Már az első hírek érkezésekor elkezdett érdekelni a játék. Az első képek és videók mégjobban fölcsigázták az érdeklődésem, és nem is olyan rég, én magam is Isaac Clarke bőrébe bújtam. Tehát bele is kezdenék a cikkbe.
Mikor elindítottam a játékot, egyből megtekinthettem egy csodásan megrendezett "interaktív átvezetőt" (úgy ahogy a Far Cry 2-ben is). Mivel ez a "bejátszás", maga volt a játék, ezért el is csodálkoztam a meglepően szép grafikán. Szerény véleményem szerint a Dead Space szinte már Crysis szintű megjelenéssel bír, de egy biztos, az összes UT3 motoros játékot veri ilyen téren. Legalábbis az aszteroidák résein vagy csupán az üvegeken átszűrödő napfény hihetetlen látványnak bizonyult, úgy ahogy az iszonyatosan részletes textúrák és a többi fényeffekt is. Ez a csoda szép grafika is hozzájárul a hangualt megteremtéséhez, úgy ahogy a hangok is. Tehát pár szót ejtenék a hangokról is. A Dead Space az a játék, amit ha az ember nem hanggal játszik, akkor elveszti varázsának elég nagy részét. Ha valóban bele szeretnénk élni magunkat a játékba akkor szinte feltétlen szükséges hallanunk a szörnyek üvöltéseit, a különböző kis zörejeket. Így lesz olyan horrorisztikus a játék. A hangoknak és a látványnak köszönhetően lesz olyan sötét, komor a játék.

Most egy keveset a sztoriról. Szerintem ez a része a játéknak egy kicsit Alien-esre sikeredett. Itt is egy hatalmas, koszos hajóval van dolgunk, ezesetben az USG Ishimurával, egy bányász-kutató hajóval. Itt is egy ismeretlen bolygóra szállnak le, és fölhoznak valami idegen tárgyat az űrhajóra. Aztán jönnek az idegenek, és elszabadul a pokol. Itt kerülünk be mi is a képbe. Tehát összességében tényleg hasonlít egy kicsit a sztori az Alien-ére. Viszont ahogy előrehaladunk a játékban,és a történetben is, és így egyre több és több csodás átvezetőn "leszünk túl", úgy lesz egyre fordulatosabb a történet.
Ejtenék pár szót a játékmenetről is. A DS e tekintetben is kiemelkedő. Alapból itt is csak agyatlan hent van, de ezt az egészet "megbolondítják" RPG és kaland elemekkel meg néha egy kis logikai "minijátékkal", vagyis van itt akció, és persze néha gondolkodni is kell egy keveset. A harcokra kitérnék még. Gyakorlatilag, szinte az összes ellenfél elleni küzdelem fölfogható egy önálló csataként, hiszen szinte mind nagy kihívást jelent még normál nehézségi fokozaton is. Minden szörnynek van egy gyengéje, ezeket ki kell tapasztalni, de általában mindig nagyobb eséllyel indul egy harc hogyha kezdetben az ellen végtagjait lőjjük le, ezzel lassítva őt.
Nos, megemlítettem kicsivel előrébb az RPG és a kaland elemeket, meg néhány logikai dolgot, ezekről beszélnék egy keveset. A mai játékokban, már szinte kötelező vagy a ruhánk, vagy a fegyvereink fejleszthetősége; na ez itt is jelen van. Minden fegyver kapacitását, erejét növelhetjük és az újratltési idejüket is csökkenthetjük. A ruhánkon hosszabbíthatjuk a gerincünket követő életerő csíkot, és növelhetjük a "levegőtároló" méretét is, és így evidens módon egyre több életre és levegőre tehetünk szert (ez főleg akkor válik hasznossá, ha sokat gyűjtögetünk légüres térben ), ezen kívül még fölturbózhatjuk szkafanderünket extra páncélokkal. Ezek a felesztések, persze mind pénzbe kerülnek, pontosabban a páncél növelésen kívül, mind úgynevezett energiagócokba, amikből sajnos, nem valami sok van a játékban. A pénzről jut eszembe, hogy vásárolni is lehet a játékban. Minden fejezetben van kb. 3-4 bolt, itt újíthatunk be fegyvereket, medikiteket, lőszereket, és újabb, fejlettebb páncélokat. A szerepjáték elemek gyakorlatilag ezekben merülnek ki. A kaland-logikai elemek, néhány kisebb elgondolkoztató feladatot takarnak, például az idő lassító képességünket használva csatlakoztathatunk egy kart egy lerobbant metrószerelvényhez. Ha már így szóba jöttek a képességek, róluk is mondanék néhány dolgot. Összesen két "képességel" rendelkezünk, az első az időlassítás, ami igazán hasznos tud lenni, ha el akarunk futni egy nagyon nagy szörnyeteg elől; a második a telekinézis, amivel tárgyakat emelgethetünk, vagy mozgathatunk, sajnos ez nem alkalmazható élő ellenfeleken, tehát az utat eltorlaszoló tárgyak eldobásán kívül gyakorlatilag semmire nem használható. Ennek ellenére elég szórakoztató tud lenni, a robbanó anyagok dobálása nullgravitációban (a nullgravitáció is a játék egyik sajátossága).
A sajátosságok, elég hosszú sorából még kiemelném a holografikus menüket.
Nos, tömören ennyi lenne.
Grafika:10/9,5
Játékélmény:10/10
Hangok:10/10