Battlefield 2142Battlefield 2142Battlefield 2142

Az alapfelszerelés mind a PAC, mind az EU oldalon megegyező tulajdonságú fegyvereket tartalmaz, csupán a modelljük és nevük más, ez igaz az unlockokra is, véletlenül se gondoljátok, hogy bármelyik oldal erősebb lenne a másiknál. Véleményem szerint ugyan az EU-s fegyverek jobban néznek ki, valahogy mégis a PAC oldalára osztottak jóval többször a szerverek, ami alapján elmondhatom, hogy érzésre PAC egyenruhában jobban megy az öldöklés. Mindegyik itt részletezett kaszt két ágon „nő fel” a két legerősebb fegyveréhez, de csak akkor választható egy magasabb rangú fegyver, ha az alatta levők már egy ranglépésnél be lettek választva. Ez alapján tervezzetek, és ne is álmodjatok róla, hogy első választásként kipipáljátok a Baur nehézlőfegyvert… Fontos az is, hogy mindenki kap egy kést a felszerelésébe, ami sokkal több hasznot hozhat, mint az arzenál többi tagja. Azt pedig nem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy az alap szerkót NEM leváltja egy-egy erősebbnek titulált fegyver, csupán lecserélheti, ha úgy gondolja a játékos. Ez azt jelenti, hogy abszolút újoncként is bőven van esélyetek leszedni a legerősebb cuccokkal rendelkező szemberohanó figurákat, ha ügyesen céloztok. Inkább csak arra vannak az elérhető új eszközök, hogy színesítsék a csatát. A NetBat rendszer minden karatkernél megtalálható, de mindegyiknél más pluszt ad a minimaphoz. Az egész NetBat egy jól működő, csapatjátékot ösztönző jelzőrendszer, ami megosztja az általatok látott információkat a többiekkel.

Recon


Battlefield 2142 A felderítők és mesterlövészek választása. Az egyetlen típus, melynél mesterlövészpuskát kap a játékos. Az alapfegyver így egy pisztolyon kívül egy távcsöves puska, mellyel fejre célozva egy lövés, egy ölés. Sajnos a bal oldali ágon elérhető legerősebb fegyver, a Zeller puska sem öli meg az ellenfelet egy lövésre, így sokan szidják is. Azon kívül, hogy azzal hatástalanítható pár robbanó eszköz és átlő gyengébb járművek szélvédőjén, semmivel sem jobb, mint az alap sniper puska. A jobb oldali ágon viszont ott a Lambert Carbine, vessetek csak rá egy pillantást, pazar... működés közben is!

Bal oldali ág

APM Mine: Akna, emberek ellen. Mesterlövészként elengedhetetlen biztonságot nyújt, magatok köré rakva meglepheti azokat, akik épp hátba akarnak szúrni, miközben épp azzal vagytok elfoglalva, hogy minél több agyvelőt kenjetek a szélvédőre. 90 fokban lát és megkerülve könnyen hatástalanítható, legyetek résen! A Titánon való védekezéskor lehet a leghasznosabb a szűk folyosókon.

Dsytek Scope: Távolabbra leső távcső a mesterlövész puskára.

Gruber 5 Stabilizer: A célzás közbeni kilengést enyhíti.

Zeller-H Advanced Sniper Rifle: Az alapfegyveren felül képes kilőni RDX robbanós pakkokat, plusz átlő a kisebb járművek szélvédőjén. Sajnos zajosabb, mint kisebb testvére és többször kell újratölteni

Jobb oldali ág

RDX DemoPak: A legerősebb robbanóanyag a játékban, tankra, lépegetőre, terminálra, reaktormagra helyezve, majd távolabb állva nagyon durvát robban. Az egyik legirritálóbb felhasználási módja a szűk folyosókon történő robbantása védekezéskor. Csak benéz az ellenfél, és már szedhetik is fel a darabjait…

NetBat: A Recon féle NetBat tovább engedi jelezni (piros négyzet az ellenfelek fedezékbe vonulása után) a pozíciójukat, ezzel tulajdonképpen a falon átlátva figyelemmel kísérni a mozgásukat.

IT-33 Optical Camoflague: 90%-os láthatatlanságot ad, érdekes textúra-összemosó effekttel (kívülről nézve). Önmagában nem téveszt meg senkit, de a csata hevében aktiválva könnyebben el lehet tűnni a szem elől, vagy megkerülni egy erős védőfalat, mivel nem egy árnyékra koncentrálnak a védők, hanem a többi látható csapattársra.

Lambert Carbine: A leggyorsabban tüzelő, rövid távon szinte verhetetlen géppityu. Szeretni fogjátok, hiszen középtávon is meglehetősen pontos, márpedig a legtöbb harc közel- és közel-közép távon zajlik.

Assault


Battlefield 2142A frontvonalban és védekezésben elsődlegesen résztvevő karaktertípus ez, melynek alap fegyvere két üzemmódban használható, sorozatlövésben és egyes lövésben. A másodikat MUSZÁJ használnotok, hiszen rém pontos, számtalan kellemetlen percet okozhattok vele az ellenfeleknek. Továbbá egyedül az Assaultot játszók képesek feltámasztani és gyógyítani csapattársaikat. Egy feltámasztás teljes életerőt ad a feltámasztott játékosnak, így megússza a respawn időt, nem is beszélve arról, hogy nagyobb biztonságban maradtok Ti is.

