Mike Morhaime, a Blizzard elnöke egy nyílt levélben értékelte ki az elmúlt két hónapot, beleértve a Diablo III kicsit nyögvenyelős startját, és a hatalmas anyagi sikert, amit a játék jelentett. Mike levele meglehetősen hosszú, teljes egészében itt lehet elolvasni, így engedelmetekkel mi inkább csak összefoglaljuk belőle a lényegesebb elemeket.
Morhaime szerint a Blizzardnál alapelv, hogy a legkisebb hang is számít, így a vállalat nevében is köszöni mindenkinek, hogy megosztották véleményüket a Diablo III-mal kapcsolatban. A játék startja saját bevallása szerint nagyon meglepte őket, sosem hitték volna, hogy hatmillió játékos ugrik neki a szervereknek egyik napról a másikra. Ez a fajta felkészületlenség tükröződött az első napok problémáin, mint az azóta mémmé vált 37-es hiba, vagy a türelmetlen játékosok metacritices ámokfutása.
Mike és csapata a játék megjelenését követően minden erejével azon dolgozott, hogy orvosolja a felmerülő problémákat, de sajnos minél több lyukat foltoztak be, annál nagyobb volt az esélye, hogy valahol egy újabb hiba üti fel a fejét. Ugyanakkor a Diablo III minden idők legsikeresebb PC-s játéka lett, mely egy hét alatt az összes létező rekordot megdöntötte. Fontos azonban kiemelni, hogy a Blizzard nincs megelégedve, túl sokan hagyják abba a Diablo III-at, holott a csapat tagjainak érdeke és célja, hogy egyre többé és jobbá varázsolják a program világát.
Sok kritika érte az aukciós házat is, mely Mike szerint csak azért jött létre, mert a játékosok így is, úgy is eladogatnák a cuccaikat, csak éppen a feketepiacon, ami a Blizzardnak nem hoz egy fillért sem, és még a játékosok biztonságát is veszélyezteti. Így aztán Morhaime szerint ennek inkább örülnünk kéne, mert a Blizzard folyamatosan felügyeli a tranzakciókat és idejében megszabadul a csalóktól.
Az utolsó negatívum, amire kitér a levél, a folyamatos internetkapcsolatot igénylő egyszemélyes mód. Mike szerint ennek az az elsődleges oka, hogy a Diablo III-at a kezdetektől fogva egy online programnak tervezték, melyben nagy hangsúlyt kap a kooperatív játék, a tárgyak csereberélése, vagy épp a PvP, melyet nemsokára, az 1.1-es javítás kiadása után mi is kipróbálhatunk. Ugyanakkor azt az érvelést, mely szerint a Blizzard jobb, ha nem használ DRM-et, mert mindenképp feltörik, irrelevánsnak tartja: természetes, hogy nincs tökéletes védelem, de az is biztos, hogy így sokkal könnyebb kiszűrni a csalókat és a kalózokat.
Hozzátette továbbá, hogy többféle fejlesztésen dolgoznak a cégnél, melyek új célkitűzéseket adnak a már felfejlesztett karakterekkel rendelkezőknek is. Reméljük, hogy előbb-utóbb azért egy kiegészítőt is bejelent a csapat.
Morhaime szerint a Blizzardnál alapelv, hogy a legkisebb hang is számít, így a vállalat nevében is köszöni mindenkinek, hogy megosztották véleményüket a Diablo III-mal kapcsolatban. A játék startja saját bevallása szerint nagyon meglepte őket, sosem hitték volna, hogy hatmillió játékos ugrik neki a szervereknek egyik napról a másikra. Ez a fajta felkészületlenség tükröződött az első napok problémáin, mint az azóta mémmé vált 37-es hiba, vagy a türelmetlen játékosok metacritices ámokfutása.
Mike és csapata a játék megjelenését követően minden erejével azon dolgozott, hogy orvosolja a felmerülő problémákat, de sajnos minél több lyukat foltoztak be, annál nagyobb volt az esélye, hogy valahol egy újabb hiba üti fel a fejét. Ugyanakkor a Diablo III minden idők legsikeresebb PC-s játéka lett, mely egy hét alatt az összes létező rekordot megdöntötte. Fontos azonban kiemelni, hogy a Blizzard nincs megelégedve, túl sokan hagyják abba a Diablo III-at, holott a csapat tagjainak érdeke és célja, hogy egyre többé és jobbá varázsolják a program világát.
Sok kritika érte az aukciós házat is, mely Mike szerint csak azért jött létre, mert a játékosok így is, úgy is eladogatnák a cuccaikat, csak éppen a feketepiacon, ami a Blizzardnak nem hoz egy fillért sem, és még a játékosok biztonságát is veszélyezteti. Így aztán Morhaime szerint ennek inkább örülnünk kéne, mert a Blizzard folyamatosan felügyeli a tranzakciókat és idejében megszabadul a csalóktól.
Az utolsó negatívum, amire kitér a levél, a folyamatos internetkapcsolatot igénylő egyszemélyes mód. Mike szerint ennek az az elsődleges oka, hogy a Diablo III-at a kezdetektől fogva egy online programnak tervezték, melyben nagy hangsúlyt kap a kooperatív játék, a tárgyak csereberélése, vagy épp a PvP, melyet nemsokára, az 1.1-es javítás kiadása után mi is kipróbálhatunk. Ugyanakkor azt az érvelést, mely szerint a Blizzard jobb, ha nem használ DRM-et, mert mindenképp feltörik, irrelevánsnak tartja: természetes, hogy nincs tökéletes védelem, de az is biztos, hogy így sokkal könnyebb kiszűrni a csalókat és a kalózokat.
Hozzátette továbbá, hogy többféle fejlesztésen dolgoznak a cégnél, melyek új célkitűzéseket adnak a már felfejlesztett karakterekkel rendelkezőknek is. Reméljük, hogy előbb-utóbb azért egy kiegészítőt is bejelent a csapat.
Szerintem ez már a bétában is látható volt.
AH val pedig az a anyg probléma hogy szó szerint minden ömlesztve van, nem is igazán lehet belöni árat se, eddig euro ért alig sikerült valamit eladnom, emrt egyszerüen annyira telitett a rendszer, hogy már ahhoz is mák kell, hogy addig ne rakjanak alám árban mig valaki rákeres az általam felrakott tárgyra. Iszonyat angy mák kell hozzá, hogy pont azt vigyék el amit az ember felrakott, max az tud igazán érvényesülni aki tényleg farmol 0-24 ben és nyomja tele az AH-t.
Részemről a DIabló 2 höz képest visszalépésnek érzem a 3 mat.