A választható szereplők listája, vagy akár a képek láttán a szokásos nintendós (fúúúj, cuki) előítélet lehet úrrá a szemlélőn, de ez ismét megtévesztő, mert ugyan a vér nem fröccsen és csontok sem törnek, kőkemény összecsapásokra képes a gárda. A sorozat rövid történetében első ízben vonulnak fel a Nintendón kívüli eredettel rendelkező sztárok, nevezetesen Snake a Metal Gear-sorozatból, vagy az ikonikus kék sün, Sonic.
Választás után, ha óhajtjuk, felhasználónevünk alá teljesen személyre szabhatjuk az irányítást (támogatták az összes Wii-re elérhető vezérlőt), aztán belevethetjük magunkat a kínálkozó játékmódokba. A cél valamelyest eltérő a hagyományos verekedős programokban megszokottól, hisz rögtön kezdésnek itt négyen, egy időben apríthatják egymást. Szóval itt nincs a szereplőknek életereje, hanem egy mutató dolgozik. Nulla százalékról indulva kell ezt feljebb és feljebb tornáznunk ellenfeleinknél, ez jelzi, hogy mekkorákat repülnek egy-egy pofon után. A nyertes nem az, aki 100%-ra tornázza fel társait (bőven e fölé is lehet menni), hanem aki a végén a pályán marad – vagyis az veszít, akit véglegesen kicsapnak a képernyőből. Visszatérni meghatározott alkalommal lehet, a szereplők eltérő módon mentik is magukat: megkapaszkodnak, visszateleportálnak, repülnek. Védekezni persze lehet, bár a minden résztvevőnek meglévő speciális támadása ellen ez hasztalan, ráadásul a kivédett támadásokat se nyelhetjük be a végtelenségig, így állóháborút – szerencsére –, nem lehet vívni.
További harcot színesítő sajátosság a felbukkanó tárgyak használatában rejlő lehetőség, a teljesen eltérő felépítésű pályák (nem csupán a háttér változik, nem mellékesen mindegyik egy korábbi Nintendo-játékot imitál), valamint a megidézhető segédszereplők.
Ami tovább fokozza a kínált élményt az eddigieken felül és alátámasztja a végértékelésnél kiosztott magas pontszámot a játékmódok különbözősége, mennyisége, továbbá tartalmi telítettsége. A Subspace Emissary például karakterenként eltérő menetű platform-kalandjátékot kínál fel, egész jó történetvezetéssel, még jobb átvezető filmekkel megspékelve, karakterenként más és más helyszínekkel. És ez csupán csak egy a megannyi feladat, minijáték, rekord, megnyitható trófea, karakter, zene, matrica között – csillagos ötös a tartalomért. Sőt, hogy ne feledjem, pályákat is összedobhatunk és azt a neten terjeszthetjük is.
Persze nem mind arany, ami fénylik, így van ez most is: a Nintendo, noha mindent elkövetett annak érdekében, hogy ismét páratlant alkosson, az online területen nem jeleskedik ez a játékuk sem. Igaz, nem a hálózat megy rosszul, hanem a lehetőségek szűkösek. Nincs rangsor, nehéz velünk egyező szinten lévő ellenfeleket találni, a hangkommunikáció kimaradt és barátainkat is különböző kódok alapján vehetjük csak fel. Körülményes… sajnos.
Az SSBB egy olyan játék, ami méltán érdemelte ki azt, hogy seperc alatt milliók pakolták a kosarukba, de emellett egy igazi folytatás. Évek aprólékos munkája nyugszik benne, szinte felsorolhatatlanul sok felfedezni, megtanulnivaló. Éjszakákba nyúló játszás garantált.