Bal oldali ág

Herzog Shotgun: A géppuska mellé egy shotgun kiegészítő társul, mely 3 lövést képes leadni, de rém hatékony közelre. (Mégsem használtam sűrűn, hiszen sorozatlövés módban még akár hibázhat is az ember az alap gépfegyverrel, plusz nem csak háromszor lőhet...)

NetBat: Az Assault NetBatje az ellenséges gyalogosok kasztját mutatja meg, az osztagban lévők számára is.

PK-74 AR Rocket: Rakéta kiegészítő a gépfegyverhez, mellyel távolságot beállítva is lehet lőni, azaz a fedezékek mögött lapuló emberek felett is fel lehet robbantani, nem muszáj célba találni. Járművek ellen szinte hatástalan.

Baur H-AR: Nehézgépfegyver, az egyetlen, amire érdemes a standard fegyvert lecserélni (a másik ág végső fegyvere mellett). Tulajdonképpen annak felturbózott változata, szintén két lövésmóddal.

Jobb oldali ág

AED-6-Defibrillator: A meglőtt csapattársakat, kik jajveszékelnek a földön, ezzel tudjátok újra kúszásra és heves "KÖSZ TESÓ" üzenetek küldésére bírni. Háromszor használhatjátok csak, utána újra kell töltődnie, ami jó pár másodperc, így jól osszátok be. Nagyobb ostromoknál, vagy henteléseknél mindenképpen szükség lesz rá. A pontok pedig repkednek minden egyes felélesztésért, ne feledjétek.

Advanced MED HUB: Gyorsbab gyógyítást lehetővé tevő egészségügyi láda. Magatok alá dobva folyamatosan gyógyultok tőle (és a körülöttetek állók is), ami hasznos. Ha pedig másokat akartok gyógyítani, elég a kezetekben fogni és mindenki köréd gyűlik úgyis majd.  

SG-34 Smoke Grenade: Füstgránát. Egymagában gyenge, nem is átláthatatlan füstöt generál. Kettőt dobva már jobb a helyzet, de hamar eloszlik, gyorsan érdemes cselekednie a csapatnak, ha jól akarjátok használni.

Voss L-AR: Gyorsan lő, sok fér a tárjába és erős, megfelelően pontos is, de a Baur a másik ágon hatásosabb szerintem. A VOSS érzésem szerint az Engineer kaszt alap fegyverénél egy hangyányit jobb csak, ami nem tünteti fel túl jó színben. Mégis, vannak akik esküsznek rá, nekem valahogy nem sikerült megszeretnem.

Engineer


Szerintem (és az nem sokat számít) ez az a választás, ami a legtöbbeknek tetszeni fog. Az egyetlen, aki képes valamit is kezdeni egymagában egy tankkal, vagy lépegetővel anélkül, hogy be kellene ülnie az amúgy sűrűn elszórt légvédelmi, vagy railgun ágyúkba. Képes megjavítani a járműveket, továbbá emberek ellen is nagyon hatásos a gépágyúja (mely alapfelszerelés), tovább a legvégső fegyvere még egy kicsit jobb is, mint az alapból megkapott rakétája, amivel fenékbe durrantva szinte bármilyen járművet megöl.

Bal oldali ág

AE Defuser: Abszolút használhatatlan, sohasem kerül elő. Képes hatástalanítani aknákat és az RDX pakkot, de könnyű túl közel menni az aknákhoz, így sokszor robbanás a vége.

NetBat: Az Enineer NetBatje a járművek típusát küldi le az osztagban lévőknek, amiket lát.

PDS-1: Lehelyezve bárhol, folyamatosan fésüli a terepet arra járó járművek után, ezzel látva, ha egy siló mellett hagyva, teljesen máshol tevékenykedve a csatamezőn épp egy tank áll be foglalni egy pontot. Sokszor hasznos lehet, mégsem mindig lesz rá hely a felszerelésben.

Pilum H-AVR: Egy kicsit erősebb, mint a rakéta, kifejezetten járművek ellen találták ki, legnagyobb előnye mégis az, hogy a céljárműnél nem indul be a figyelmeztető jelzés, hogy bemértük, amikor célzunk vele. Az alap rakétánál így tesz a védelmi rendszer, sőt, légvédelmi ágyúba ülve is. Abszolút jó, kicsit lassan lő és nagyon pontosan kell célozni, hiszen nem irányítható a lövedék lövés után, mint azt megtehetjük a rakétánál bizonyos szintig.

Jobb oldali ág

IL-14 EMP: Emp akna, ráhajtva pár másodpercig kiszolgáltatott a jármű. (Értsd: elő a Pilumot!)

DsyTek Repair: A közelben lévő járművek automatikusan javulnak ezáltal.

