• A Barbie átlépte az egymilliárd dolláros összbevételt
  • Az Oppenheimer pedig 553 millió dollárnál jár
  • A Meg 2. – Az árok leginkább nemzetközi fronton lett sikeres
  • Összesen 142 millió dollárt kalapozott össze a debütálása után

Már többször is értekeztünk arról, hogy milyen szinten uralja le a mozikat a Barbenheimer "jelenség", most azonban a szójáték mindkét eleme fontos mérföldkőhöz érkezett, így a friss bevételi adatok még az eddigieknél is nagyobb súllyal bírnak. Kezdjük talán Greta Gerwig rózsaszínben úszó társadalomkritikájával. A Barbie a napokban átlépte az egymilliárd dolláros globális bevételt, ami nemcsak azért nagy szó, mert csupán 17 napra volt szüksége ahhoz, hogy beléphessen ebbe az elit klubba, hanem azért is, mert egy Warner Bros. alkotásnak sem sikerült még ilyen gyorsan a bravúr – a Harry Potter és a Halál ereklyéi 2. rész 19 nap alatt kalapozta össze ezt az óriási összeget. És ha mindez nem lenne elég, még történelmi jelentőséggel is bír az eredmény, mivel Gerwig az első női rendező, aki egy ennyire sikeres filmet tudhat magáénak. A konkrét számokat nézve a Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült opusz további 74 millió dollárt gyűjtött össze a hétvégén, így a nemzetközi összbevétel 572 millióra nőtt. Továbbra is az Egyesült Királyság és Írország számít a legnagyobb (nem amerikai) piacnak (87,9 millió), őket követi Mexikó (48,9 millió), Ausztrália (41,1 millió) és Brazília (39,5 millió).

Rekordok terén az Oppenheimer sem panaszkodhat, Christopher Nolan életrajzi thrillere ugyanis már 552,9 millió dolláros összbevételnél jár, amiből 114,2 milliót tesznek ki az IMAX vetítések. A Cillian Murphy nevével fémjelzett alkotás további 52 millióval gyarapította a kasszát a hétvége során, így már nemzetközi fronton is 324 millió dollárt mutat a mérleg, összességében nézve pedig ez a rendező ötödik legsikeresebb filmje – megelőzve ezzel az 530 millió dollárral zárt Dunkirköt. Mindemellett ez lett a legtöbb bevételt produkáló második világháborús mozi, és még azon életrajzi filmek közé is bebocsátást nyert, melyek átlépték az 500 millió dollárt – ez eddig csak a Bohém Rapszódiának, A passiónak és az Amerikai mesterlövésznek sikerült.

A kritikai értelemben vett feketebárány, a Meg 2. – Az árok szintén nem panaszkodhat az elért eredmények terén, bár ezt – akárcsak az elődje – leginkább a nemzetközi piacoknak köszönheti. Jason Statham legújabb óriáscápás őrülete ugyanis 112 millió dollárt zsebelt be nemzetközileg, míg Amerikában csupán 30 millióra futotta, ami ugyan nem nevezhető ténylegesen rossz eredménynek, de azért messze van a 2018-as előd 45 milliós nyitányától. A Warner Bros. és a China Media Capital által közösen finanszírozott opusz elkészítése 130 millió dollárba került, így valószínűleg azért nyereséges lesz a mozis pályafutása végére. Ehhez nagyban hozzájárul majd a kínai közönség, ott ugyanis 53,3 millióval zárt a nyitóhétvégén, ami az összbevétel egy jelentős hányadának tekinthető. Mexikóban is sokan szerették volna tudni, hogy hol szeret a cápa, mivel ott 7,6 millót termelt a blockbuster, az Egyesült Királyságban pedig 5,1 millió dollár értékben váltottak jegyet az egyébként lesújtó kritikákat kapott filmre.