Ezen gondolatmeneten végigfutva jutott az eszembe, hogy vajon az olvasó mit gondol erről? Mindegy, hogyha egy rakás kaki a játék, írjunk róla, vagy próbáljuk inkább hasznosabb dologgal kitölteni a rendelkezésre álló oldalakat. Egyáltalán miről olvasna szívesen az olvasó? Mik azok a témák, amire kíváncsiak vagytok? Egy éve folyamatosan gondolkodom ezeken a kérdéseken, hiszen a 2008/6-os számmal lesz az én kis jubileumom, azaz a következő számnál lesz egy éve, hogy itt vagyok a lapnál, mint játékrovat szerkesztő. Nosztalgiából kezembe is vettem az egy évvel ezelőtti számot és egészen fura, hogy mennyi minden változott és történt azóta. Mondjuk ez főleg a dizájnban érhető tetten, de van néhány más apróság is. Például az egy és fél oldalas cikkeknél kissebbre vettük Gabennel az értékelő boxokat, hogy több szöveg férjen a rövidebb írásokhoz is. Később szintén az értékelő boxoknál megszüntettük a két szöveges értékelés egyikét (ezt én fölöslegesnek éreztem), hogy behelyezhessünk egy kis játékélmény grafikont.
Megjelentek a magyarításokat előtérbe helyező rövidebb írások és némileg átalakult a Nosztalguru, a Levrov nagy változásairól nem is beszélve (bevezettük a témákat, mivel nem jöttek levelek és most már Miguel vezeti a kis hajót). De ez még nem minden, bővítettük egy kicsit a Külvilágot is, lett ugye képregény és (mostanában szünetelő) társas és az egy év folyamán kicsit megreformáltuk a film és DVD rovat tartalmát és kinézetét is. De nem csak ezek változtak az elmúlt egy évben, úgy érzem, hogy sikerült egy kicsit szinesíteni a cikkeket is, lettek ugye képregények (ami ugyan nem mindenkinek tetszik), bevezettük a timeline-t, néha sikerült csak a Guruban látható illusztrációkat szerezni Tomstertől és volt még sok egyéb apróságokat, amelyekkel igyekszünk egy kicsit mindig többet nyújtani egyszerű rivjúknál. Na de ez még csak a lap, lettek Külvilág videók a DVD-n, indítottunk Podcast-et, folyamatos a jelenlétünk az online-on és egy egész picit még a PGO 3.0-ban is részt vettem, erről a blogról nem is beszélve. Változás tehát volt bőven és ha nem is olyan szembetűnőek elsőre, azért örülök, hogy a részese lehettem mindennek és igyekszem majd, hogy a folytatásban is egy változatos, megújulni képes magazin kerüljön ki a szerkesztőség kezei közül. De ne feledjétek. A post egyben kérdés is: Egyáltalán miről olvasna szívesen az olvasó? Mik azok a témák, amire kíváncsiak vagytok? |
Uborka és nosztalgia
Borzasztó ez a tavaszvég a játékiaparban - legalábbis abban az esetben, hogyha az ember egy informatikai magazin játékrovatának szerkesztője. Hogy miért? Mert hatalmas pangás van és alig van olyan játék, amiről lehet írni. Nem azt mondom, hogy nincsen egyetlen valamire való játék sem, csak nem annyi, hogy meg lehessen velük tölteni harminc-harmincöt oldalt. Persze, van egy csomó kis szutyok, amit be lehetne rakni fél és egy oldalra, de vajon tényleg van értelme írni olyan játékokról, amelyek csak nagy kínszenvedések közepette érik el a negyven százalékot. Most persze nem arról van szó, hogy csak olyan játékokról kellene írni, amelyek magas százalékot kapnak, meg kell emlékezni a kevésbé jól sikerült alkotásokról is, de vajon annak van-e értelme, hogy lehozzunk öt-hat olyan rivjút, amiben az van, hogy ez is csak egy marha gyenge klón, egy csapnivaló fércmunka, meg ne vegyétek...? Mert mondjuk ebből akad bőven, jutott már a 2008/5-ös számra is, és ha valakinek ez jön be, nem fog csalódni, jut a 2008/6-os számba is. Csupán nem szeretném, ha ezek lennének túlsúlyban.