- Lezárult a K&H MNEB 2. évada
- 8 versenyszámban összesen 15 millió forint díjazást osztottak ki
A koronavírus-járvány a 7696 egyéni és 802 csapatnevezést vonzó, 15 millió forint összdíjazású K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság második évadára is hatással volt, hiszen a versenysorozat döntőit végül online formában tudták csak megrendezni. Végül azonban ezekre is sor került, így hát lássuk, kik lettek a győztesek az egyes játékokon belül.
- League of Legends - A döntőben a Team Plague 3:1-re legyőzte az alapszakaszban szinte hibátlanul teljesítő Wonder Stag Esports csapatát, így megvédte a címét, egyben az 1.3 millió forintos fődíjat is megnyerve. Az MVP a Wonder Stag felső ösvényese, Szlovák “MarineHBS” Máté lett.
- Hearthstone - Itt is címvédés történt: a szoros fináléban Balázs “Hulkeinstein” Sebestyén 3:2-re győzte le csapattársát, Antal “Wuncler” Félixet.
- CS:GO - A Counter-Strike döntőt az alapszakaszban még Salamanderként induló Budapest Five nyerte a WiLD ellenében, megvédve ezzel címüket és zsebretéve az 1.3 millió forintos fődíjat. Az MVP Torzsás “torzsi” Ádám lett.
- PUBG - A nagydöntőben 16 csapat nézett egymással farkasszemet, a végső győztes pedig a KmK lett a Budapest Five és a Pizza Monkey előtt.
- Rainbow Six Siege - Az egész bajnokság során kiemelkedően teljesítő Salamander magabiztosan, 3:0-ra nyerte meg a döntőt a címvédő WiLD-ot kiütő Team Plague ellen, így ők nyerték az 1.3 millió forintos fődíjat. Az MVP a győztes csapat kapitánya, Juhász “DogeFather” Gábor lett.
- FIFA 20 - Itt több bajnokság is futott egymással párhuzamosan: a 11v11 játékmódban zajló HPCL győztese az első helyet az utolsó fordulóban bebiztosító DVSC lett, az 1v1 grassroots kupát pedig PS4-en Majorosi Krisztián, Xbox One-on Reznák Dániel nyerte.
- Gran Turismo Sport - Az MNASZ és a HUNESZ közös szervezésű bajnokságát hazánk legsikeresebb GT Sport pilótája, Blazsán Patrik nyerte Báder Benjámin és Szarka Zsolt előtt.
Az MNEB küzdelmeit természetesen élőben lehetett követni a hónapok során: az összesen 410 órányi közvetítés 720 ezer nézőt vonzott, 1.3 millió élő megtekintéssel.
„Az e-sportban az innováció és a sportolókra jellemző elhivatottság, eltökéltség találkozik egymással, a K&H pedig a sportnak ezen a területén is szeretne példát mutatni, és felkarolni a hazai tehetségeket. A bajnokságon az e-sportolók ismét megmutatták, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni, és a már jól ismert bajnokok mellett idén számos új, feltörekvő reménységet ismerhettünk meg. Örülünk annak, hogy támogatásunk révén az e-sport a vírusjárvány ideje alatt is lehetőséget biztosított a versenyzésre és szurkolásra” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
“A járványügyi helyzet speciális körülményei ellenére sikeresen zárultak a K&H MNEB 2. évadának versenyei. Örömmel jelenthetjük ki, hogy minden téren sikerült a tervezett eredményeinket túlszárnyalni: rekordszámú nevezés, növekvő stream nézettség és bővülő közösségi média elérés. Mindez jól mutatja, hogy a hazai e-sport továbbra is dinamikusan növekszik, és egyre komolyabban vehető mind társadalmilag, mind gazdasági értelemben. Ezúton is köszönjük a verseny szponzorainak, a csapatoknak, közreműködő partnereinknek és a szurkolóknak, hogy mindez létrejöhetett” – nyilatkozta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.