Psycho
A Hitchcock után megjött hozzá a kedvem újra, pedig nekem nem ez a kedvencem tőle (bár nem sokat láttam). Ennél a filmnél totálisan megtudom érteni, hogy miért is lett belőle klasszikus. Igaz, hogy a mai emberek ingerküszöbe megemelkedett, így már nem tudja kiválta azt a hatást, amit 1960-ban tudott. Marion Crane ellop 40 ezer dollárt és ezzel menekül, ám élete legnagyobb hibáját mégis akkor követi el, amikor a Bates Motelben száll meg. Anthony Perkins remek választás volt Norman Bates szerepére, főleg az utolsó jelenetben éreztem ezt. Az a nézés... A másik emlékezetes jelent, a zuhanyzós, amiről szerintem már mindenki hallott. Eredetileg Hitchcock zene nélkül akarta, de ez nagyon nagy hiba lett volna. Ez így lett tökéletes. Ezek ellenére elég lassú a cselekménye és szerintem az eleje el is van nyújtva egy kicsit. Illetve amit már említettem, hogy megkoptatta az idő. Amikor értékeltem, akkor eléggé "lepontoztam", ezért ez a pontszám. Akkor még nem tudtam értékelni a klasszikusokat. Érdemes megnézni, mert a filmtörténelem egyik legjelentősebb darabja. 7/10
Egyébként meglepett utánaolvasás után, hogy Perkins kb. 40 éves korában szeretkezett először nővel, előtte a férfiakat preferálta. XD Valamelyest ez is benne van a filmben, úgy gondolom... (Mármint a homkossága. ) Legalábbis Mariont én nem leszúrtam volna... Janeth Leigh irtó jó nő volt.
Az elnyújtott elejéről: Hitchcock ezt dirákt csinálta így. Tehát el akarta hitetni, hogy ez egyfajta film noir lesz. Nála itt ezúttal ez volt a "suspense", vagyis a feszültségforrás, az elterelő hadművelet. Annak idején senki sem hitte volna, hogy ilyen durván megtörik a történetet. Ez akkora sokkhatást okozott, hogy utána nem véletlenül özönlöttek a slasherek. Ugyebár a Texasi láncfűrészesnek is ez a sztorija kb. Mára meg már klisé lett, hogy egy horrorfilmben az elhagyatott motel/vidéki ház nem sok jót ígér. (Van is egy Motel c. film ugyebár. )