Hivatalos indokot mindmáig nem kaptunk arra, hogy miért szakított a Pandemickel az EA, de az ausztráliai Kotaku értesülései szerint a nemrég lelőtt Dark Knight-játék nagy szerepet játszott a jelenlegi helyzet kialakulásban.
Kezdetnek tudunk kell, a hogy a brisbane-i divíziónak két része volt: az Alpha csapat a The Next Big Thing című játékot készítette Nintendo Wii-re, míg a Bravo csapat kezdetben egy, a készülő Dante’s Infernóhoz hasonló játékon dolgozott, de miután a projekt munkálatait leállították, elkezdtek dolgozni az új Batman-játékon, amit már egy ideje meg akarták csinálni, és ezért komoly tárgyalásokba kezdtek a Warnerrel, a DC Comicsszal, és az EA-vel. Az egyezség megkötése előtt hat hónapig úgynevezett "pre-produkciós" munkákat is végeztek, hogy legyen mit bemutatni a vezetőségnek, azonban ez a munka feleslegesnek bizonyult, mert az EA parancsba adta, hogy a játéknak a Dark Knight című film köré kell épülnie.
Végül is az egyezség megköttetett, és a munkálatok elkezdődtek. A fejlesztők egy szabadon bejárható játékvilágban gondolkodtak, de a csapatban nagyon kevesen rendelkeztek tapasztalattal e téren (a Mercenaries 2-t a Los Angeles-i Pandemic készítette), így ez komolyan hátráltatta a munkát. A másik nagy probléma a grafikus motor volt, ami ugyanaz volt, mint amit a Velvet Assasin használ, de ez nem volt képes megbirkózni a hatalmas nyitott világgal, ezért újabb, ezúttal technikai akadályokba ütközött a fejlesztés.
A játék rosszul működött, sorozatosan összeomlott, és még ha működött is, akkor is csak 5 FPS-t tudtak kicsalni belőle a fejlesztők, illetve néhány érdekes újítástól eltekintve rém unalmas volt a játékmenet, a munkálatokat pedig nem könnyítette meg az EA, amely kénytelen volt sürgetni a fejlesztést, mert a nála lévő Batman-jogok 2008 decemberében lejártak. Az eredeti tervek szerint a mozifilmmel együtt kellett volna megjelenni a játéknak, de még úgy is, hogy 130 ember dolgozott a projekten, a decemberi DVD-premiert sem sikerült elcsípni, így a munkálatokat leállították, és 20 embert elküldtek.
Gondolhatjuk, hogy a projektbe rengeteg pénz öltek, de mivel ez az összeg már sosem fog megtérülni, és mert a Pandemic egy ideje már nem tudott nagy sikerű címeket készíteni, az EA vélhetően jobbnak látta, ha „szabadon engedi” az ausztrál fejlesztőket, akiknél még mindig megtalálható az Alpha-csapat, de Bravo-osztag és a Dark Knight-játék már nincs többé.
Kezdetnek tudunk kell, a hogy a brisbane-i divíziónak két része volt: az Alpha csapat a The Next Big Thing című játékot készítette Nintendo Wii-re, míg a Bravo csapat kezdetben egy, a készülő Dante’s Infernóhoz hasonló játékon dolgozott, de miután a projekt munkálatait leállították, elkezdtek dolgozni az új Batman-játékon, amit már egy ideje meg akarták csinálni, és ezért komoly tárgyalásokba kezdtek a Warnerrel, a DC Comicsszal, és az EA-vel. Az egyezség megkötése előtt hat hónapig úgynevezett "pre-produkciós" munkákat is végeztek, hogy legyen mit bemutatni a vezetőségnek, azonban ez a munka feleslegesnek bizonyult, mert az EA parancsba adta, hogy a játéknak a Dark Knight című film köré kell épülnie.
Végül is az egyezség megköttetett, és a munkálatok elkezdődtek. A fejlesztők egy szabadon bejárható játékvilágban gondolkodtak, de a csapatban nagyon kevesen rendelkeztek tapasztalattal e téren (a Mercenaries 2-t a Los Angeles-i Pandemic készítette), így ez komolyan hátráltatta a munkát. A másik nagy probléma a grafikus motor volt, ami ugyanaz volt, mint amit a Velvet Assasin használ, de ez nem volt képes megbirkózni a hatalmas nyitott világgal, ezért újabb, ezúttal technikai akadályokba ütközött a fejlesztés.
A játék rosszul működött, sorozatosan összeomlott, és még ha működött is, akkor is csak 5 FPS-t tudtak kicsalni belőle a fejlesztők, illetve néhány érdekes újítástól eltekintve rém unalmas volt a játékmenet, a munkálatokat pedig nem könnyítette meg az EA, amely kénytelen volt sürgetni a fejlesztést, mert a nála lévő Batman-jogok 2008 decemberében lejártak. Az eredeti tervek szerint a mozifilmmel együtt kellett volna megjelenni a játéknak, de még úgy is, hogy 130 ember dolgozott a projekten, a decemberi DVD-premiert sem sikerült elcsípni, így a munkálatokat leállították, és 20 embert elküldtek.
Gondolhatjuk, hogy a projektbe rengeteg pénz öltek, de mivel ez az összeg már sosem fog megtérülni, és mert a Pandemic egy ideje már nem tudott nagy sikerű címeket készíteni, az EA vélhetően jobbnak látta, ha „szabadon engedi” az ausztrál fejlesztőket, akiknél még mindig megtalálható az Alpha-csapat, de Bravo-osztag és a Dark Knight-játék már nincs többé.
Pandemic
Pandemic