Ha esetleg valaki nem tudná, a MegaMan alapvetően egy ugrálós-platform-akciójáték, habár készült már belőle egyéb mutáció, így találkozhattunk vele szerepjáték formában is, kis Pokemon beütéssel. Szerencsére ez utóbbi nem lett divat, a kis kék hős megmaradt annak, ami, tehát menni kell vele, ágyúzni az ellent, aztán az adott pályák végén le kell győzni az aktuális főmuftikat. Nem egy bonyolult dolog, de rendkívül élvezetes és már hosszú évek, sőt, évtizedek óta szórakoztatja Mega az embereket. A sorozat már több tucat részt megért, így nem olyan könnyű újdonságot mutatni a játékosoknak. Szerencsére a Capcomnál okos és ügyes emberek dolgoznak, így sikerült megreformálniuk a MegaMan sorozatot is, ennek lett az egyik eredménye a Powered Up.
Ami elsőre feltűnik, hogy hősünk olyan, mintha ovis lenne. Hatalmas fej, cuki ábrázat, apró test. A látvány ne tévesszen meg senkit, attól, hogy a design átalakult, a játék ugyanolyan hardcore maradt, mint régen. Részemről üdvözöltem az újfajta látványt, hiába tűnik gyerekesnek, az ember azonnal megszereti az összes karaktert és gyönyörködik a színes, ügyesen kialakított látványban: legyen szó akár az ellenfelekről, akár a környezetről. A képek magukért beszélnek és természetesen a PSP kijelzőjén még ennél is jobban mutat a dolog. Ahogy említettem, a játék nem könnyű, rögtön három fokozat vár minket (easy, normal, hard) és bizony már normalon is megizzadhatunk, szóval kezdőként érdemes azonnal easy-re állítani a megmérettetést, aztán ahogy belejövünk, úgy növelni az erősséget. Az alapkoncepció nem változott, végig kell küzdenünk az egyes bossok pályáit, hogy aztán megmérkőzzünk velük, megszerezve az újabb és újabb fegyvereinket (amelyeket a legyőzött "gonoszoktól" szedünk el). Az egyes ellenfelek között vannak könnyűek és nehezebbek, sőt, vannak olyan pályák, amelyeket csak akkor tudunk legyűrni, ha egy adott ellenféllel már végeztünk. Sőt, néha érdemes visszamenni a már kitakarított területekre, ugyanis az újonnan szerzett fegyvereinkkel a pályák korábban el nem érhető területeire is eljuthatunk. A nehézség néha kifog rajtunk, de a program ettől nem lesz fusztráló, hiszen mindig tudjuk, hogy mit kell tennünk a győzelem érdekében, s egy kis gyakorlással és ügyességgel mindig mi lehetünk a végső nyertesek. |
További újítás, hogy ha valamelyk ellenfelünket már lenyomtuk, akkor nem csak a fegyverét szerezzük meg, de gyakorlatilag őt magát is, hiszen a következő szint előtt már választhatunk, hogy kivel akarjuk végigküzdeni az adott pályát - az ötlet remek, hiszen egy új karakter egészen új harcmodort igényel, arról nem is beszélve, hogy ez megoldás nagyban növeli az újrajátszhatósági rátát. Persze butaság lenne azt hinni, hogy pillanatok alatt végigszaladunk a játékon, jó pár óra van ebben a programban, főleg hard szinten, de az alkotók nem elégedtek meg mindezzel. Egyrészt vár ránk egy pályaszerkesztő, ahol megépíthetjük a saját területeinket, amit akár a barátainkkal is megoszthatunk, és ha ezt megunjuk, még akkor is ott a Challenge mód, amely további elfoglaltságot biztosít mindenkinek.
Ebben a részben mindig egy adott pályát kell teljesítenünk, vagy újabb rekordokat döntve, vagy időre teljesítve az egyes szakaszokat. Kezdetben csak maga MegaMan elérhető, ám ahogy haladunk előre a fő sztoriban, úgy nyílik meg a többi karakter is, akiknek szintén saját Challenge módjuk van, tehát ott is bizonyítanunk kell, természetesen egyre nehezedő viszonyok között. Nem vitás tehát, hogy a Powered Up egy nagyon jól összerakott, változatos kis játék, amely igen hosszú időre képes lekötni a játékost, megfelelő változatosságot és kihívást biztosítva mindenkinek. Ajánlom beszerzésre minden PSP tulajnak, már csak azért is, mert nem egy mai darab, így potom 20 dollárért (kevesebb, mint 3500 forint) beszerezhetjük, szinte bárhonnan. |