Lássuk csak az eredményeket: a Richard Garriott által készített, és agyonreklámozott Tabula Rasa oly mértékben megbukott, hogy a szervereket hamarosan leállítják, addig még ingyen lehet játszani, ha valakit még érdekel a játék. Szegény Richard szégyenében inkább a világűrbe menekült, hogy ott ne hallhassa a csalódott játékosok sirámait. (Legutóbb ugyanis minden sajtóorgánumban arról lehetett hallani, és mi is megírtuk, hogy "Lord British" űrutazott.) Hasonló sorsra jutott a szintén leállított Hellgate London, és nem áll túl fényesen az Age of Conan, a Warhammer Online, illetve a Pirates of the Burning Sea sem. Persze a WoW rendkívül erős konkurens, ám az okok szakértői elemzések szerint nem igazán ebben keresendők.
A legnagyobb két hiba, amelyet a játékok fejlesztői elkövettek, hogy egyrészt a játékmenet élvezhetősége szempontjából rossz döntéseket hoztak, másrészt bizonyos címek esetében olyan mennyiségű és jellegű bugok maradtak a programokban, amelyek még induló MMOG-k esetében is elfogadhatatlanok. Az Age of Conanban például egyszerűen nevetséges szoftverhibák maradtak, a Warhammer Online-ban pedig a játékban beígért outdoor PvP nem vált kellően sikeressé, részben azért is, mert a két ellenséges tábor közti megoszlás nagyon rossz arányban alakult, így a legtöbb szerveren sokkal több volt a Chaos oldalon lévő játékos, mint az Order hívei.
A végeredmény: úgy néz ki, idén is a legtöbben WoW-oznak, így enyhén szólva sem sikerült megtalálni azt az erős konkurenst, amely legalább egy kicsit is megszorongathatta volna a Blizzard sikerjátékát.
A legnagyobb két hiba, amelyet a játékok fejlesztői elkövettek, hogy egyrészt a játékmenet élvezhetősége szempontjából rossz döntéseket hoztak, másrészt bizonyos címek esetében olyan mennyiségű és jellegű bugok maradtak a programokban, amelyek még induló MMOG-k esetében is elfogadhatatlanok. Az Age of Conanban például egyszerűen nevetséges szoftverhibák maradtak, a Warhammer Online-ban pedig a játékban beígért outdoor PvP nem vált kellően sikeressé, részben azért is, mert a két ellenséges tábor közti megoszlás nagyon rossz arányban alakult, így a legtöbb szerveren sokkal több volt a Chaos oldalon lévő játékos, mint az Order hívei.
A végeredmény: úgy néz ki, idén is a legtöbben WoW-oznak, így enyhén szólva sem sikerült megtalálni azt az erős konkurenst, amely legalább egy kicsit is megszorongathatta volna a Blizzard sikerjátékát.
Egyebet én se tudok hozzátenni
Egyebet én se tudok hozzátenni
Amúgy azt hiszem a WoW-ot jó ideig nehéz lesz elmozdítani a helyéről...
Amúgy azt hiszem a WoW-ot jó ideig nehéz lesz elmozdítani a helyéről...