Molyneux nagyjából úgy kezdte a játékfejlesztést, hogy kisgyerekként széttúrt egy hangyabolyt, aztán órákig bámulta, hogyan rakják össze a bolyt a hangyák. Saját bevallása szerint ehhez az élményhez nyúlt vissza, amikor első nagy sikerét, az 1989-es Populoust fejlesztette. A játék real-time stratégia volt (3 évvel a Dune 2 előtt vagyunk), amivel két gépet összekötve egymás ellen is lehetett játszani, és magán viselte a Molyneux-játékok legfőbb védjegyét: a kis pondró egységeket nem lehetett közvetlenül irányítani, a játékos csak a környezetüket alakítva hathatott rájuk. A játék rögtön a szakma csúcsára röpítette Molyneux-t, folytatása és ilyen-olyan mutációi szintén sikert arattak. Alant megtekinthető az amigás verzió első néhány perce.
A Populous-cuccok után is volt néhány nagy dobása - Magic Carpet, Theme Park, Dungeon Keeper -, aztán az EA felvásárolta cégét, a Bullfrogot, és Molyneux hamarosan lelépett. Megalapította a Lionheadet, ott készült már el a Black & White, majd a Movies, a Fable és a B&W második része. Közben megkapta neve elé a "sir" titulust, ami rajta kívül csak Richard Garriottnak, az Ultima-széria atyjának adatott meg. Most éppen a Fables 2-n dolgozik, és a háttérben készül a Dimitri is, a mester eddigi legtitokzatosabb projektje. Zárásul pedig még egy videó: Molyneux valamikor 1994 környékén egy brit tévéműsorban beszél a készülő Magic Carpetről.