Ahogy az a címből is kiderül, az értékelés tárgya, nem más, mint a Crysis legújabb "része", a Warhead. Tehát nem is szaporítanám tovább a szót, következzék a véleményezésem.
A Warheadben nem mást, mint az előző rész Psychojaként megismert Sykes őrmestert alakítjuk, aki ugyszint nanoruhával rendelkezik, illetve egy kicsit kibővített fegyvertárral.
A játékban alapból ugyan arra a szigetre érkezünk, ami a sima Crysisban az esemény színhelyéül szolgált, pontosabban ennek a szigetnek a másik oldalára. Időben körübelül ott járhatunk, amikor a tankos résznél Nomad tovább folytatja útját tankba szállva illetve ezután egy kevéssel. A történet alapjában véve egy kicsit "bugyuta": Psycho landol a szigetre (lezuhan a VTOL-ja); egy kis idő múltán fölfedezi, hogy a koreaiaknak sikerült befogniuk egy UFO-t, ebből kifolyólag, miután tudomást szerez erről, minden áron meg akarja semmisíteni ezt az elfogott "példányt". Nos, tömören ennyi lenne a sztori. Már az első küldetés után nagyon felpörögnek az események, e tény folytán, csupán sajnos csak 7 pályán keresztül kalandozhatunk "az őrmester" bőrébe bújva. Viszont ez alatt a "néhány" bevetés alatt, csodás átvezetőjelenetekkel találkozhatunk. Hihetetlen feelingű jeleneteket dobtak össze a fejlesztők, milliószor jobbakat, mint amilyenekkel az alap Crsisban találkozhattunk. Ennyit a történetvezetésről.
A játékmenet gyakorlatilag semmit nem változott. Kicsit talán "gyorsabb" lett. Illetve sokkal több robbanást láthatunk. Új fegyverekből sajnos eléggé kevés van; kapunk egy kis géppisztolyt, egy aféle "modern uzit", amiből akár kettőt is fghatunk egyszerre kezünkben, fegyvertárunk bővült még egy gránátveővel is, amivel gyorsan rendet tehetünk a koreaiak kusza soraiban. Tömören ennyi is lenne. Ezeken az "újításokon kívül", még minden régi fegyó új kinézetet kapott. Minden kicsit fémesebb lett, illetve már nincs faberakás az FY-71-ben.
Közlekedési eszközök terén is csak kevés változás történt, gyakorlatilag az összes jármű új "skint" kapott, ami folytán midn egy kicsit dögösebb lett pl. a koreai hummerek, immáron nem homokszínűek, hanem szürék. Egy új járművet is üdvözölhetünk köreinkben: egy kisebb tankféleséget, ami páncélozott, gyors, és erős.
A nano ruha, nagy sajnálatomra, maradt a régi. Semmiféle fejlesztésen nem esett át. Nem bővült képesség kínálata egy új dologgal se.
Most egy keveset a külcsinről. A grafika, elég sokat fejlődött az előző rész óta, és végre XP alatt is elérhető a legmagasabb beállítás. Gyönyörűek a napsugarak, a megvilágítás...minden. És ezen felül nagyon jól optimalizálták a játékot. Én egy grafikai beállítással följebb bírtam tolni mindent, és alig szaggatott a legmagasabb grafikán. A robbanásokon is szépítettek, mindenet tökéletesre csiszoltak. Újbóli gratulációm a fejlesztőknek az optimalizálásért.
Néhány szót a hangokról, illetve a fordításról (ugyanis itthon teljesen magyarul jelent meg, szinkronnal és felirattal). Összességében én elégedett voltam a szinkronokkal, illetve a fordítással, de azért voltak elég érdekes dolgok is. Mondjuk szerintem Psycho hangja annyira nem passzolt a karakterhez... Meg ott voltak a különöző érdekes talán félrefordítások, mint pl. ez: "Hadifogoj vagyok Krump Li!"; illetve rengeteg "érdekes", furcsa káromkodást hallhattunk a játékban. A különböző effektek hangjai, illetve a fegyverropogás, még mindig nagyon "élethű" (mintha a füled mellett sütnék el a Gauss puskát ).
Összességében, nekem nagyon bejött a játék, mind jutányos ára miatt, mind pörgőssége miatt, mind az átvezetők miatt...és még sorolhatnám. Következzenek a pontok, illetve a -/+ cucc.
+
-pazar grafika
-pörgős játékmenet
-új fegyverek, és pályák
-
-marha rövid
-nincs új nanoruha funkció
És a pontok:
Grafika:10/10
Játékélmény:10/8
Hangok:10/8
Összesítve:
Úgyhiszem, hogy 80%-nál nem érdemel többet a játék, de mindenképpen kijelenteném, hogy bár nem egy kiemelkedő gamma, de mindenképpen kipróbálásra/megvételre érdemes.