Autót vezetni élvezet, ezt mindenki tudja, aki beült már a volán mögé, és nem csak a belvárosi dugóban túráztatta meg a gépet, amihez a türelmes kollégák dudálása adta a háttérzenét. A motor azonban egy teljesen más stílus. A szabadság érzése, a természettel kötött közelebbi kapcsolat megteremtése, a szél ereje egyedi kémiát teremt, ami utánozhatatlan és megismételhetetlen. Ezt azonban játék nem tudja visszaadni, sőt a fejlesztők többnyire meg sem próbálkoztak a lemásolásával. Kivétel ez alól a licencjátékok nagymestere, az olasz Milestone, hiszen a MotoGP- és WRC-sorozattal évente visszatérő csapat 2015-ben kicsit felszabadult a ralisport hivatalos feldolgozásának elvesztésével (az ugye átkerült a francia Kylotonnhoz – lásd 60. oldalunkat a teszt miatt). Noha a stúdió neves versenyzők életútjának adaptálásával vissza-visszatér a műfajhoz (Loeb, Rossi), 2015 márciusában egy merész lépéssel nekiállt egy új brand felépítésének, ami a motorversenyeket a szokottól eltérő megközelítésbe helyezi. Nem csak kötött, a MotoGP-szériából ismert hagyományos versenypályákkal, valamint az unalomig ismert kategóriákkal, hanem tulajdonképpen mindennel, ami ebbe az ágazatba belefér. A Ride nem volt tökéletes, kevés pályát kínált, a látvány terén sem hasított, de érdekes alternatívának bizonyult az utcai versenyzést egyre inkább nélkülöző piacon. A Milestone pedig úgy érezte, van még lehetőség a témában, így elkészült a második epizód.
Nyeregbe!
Ugyan az első Ride az eltűnő és tönkrement mentések, valamint a végtelenbe nyúló töltési idők kapcsán vált hírhedtté, a folytatás hála az égnek tisztára mossa a cím megítélését. Ezúttal a mentésekkel semmi gond, a töltési idők is lerövidültek (noha nem villámgyorsak), sőt a PC-s port is optimalizáltan, gond nélkül fut, ami az indítás után egyből nyilvánvalóvá válik. Természetesen a megszokottak szerint ezúttal is kialakíthatunk egy versenyzőt, névvel láthatjuk el, megadhatjuk a nemzetiségét, kiválaszthatjuk a ruházatát, sőt a vezetési stílusát is. Ha pedig mindezzel megvolnánk, az idő elleni és gyors futamokon, valamint az osztott képernyős offline, illetve maximum 12 fős online megmérettetésen túl nekiállhatunk a hagyományos karriernek, ami négy kategóriában kínál több mint kétszáz megmérettetést, persze lebontva az eltérő erejű gépekre. Utóbbiakat is testreszabhatjuk (lásd keretes írásunkat), amihez persze a teljesítményünk függvényében kapott pénzmag áll rendelkezésre. Továbbá fontos tényezők ezúttal a napi és heti kihívások, na és a tokenek, amikkel további érdekességek nyithatók meg.
Ezzel a másodlagos fizetőeszközzel nemcsak a csapatunkat fejleszthetjük és bővíthetjük (visszatér a világranglista, aminél a fő cél az első helyezés megszerzése, ezúttal már nemcsak szólóban, hanem csapatunk által is), de skillszerű extrákat is megnyithatunk. Az egyik segítségével több kreditet kapunk a sikeres futamok után, a másikkal adott gyártó gépeit vásárolhatjuk meg olcsóbban, míg a harmadikkal csapattársaink képességeit növelhetjük. Ennek hála odafigyelünk arra is, melyik vasparipát választjuk egy-egy kategórián belül, lehetőségünk pedig van bőven, hiszen 20 cég kínálatából szemezgethetünk, ami több mint 170 kétkerekűt takar.
