimagaslóan jó játék/film, amit valószínűleg kihagytál, de mostanra potom pénzért elérhető. (Nem is említve az ingyenes dolgokat)
Senki sem kényszerít arra, hogy mindig a legújabb játékokkal játsz vagy a legújabb filmeket nézd.
Azt pedig az emberek 90%-ának nem vagyok hajlandó elhinni, hogy vadiúj AAA játékokat futtató masinára van pénze, de a játékra már nincs. (Kivételek persze mindig vannak, de érdekes módon az emberek nagy része azonnal ide sorolja magát, amint szóba kerül ez a téma)
Egy új AAA cím induló ára jelenleg jellemzően 60€.
Ezért a 60€-ért kapsz legalább 40-60, de sokszor akár 100-200+ órányi bőven kitölthető játékidőt, azaz ennyi időnyi szórakozást vásárolsz.
Hasonlítsuk össze pl. egy filmmel.
Ha meg akarsz nézni egy új filmet nincs mese, moziba kell menni.
Egy mozijegy ára 4-10€, amiért 1,5-3 órányi szórakozást kapsz.
Egy játék árából ezek alapján 6-15 db mozijegyet vásárolhatsz meg, ami 7,5 - 45 órányi szórakozást jelent.
(Mellékesen: A kettő között erős különbség, hogy a játékot bármikor előveheted újra, míg a mozi egyszeri élmény.)
Nincs pénzed egyikre sem?
Megvárhatod, míg le lesz értékelve a játék illetve kijön a film olcsón DVD-n vagy streamelhető formában.
Addig is van végtelen+1 kimagaslóan jó játék/film, amit valószínűleg kihagytál, de mostanra potom pénzért elérhető. (Nem is említve az ingyenes dolgokat)
Senki sem kényszerít arra, hogy mindig a legújabb játékokkal játsz vagy a legújabb filmeket nézd.
Azt pedig az emberek 90%-ának nem vagyok hajlandó elhinni, hogy vadiúj AAA játékokat futtató masinára van pénze, de a játékra már nincs. (Kivételek persze mindig vannak, de érdekes módon az emberek nagy része azonnal ide sorolja magát, amint szóba kerül ez a téma)
Én szerintem anno warez császár voltam. Bármi game kijött egyből leszedtem és a létező legrövidebb idön belül végigvittem és jöhetett a következő. Idén lesz 3 éva ,hogy nem warezolok mert semmi értelme.
2 éves game 1$-os bundleba .... 1 éves AAA címek a Humble 12$-os havi csomagjában amik mellé még 5-6 másik játékot is adnak.Totál feleslegessé vált számomra a warez. Bundle fénykora van humblenak hála tonnányi AAA és jóféle indie címeket lehet fillérekért beszerezni.
Számomra a legmeglepőbb az volt, hogy a sok kalóz szemében a denuvó a gyűlölet tárgya volt nem pedig csak egy sima akadály.
Meg kéne próbálkozni a minőségi termék kedvező áron hozzáállással, és akkor nem meg kell venniük, hanem szívesen meg is veszik.
Meg kéne próbálkozni a minőségi termék kedvező áron hozzáállással, és akkor nem meg kell venniük, hanem szívesen meg is veszik.