Ha valaki már a megjelenés napján belevetette magát a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl szó szerint sugárzó világába, az tudja, hogy hiába a számtalan halasztás, a GSC Game World csapatának sajnos így sem sikerült befejeznie a posztapokaliptikus FPS-t. Persze nem a kisebb-nagyobb bugok anomáliák okozták a legnagyobb fejfájást a rajongóknak (ezekhez így 2024-re már lényegében hozzászokhattunk), hanem az olyan komolyabb hibák, melyek konkrétan ellehetetlenítették a fősodorban való továbbhaladást.
Talán még ennél is súlyosabb probléma, hogy a Zóna élővilágát és az NPC-ket mozgató A-Life 2.0 jelenleg nem működik megfelelően (és most nagyon finoman fogalmaztam), így lépten-nyomon meg kell küzdenünk a random mellénk teleportáló mutánsokkal és ellenséges frakciókkal, ami akkor a legfrusztrálóbb, ha málhás szamárként igyekszünk eljutni a legközelebbi árusig, vagy mondjuk épp a küszöbön áll egy Kitörés. A csapat szerencsére azon nyomban nekiállt kikalapálni a produkciót, így mostanra három tapasz is érkezett hozzá, ám könnyedén felvetődhet a kérdés, hogy ha a GSC tisztában volt a Heart of Chornobyl állapotával, akkor miért nem csúsztatta még tovább a megjelenést – a cég körülményeiből kiindulva senki nem vette volna rossz néven az újbóli halasztást.
Erre a felvetésre maga a stúdió CEO-ja, Ievgen Grygorovych adott választ az Eurogamernek, kiemelve, hogy katasztrófába torkollt volna, ha bevállalnak még egy maratont. „Annyira fáradt vagy, hogy egyszerűen meghalnál, ha azt mondanád, csináljunk még egy maratont” – magyarázta Grygorovych. „Nem volt lehetőségünk azt mondani, hogy csináljunk még egyet, csupán arra, hogy adjunk bele mindent [a megjelenésig], amit csak tudunk” – tette hozzá. A stúdió tehát nemes egyszerűséggel túlságosan is ki volt égve ahhoz, hogy még egy időszakot a bogárirtásnak és az optimalizációnak szenteljen, ami ilyen megfeszített munka után eléggé érthető – plusz tegyük hozzá, hogy hiába a költözés, az ukrajnai helyzet miatt bizonyára nem túl jó a hangulat a csapaton belül. Ha engem kérdeztek, szerintem így is örülhetünk, hogy a GSC egy ilyen lebilincselő (szerintem legalábbis az) játékot tett le az asztalra a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl képében, ami néhény hónap múlva jobb esetben patika állapotba kerül – ha a CD Projekt RED megkapta az esélyt a Cyberpunk 2077 kijavítására, akkor ők miért ne kapnák?
A borítóképek forrása: Sacknews, EB Games