![](/uploads/gallery/mid/ride-2-jatekkepek-1185450f9cf611792170-mid.jpg)
További bővítések
Némi kritika azért is érte az első epizódot, mert kevésnek bizonyult a pályák száma. Nos, ezúttal visszatért a Ride teljes felhozatala, avagy 14 helyszín, köztük olyanokkal, mint a Donington Park, a Road Amercia, a francia Riviéra, vagy mindenki kedvence, Sierre Nevada. Ám mindezek mellé kaptunk újakat is, szám szerint 13-at, avagy majdnem duplázódott a mezőny. És míg a Hellenic Towers (Görögország), a Viking Valley (Norvégia) vagy az Eastern Mountains (Indonézia) a helyi jellegzetességekre épít, addig bemutatkoznak olyan közismert és közkedvelt versenypályák is, mint mondjuk a Nürburgring, Monza, illetve az International North West 200. Mindez 13 országot jelent, amin belül érthető módon Olaszországé a domináns pozíció (összesen nyolc területtel), szóval van választék. Azt azért hozzátenném, hogy mivel a Ride egyik sajátosságát a hagyományos utcai versengés jelenti, van még hova bővíteni a kínálatot, az ember szívesen járná körbe a teljes Földet azért, hogy minden kontinensen, minden nagyobb nemzet útjait és jellegzetességeit megtekinthesse a motoron ülve. Persze ne legyünk elégedetlenek, elvégre a szerteágazó kínálatnak hála mindenféle pályakialakítással találkozhatunk, ám mivel a hagyományos körversenyekre a MotoGP az ideális választás, a Ride-nak jobban állnának a Sierre Nevada és Hellenic Towers jellegű helyszínek – mondjuk legalább harminc hasonló opcióval.
![](/uploads/gallery/mid/ride-2-jatekkepek-962c0f743e0c270a46bd-mid.jpg)
Szőrén a vasparipát
Egyébként minden téren javítottak a fejlesztők az előző részhez képest. A fizika rendben van, a teljes játékmenet egy átmenet az árkádosabb és a félszimulátoros megoldás között, noha inkább utóbbi felé hajlik. A belső nézet még mindig jól szerepel, legyen szó a sisakon belüli vagy kívüli kameraállásról, bár izgalmasabb lenne, ha a zene mellett a szél is hangsúlyos szerepet kapna a hangzás terén. Ha pedig audio, akkor térjünk rá a motorhangokra is, amik jól szerepelnek, de sajnos nem kiemelkedők, így ezen a szegmensen még lehetne javítani. Nem úgy az MI terén, ami már tavaly is működött, idén pedig még jobb lett: riválisaink néha lökdösődnek, egyszer-egyszer nagyon elhúznak, de összességében nem tévedhetetlenek. Volt olyan helyzet, mikor a második helyen tanyázva folyton a sarkamban volt a harmadik, aki az utolsó kör elején jól be is előzött, majd párszáz méteren előttem robogott, hogy végül elhibázzon egy annyira nem is veszedelmes kanyart, aminek hála egyből a susnyásban végezte a szerencsétlen.
Mindent összevetve tehát elmondható, hogy az immáron sorozatként elkönyvelhető Ride a Milestone jelenlegi legjobbja. Élvezetes, egészen szép lett (az esőben versenyzés teljesen sajátos élmény), kellőképpen tartalmas is, bár van még hova fejlődnie a szériának. Elsőként a hangokra kéne kicsit jobban odafigyelni, illetve azt sem árt eldönteni, hogy az árkádosabb versenyek vagy a félszimulátorok rajongóit akarják megcélozni a programmal. Persze a részletes beállításoknak hála egyénire szabhatjuk ezt az opciót is, de mivel a MotoGP megfelel a realisztikusabb vezetés kívánalmainak, a Ride bőven elmehetne egy kicsit kevésbé földhöz ragadt irányba. A tényleges motorozás érzetét így sem, úgy sem lehet maradéktalanul átadni, azonban az élvezeti faktort meg lehetne ragadni a szép tájak, az olajozott irányítás segítségével. Oké, erre itt lesz a hamarosan érkező Moto Racer 4, de valamivel csak fel kell dobni majd a Ride harmadik részét is.