IL-29 Motion Mine: Nagyon trükkös kis cucc ez, ledobálva, ellenfelet detektálva felemelkednek a levegőbe és elindulnak a jármű felé. Óriási érzés észrevenni, hogy három embert öltetek meg anélkül, hogy épp tudnátok mi történik, majd eszetekbe jut: jaaa, az aknák 150 méterrel arrébb biztos dolgoztak... 

SAAW Anti Air: Légvédelmi rakéta, gyors és pontos, mégsem érdemes Pilum helyett ezt tenni be a hátizsákba elsődleges fegyverként, csak akkor, ha nagy a légifölény az ellenfélnél.

Support


Nélkülük nem lenne lőszer utánpótlás, plusz nem szembesülnének a támadó szellemű játékosok azzal egy-egy folyosóba berohanáskor, hogy pár supportos automata löveg és védőfal ellen nagyon nehéz bármit is tenni. Az egyik legerősebbnek ítélt karakter védekezésre az eddigi játékom alapján.

Jobb oldali ág

IPS Shield: Praktikus instant pajzs. Lehelyezve védőfalként szolgál, tökéletes a Titan belsejében barikádozásra. (A Titan „szellőző” részében át se lehet ugrani, így könnyen védhetjük magunkat az ablakhoz befészkelve még a sunyi késelőkkel szemben is.)

Advanced Ammo Hub: Ezt választva passzív muníció töltést kapunk ha egy járműben ülünk.

DysTek Pulse Meter: Életjel-scan. Ezzel az eszközzel könnyedén felderíthetjük az ellenség hol helyezkedik el a falak mögött, így hátbakerülhetjük és meglephetjük.

Clark 15-B Shotgun: A tökéletes közelharci fegyver (kés mellett:). Seperc alatt szétkapunk vele valakit, viszont távolra (100 méter) szinte használhatatlan így nem látom értelmét a jó öreg alap support gépfegyverünk lecserélésének. Inkább gyakoroljátok közelre az arcába futok és átvágom a nyakát késsel tecnikát.

Bal oldali ág

V5 EMP Grenade: Járművek megbénítására tökéletes, csak legyen veled egy Engineer is aki elintézi. Gyalogosok zavarására is használható: az EMP megzavarja a látóteret.

NetBat Active Camo ID: A sniperek elleni anti-álca sapka. Jelzi ha egy recon használta a camo-felszerelését a közelben, és továbbítja a csapattársaidnak is.

A-12 Enforcer Senty Gun: Lehelyezhető automata gépfegyver poszt. Ellenséget észlelve tüzelni kezd (közelre kifejezetten hatásos) és nem is hagyja abba egy jó darabig még ha az fedezékbe is vonult. Sajnos a falon keresztül is lát így eszeveszttül lövi azt. Ez elég zavaró főleg ha rád nyit tüzet, és nem tudod, hogy egy sentry gun őrült meg éppen de a fal mögött biztonságban vagy, vagy egy komoly veszélyt jelentő játékos szeretne neked fejlövést osztani.

Ganz H-mg: Alap gépfegyverünk fejlesztett változata. Elvileg gyorsabb mint a Bianchi(EU) illetve a Shuko(PAC) mégsem érzem, hogy megérné azt az egy pontot amit rá kell költened. Megjegyzem ezzel nem csak én vagyok így, a BF fórumokat olvasva sokan panaszkodtak, hogy ez nem valami szuper fegyver.


 
Elérkeztünk az általános fejlesztésekhez, azaz azokhoz, melyeket ha kiválasztotok ranglépéskor, minden karakternél megjelennek bónuszként. Ezek a gránátdobás lehetősége, a több futás, gyorsabb "futás regeneráció", plusz egy töltet a másodlagos fegyverbe (Engineeren kívül mindenkinek pisztolyhoz, neki pedig a gépágyújához...) és legvégső unlockként plusz egy gránát akár füstből, akár a sima robbanósból. Szívem szerint csak akkor ajánlom a két futás fölötti lehetőségeket, ha már hosszú ideje játszotok és képesek lesztek életben maradni addig, hogy szükség legyen a plusz gránátokra és lőszerre. Ellenben az első három lehetőséget mindenképp nagyon hamar tegyétek magatokévá, a futáshoz kapcsolódó bónuszok nagyon fontosak!

Már csak az osztagvezető három darab kütyüje van hátra, ami közül mind jó szerencsére.

Squad Leader Spawn Beacon: A korábbi Battlefieldekben már tapasztalhattátok, hogy az osztagparancsnokra ugyan rászülethetnek a társai, de ő maga nem teheti ezt meg a még élő társaival. Ha lehelyezi valahol ezt az eszközt, akkor már ő is visszajuthat hamar a csata színhelyére, az égből pottyanva oda.

RD-4-Otus: Beépített Wallhack, azaz olyan, mintha folyamatos területscan lenne aktív a tábornok által. Látni mindent, falakon túl is. Kegyetlen csalás!

SD-8 Accipiter: Olyan lebegő kis eszköz, mi lő azokra az ellenfelekre (mellettünk), akikkel harcban állunk. A csapattagok is képesek használni, az osztagparancsnok körül lebeg. Nem feltétlen erős, de néha eldönthet egy-egy összecsapást.