• Pawel Sasko elárulta, miért nem kapott New Game+ módot a Cyberpunk 2077
  • A fejlesztő szerint egy ilyen opció szembement volna a játék felépítésével
  • A Starfieldet hozta fel példaként, amiben sztori szintjén is meg lett magyarázva ez a mód

Manapság már szinte minden nagyobb lélegzetvételű játékban megtalálható a New Game+, melynek lényege, hogy a megszerzett képességek és felszerelések (kivéve persze a küldetésekhez kapcsolódó dolgokat) birtokában kezdhetünk bele ismét a kalandba. Vannak olyan címek, amikben még némi extrát is kapunk a második (vagy épp sokadik) nekifutásra, a szerepjátékoknak pedig különösen jól áll ez az opció, hiszen így rögtön az indulás után elkezdhetünk specializálódni, nem kell hozzá órákon keresztül küldetéseket teljesítenünk és öldökölnünk. Ebből adódóan felettébb furcsa, hogy a számos frissítést kapó Cyberpunk 2077-be sosem került bele ez a mód, ennek miértjére pedig a küldetésekért felelős Pawel Sasko (aki most épp a Project Orion néven készülő folytatáson ügyködik) igyekezett választ adni.

cyberpunk-2077-new-game-plus-cdpr-starfield.jpg

„Számunkra nagyon fontos, hogy a játékban lévő komponensek jól működjenek együtt és legyen értelmük” – mondta Sasko a DualShockersnek adott interjúban. "Az a helyzet, hogy a Cyberpunk [2077] egy nagyon speciális játék a felépítését tekintve, éppen ezért hihetetlenül nehéz lett volna kitalálni, hogyan lehetne úgy megcsinálni a New Game Plust, hogy az ne zúzza szét ezt a rendszert” – tette hozzá. Példaként a sokak számára csalódást keltő Starfieldet hozta fel, ami sztori szintjén is megmagyarázta az NG+ létjogosultságát, ez pedig adott némi extra réteget az immerziónak. Ebben a magyarázatban egyébként van némi logika, ám nem szabad elfelejteni, hogy a játékok többsége egyáltalán nem próbálja meg a narratíva részéve tenni ezt a módot, szimplán csak lehetőséget ad arra, hogy táposabb karakterrel vághassunk neki a megpróbáltatásoknak. Többek között a szintén a CD Projekt RED által fejlesztett The Witcher 3: Wild Hunt esetén is ezt az utat választották a fejlesztők, ebből adódóan pedig még furcsább, hogy V keserű története a rengeteg extra tartalom ellenére sem kapta meg ezt az opciót. Most pedig már soha nem is fogja, hiszen a stúdió hivatalosan is maga mögött hagyta az alkotást. Talán majd legközelebb, nemde?