A játék fejlesztését dirigáló Jay Wilson az idei BlizzConon beszélt egy keveset a konzolos Diablo 3-ról. Persze ne essék félreértés, a program egyelőre csak és kizárólag PC-re van bejelentve, a fejlesztők azonban felállítottak egy csapatot, akiknek az a dolguk, hogy a Diablo 3 kontrolleres irányítására dolgozzanak ki minél barátságosabb kiosztásokat.
"A mozgás már most jobb kontrolleren, a gond a célzással van. Nem szeretnénk továbbá, hogy a játék alatt váltogatni kellejen a lootolás és a támadás célpontja között. Na meg a mesterséges intelligencia is máshogy működik, mint a PC-s változatban."
Magyarán valószínűleg kész egy tesztváltozat konzolokra, de a srácok még nem akarnak ígérni semmit, mert félnek, hogy nem tartanák be.
Egyébként ha már Dio 3, ti örülnétek egy konzolos portnak?
"A mozgás már most jobb kontrolleren, a gond a célzással van. Nem szeretnénk továbbá, hogy a játék alatt váltogatni kellejen a lootolás és a támadás célpontja között. Na meg a mesterséges intelligencia is máshogy működik, mint a PC-s változatban."
Magyarán valószínűleg kész egy tesztváltozat konzolokra, de a srácok még nem akarnak ígérni semmit, mert félnek, hogy nem tartanák be.
Egyébként ha már Dio 3, ti örülnétek egy konzolos portnak?
Mert az egy dolog, hogy előttem fekszik 1d6 loot, körülötte 2d8 monszta meg ki tudja még micsoda és egy pilla alatt kiválasztom a célpontot egérrel, de húzósabb helyeken célpont nélkül is elsütögettem pár varázslatot (pl: frozen orb).
Biztos lenne erre is megoldás kontrolleren, csak nehéz elképzelni.
Más lenne az AI: akkor egy vegyes platformú party hogy működne?
Egyre többször hallom, hogy dögrováson van a WoW, és talán ez lehet a sok hebehurgya döntés hátterében. Ha elapad a folyamatos pénzfolyam, a blizzardnak valamivel pótolni kell, ergo mindent el kell adni amiből csak dolcsi lehet.
Az új MMO projekt vagy átveszi ezt a szerepet, vagy sok ilyen "csodával" kell még szembenéznünk...
Ja és csak úgy mellékesen megjegyezném, hogy már a sorozat első része is volt ps-en és ha valaha elkészül egy port, az szinte biztos, hogy nem battleneten keresztül fog működni.
Godfather: nem a kontrollerrel irányítás egyenlő minőségromlás, hanem sajnos sok esetben az "elkozolosodás" okozza a minőségromlást a PCs játékpiacon. Ugyanis Konzolra megcsinálják a fejlesztők pöpecül a játékokat, a PCs tábort meg lesz@rják, kiadják félkészen, erősen béta állapot szagúan a játékokat PCe, lást Crysis2, ami megjelenés napján televolt textúra bugokkal, a grafikai skálázhatóság minimalizálásáról már ne is beszéljünk. valamint a konzolos célzásrásegítést is benne hagyták a játék PC verziójában. Emellett kb 1/4 évet kellett várni, hogy támogasson modokat, támogassa DX11et, meg ilyen apróságok, hogy csak a külcsínről beszéljünk.
Nem azt mondom, hogy minden ami konzolos az rossz, csak sajnos van nem kevés olyan eset, amikor más magyarázat nincs a dolgok butítására mint a konzol. pl anno a Deus Ex 2 is a konzolon játszhatóság oltárán lett feláldozva. Amiatt kapott rengeteg butítást az első részhez képest(a fejlesztők is elismerték mikor kiadták)
És ez csak két példa volt, hogy a minőség a konzolok oltárán lett feláldozva.
Ezekkel ellentétben vannak olyan PCs portok, amik nagyon minőségiek, pl Resident Evil, vagy Devil May Cry, vagy a Darksiders, szóval nem minden rossz aminek köze van a konzolokhoz
Az meg kész kabaré, hogy egyesek szerint a minőség rovására megy, ha valami kontrollerrel is irányítható. Elvakultság a köbön.