Az id Software már a hőskor óta meghatározó fejlesztője a játékvilágnak. Valahányszor alkotnak, a közönség csak figyel, és, ha minden jól megy, nagy részük ámul is. Ugyan manapság már elég megosztott a közönség véleménye John Carmack-ról és csapatáról (a Doom 3 ugyebár egyeseknek a Menny, másoknak pedig maga a Pokol volt), de a '90-es évek elején mindenki őket istenítette. Jogosan, hiszen lényegében az FPS-műfajt, mint olyat, ők hozták be a köztudatba. Ugyan már a Wolfenstein 3D nevű "remake"-ük (1991) is hasonló perspektívát alkalmazott, de igazából az 1993-as Doom-mal robbant be az első személyű lövöldözés a játékok közé – amit mi sem jelez jobban, minthogy a Doom után a hasonló perspektívájú játékokat "Doom-klón"-nak hívták egy ideig, amíg ki nem alakult az FPS gyűjtőfogalom.
30 éve írtuk be először, hogy IDDQD
Három évtized telt el, mióta történelmet írt az FPS-műfaj nagyapja, a Doom – videóban mesélünk róla nektek.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Doom megjelenés:
1993. december 10.
Doom gépigény:
CPU: 66 MHz,
RAM: 8 MB,
VGA: 1 MB,
HDD: 40 MB
Kapcsolódó hírek
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.