A mostani XBOX 360 kontroller igen kifinomult
szerkezet, intelligensen kezeli a különböző játékstílusokhoz szükséges mozgások
koordinálását; igényes design ergonomikus formatervezés és kényelmes
gombkiosztás jellemzik. Habár ezek a tulajdonságaik a jelenlegi piacon kapható,
talán a legkiemelkedőbb játékvezérlővé teszik, mégsem kínál minden helyzetben
megfelelő megoldást.
...
Jóllehet a konzolokon megjelenő játékok közül is a
legnépszerűbbek, az ezek által nyújtott irányítási lehetőségek messze
elmaradnak a PC-k által nyújtott lehetőségektől. Míg számítógépen az egérnek
köszönhetően könnyedén irányíthatjuk virtuális énünket, addig a konzolon lévő
joystick-es megoldás nem áll olyan könnyen kézre, hosszú beleszokási szakaszt
igényel, de a PC-n látható reflex-szerű mozdulatokat nem tudja helyettesíteni.
Ez a nehézség nem csak az irányításnál, hanem a célzásnál is jelen van.
Konzolokon ezt a problémát a játékok mesterséges intelligenciájának butításával
és a célkereszt teljes átalakításával érik el, ez azonban rettentő módon tudja
rontani a játékélményt.
Amíg egerünk használatánál a kéz a virtuális karakterrel együtt mozog és
ugyanazt a mozdulatsort teszi meg, addig a kontrolleren található joystick
sablonos, kevésbé irányított mozgásra ad lehetőséget. Tehát, ha például egy
csatamezőn szorult helyzetbe kerülünk és azonnali cselekvésre van szükség, a
PC-n pusztán kézügyességünkkel könnyedén célba vehetjük és likvidálhatjuk
ellenfeleinket, addig konzolokon nem borítékolható a sikerünk. Persze, ez a
tapasztaltabb játékosoknál nem jelent problémát, mivel ők már annyira
hozzászoktak a joystick-kal történő, immár ösztönös irányításhoz, de egy ún.
casual gamer számára kellemetlen perceket okozhat. Ennek következtében a PC-s FPS
játékok kedvelői maradnak a számítógép által nyújtott „legtökéletesebb”
játékélménynél és kevésbé ruháznak be konzolokba, pl. XBOX 360-ba.
Hát, ennyi lett volna. Holnap este TF2 event ;)