Sokszor halljuk, hogy a jövő a free-2-play multiplayer címeké, melyekkel még mindig hatalmasat lehet kaszálni, de még manapság is hajlamosak vagyunk nem tudomást venni erről az egész hajcihőről: nekünk úgyis csak jobb lehet, ha a játékok ingyenesek, nemde?
Az MMOG-ké a jövő?
Nos, ez korántsem olyan biztos, főleg akkor nem, ha már az olyan vállalatok is egyre inkább az efféle modellekkel kacérkodnak, mint a Blizzard. A cég egyik legfontosabb játéktervezője, aki a World of Warcraft dizájnjának jó részéért felelős, de dolgozott a Diablo II-n és III-on, na meg a StarCraftokon is, úgy véli, hogy a kalózkodás és a játékkölcsönzés egyre kétségbeesettebbé teszi a kiadókat, akik ezáltal a számukra legkevésbé jövedelmező stílust kaszálják el: a single playerre koncentráló játékokat.
"Nem úgy látom, hogy jövedelmező üzleti modell lenne manapság. Szomorú, de nagyon sok olyan tényező van az iparban, ami egyre lehetetlenebbé teszi az ilyen játékok elkészítését. A kalózkodás és a játékkölcsönzés közepette nehéz a nagy kiadóknak dollármilliókat kipasszírozni magukból úgy, hogy valószínűleg sosem látják a pénz megtérülését" -- fogalmazott a GamesIndustry.biz-nek Rob Pardo.
Rob kitért az új konzolgenerációra is, mely a free-2-play modell terjedésével és a szóló programok kihalásával minden bizonnyal az utolsó generáció lesz. Mit mondhatnánk, ijesztő jövőkép, bízzunk benne, hogy a Blizzard szakértője ezúttal téved.

Az MMOG-ké a jövő?
Nos, ez korántsem olyan biztos, főleg akkor nem, ha már az olyan vállalatok is egyre inkább az efféle modellekkel kacérkodnak, mint a Blizzard. A cég egyik legfontosabb játéktervezője, aki a World of Warcraft dizájnjának jó részéért felelős, de dolgozott a Diablo II-n és III-on, na meg a StarCraftokon is, úgy véli, hogy a kalózkodás és a játékkölcsönzés egyre kétségbeesettebbé teszi a kiadókat, akik ezáltal a számukra legkevésbé jövedelmező stílust kaszálják el: a single playerre koncentráló játékokat.
"Nem úgy látom, hogy jövedelmező üzleti modell lenne manapság. Szomorú, de nagyon sok olyan tényező van az iparban, ami egyre lehetetlenebbé teszi az ilyen játékok elkészítését. A kalózkodás és a játékkölcsönzés közepette nehéz a nagy kiadóknak dollármilliókat kipasszírozni magukból úgy, hogy valószínűleg sosem látják a pénz megtérülését" -- fogalmazott a GamesIndustry.biz-nek Rob Pardo.
Rob kitért az új konzolgenerációra is, mely a free-2-play modell terjedésével és a szóló programok kihalásával minden bizonnyal az utolsó generáció lesz. Mit mondhatnánk, ijesztő jövőkép, bízzunk benne, hogy a Blizzard szakértője ezúttal téved.
Egy jó történet számomra mindig előbbre való.
A multinak is meg van a maga varázsa, de szerintem korán sem akkor mint az egyjátékos módnak. Időben lehet hogy jobban ki lehet húzni, ha olyan a multi, de én akkor is egy rövidebb de velősebb egyjátékos módra vagyok vevő.
És persze az egyjátékos módnál is ott van a többszöri végig játszás ami szintén a jó történetből adódik egy részt.
Az a baj, hogy tudnék e mellett és a mellett is érvelni, mert ahogy írtam mind kettő résznek meg van a maga varázsa, még is az "1-es" számomra előbbre való.