Azeroth tele van érdekes helyszínekkel, amelyekből jó párat szintén Azerothnak hívnak. Ezek közül megnézzük azokat, amelyeknek van megfelelője a Final Fantasy XIV-ben. Kezdjük is rögtön a két bolygóval.
1. Azeroth - Hydaelyn
Bár a WoW már több másik bolygóra is eljutott, nagyrészt Azerothon játszódik. Egy bolygón, amelyben egy alvó Titán lelke szunnyad. Ez azért fontos, mert több érdekcsoport is szeretne kezdeni valamit ezzel az alvó Titánnal. De mindegyik, valami mást. És a halandóknak egyik se jó. Az FFXIV bolygója a Hydaelin névre hallgat. Titán ugyan nem alszik benne, de tartozik hozzá egy azonos nevű élő kristály, aki szívén viseli a világ sorsát, és akit egyes érdekcsoportok el akarnak pusztítani. Vagy legalábbis összeolvasztani a gonosz ikertestvérével.
2. Eastern Kingdoms - Eorzea
Azt már minden WoWos tudja, hogy Azerothon eredetileg egyetlen egy hatalmas kontinens volt, Csak aztán Kalimdor sok kisebb részre robbant szét. Ezek közül a két legnagyobb cafat az új Kalimdor, meg az Eastern Kingdoms, amit szintén szoktak Azerothnak hívni. EK- három szubkontinensre oszlik. Lordaeron, Khaz Modan, és Azeroth (mondtam, hogy sok az Azeroth). És a nevéből adódóan, rengeteg királyság található rajta. Például a Lordaeron kontinensen ott van Lordaeron királysága, melynek a fővárosát hol Fővárosnak, hogy Lordaeron városnak hívják. Az Azeroth kontinensen ott van Azeroth királysága, amit szokás Stormwind királyságának is nevezni, mert Stomrwind város a fővárosa. Bár a Hydaelinen található Eorzeának van pár Kalimdorra emlékeztető jegye, de sokkal jobban hasonlít az Eastern Kingdomsre. Jelenleg ez az egyetlen kontinens a játékban. Vagyis, igazából nem egy kontinest. A kontinenst Aldenardnak hívják és nem messze a délnyugati partjaitól található Vylbrand szigete. Ezek ketten együtt alkotják Eorzeát. Összesen hat városállam található rajta. Egy Vylbrandon, a maradék Aldernardon. Ezek közül mindegyikre kitérek bővebben, kivéve Ala Mhigót, mert oda csak a nyáron megjelenő új kiegészítőben jutunk el, így nehéz bármihez hasoníltani.
3. Booty Bay - Limsa Lominsa
Itt egyszerű a helyzet. Mindkettő kalóz város. Persze Limsában hivatalosan felhagytak a kalózkodással, de csak hivatalosan. A lényegi különbség, hogy Limsa egyike a nagy városállamoknak, és a játék egyik lehetséges kezdő területe. Ezért sokkal nagyobb és fontosabb, mint Booty Bay.
4. Gadgetzan - Ul'dah
Egy újabb goblin város, amelynek egy nagy városállam a párja. Mindkettő a sivatagban található, mindkettőnek van egy gladiátor aréna a közelében, mindkettő híres az alkímiáról. És mindkettőt gazdag és pénzéhes kis gnómok(tudom, a gnóm és a goblin két külön faj, de értitek mire gondolok) tartják a markukban.
5. Darnassus - Gridania
A fantasykben kötelező erdei tünde város. Ráadásul mindkettőt egy papnő vezeti. Mellesleg mind a három kezdő városállamot egy nő vezeti. A lényegi különbség, hogy Darnassus egy hatalmas fán van, míg Gridania csak egy rendes erdőben.
6. Dalaran - Sharlayan
Dalaran a mágia fellegvára. Most, hogy repül, már főleg. Az eredetit ugye földig rombolták, de miután éveken át egy szappanbuborék szerű erőtér alatt pihent, jobb lett mint újkorában. Sharlayan a legzseniálisabb tudósok, és perszer varázslók, otthona. Az igazi Sharlayan egy messzi szigeten van, de Aldernardon is létesítettek egy azonos nevű kolóniát. Ez az egyik városállam. Azaz volt, mert a lakói hátra kényszerültek hagyni, és mostanra már csak romok maradtak.
7. Gilneas -.Ishgard
Nos, lássuk csak. Egy nagyon gazdag, fejlett királyság, mely régen ugyan szövetséges volt, de újabban zárja a kapuit. Ezt a zárkózottságot kénytelenek feladni, amikor egy szexi, de mogorva tünde csaj megostromolja a város kapuit. Ja és elég drasztikus változáson mennek keresztül a területeik, mikor egy dühös sárkány elszabadul. Igen, van némi hasonlóság.
6. Greymane Wall - Baelsar's Wall
Az áthatolhatatlan fal, amely egy személyről van elnevezve és, végre megnyílik a 4.0-ban. Persze nekem sikerült átmászni a troll sámánommal még a kataklizma előtt. A fontos különbség, hogy ez a fal nem Ishgardot zárja el, hanem a fentebb emlegetett Ala Mhigot. Aldenard másik végén.
7. Well of Eternity - Silvertear Lake
Az örökkévalóság kútja az arcane mágia forrása Azerothon. A krónika megjelenése óta tudjuk, hogy igazából egy seb, ahol az alvó titán lelke szivárog el. Az ezüstkönny tóról sokkal kevesebbet tudunk jelenleg, De egyvalami biztos. A tó mélyén volt egy mágikus pecsét, amit egy hatalmas sárkány örzött. A gonosz birodalom elleni csatában feltört ez a pecsét, és azóta sokakban feléledt a mágia. És az Eorzeaát benénpeítő törzseknek is könnyebb megidézni az isteneiket (sajnos).
8. Darkmoon Faire - Manderville Gold Saucer
A minijátékok gyűjtőhelye. Ké fő dologban tér el Silas Darkmoon cirkusza és Godbert Manderville kaszinója. Először, az arany csészealjban nem érzed úgy, hogy minden árus egy gonosz feketemágus. Másodszor, kaszinózni bármikor elmehetünk. Nem egy szezonális esemény.
9. Pandaria - Othard
A távol kelet helyi megfelelője. Innen származik az egyik játszható faj. Érdekes módon, a FFXIV monkja nem innen származik. De a ninja meg a szamuráj, igen.
10. Deadmines - Sastasha
A végére jöjjön egy dungeon. a Deadmines az első dungeon Szövetség oldalon. Egy banditáktól hemzsegő barlangrendszer, mely egy tengeri kikötőben ér véget. A Sastasha a legelső dungeon. Oldalak nincsenek. Viszont van egy kalózokkal teli barlangrendszer, amely egy tengeri kikötőben ér véget.Amúgy fel is újították mind a kettőt. Csak a Sastashából még most is végigjátszható mind a kettő. Így halad a sztori.
WoW - FFXIV szótár II.
Íme itt a második fejezet a szótárnak. Ezúttal földrajz témájú lesz. Egyébként az most látszik, hogy nem fogom tartani a három részes tervezetet. Legalább négy lesz, de az öt se kizárt. Alaposnak kell lenni, na.