A játékban a történet és a küldetések csak egy dolog: mellékküldetések tucatjait vállalhatjuk, taxizhatunk, mentőzhetünk, kedvünkre lövöldözhetünk, szóval gyakorlatilag azt csinálunk, amit csak akarunk. Ráadásul mindezért alig jár büntetés, legfeljebb a zsarukat haragítjuk magunkra, akiket szintén le lehet csillapítani pár rakétával.
Liberty City hatalmas város, három szigeten terül el, és mindegyik kerülete eltérő jellegű helyszíneket vonultat fel. Az utcák tele vannak járókelőkkel, akik azonban nem mindig békések, akadnak ugyanis közöttük állig felfegyvezett bandatagok is. Ha valamelyik banda fejével összeveszünk, a területét kerüljük el messzire!
A GTA 3 elsőként használ 3D-s grafikát és világot, az eredmény pedig szó szerint sokkoló volt a PS2 korszakban. Persze, manapság a játék nem igazán néz ki jól, és még okostelefonokon is elfut, de ettől eltekintve játékmenete, ami meghatározta a modern sandbox fogalmát, ugyanolyan jó, mint sok-sok évvel ezelőtt.
Bevallom nehéz úgy objektívan beszélni egy játékról hogy megélted amikor megjelent. Emlékszem olyan 2002 őszén vagy telén lehetett nem tudom, (14 voltam ekkor) Sokat jártam fel egy haveromhoz, akinek megvolt a játék s amikor megláttam teljesen beszippantott. Egymást felváltva toltuk a gémet, Ha meghaltál vagy elkaptak a zsaruk jött a helycsere. Néha küldetést csináltunk, de többnyire össze-vissza járkáltunk, meg lövöldöztünk, és robbantgattunk. Annyira magával ragadott a játék, hogy egy időben minden hétköznap suli után a havernál lógtam. Addig nyomtuk a Gta 3-at mig meg nem jelent a Vice City, ezután viszont asszem sosem tértünk vissza hozzá. Hogy miért? mert szinte minden amit hiányoltunk az elődből az a folytatásban benne volt, de ez már egy másik történet.
Jó tíz évvel később újra neki ültem a Gta 3-nak és azon kaptam magam hogy baromira idegesítenek a küldetések. Pár óra után ott is hagytam a francba az egészet.
2020 május eszembe jutott hogy jó lenne egy kicsit retrózni. Mivel a Gta 1-et csak keveset, a 2-vel meg szinte alig játszottam, így bennem nem hagytak semmilyen nyomot a felülnézetes Gta-at meg sose szerettem. Így a 3. résszel kezdtem telepítés, magyarítás indulhat a móka. Azt kell mondjam bár a Grand Theft Auto 3 egy játéktörténeti mérföldkő a legtöbb aspektusa nagyon rosszul öregedett. Kezdjük ott ha nincs meg nálad a nosztalgiafaktor, vagy a későbbi részeivel játszottal előbb, esetleg nem kedveled ezt a sorozatot, akkor szerintem nyugodtan felejtsd is el, ezt a részt. Ugye itt csak autók, teherautók, meg buszok vannak. a vizen meg néhány kisseb ladik, a levegőbe meg egy lefűrészelt szárnyú kis repülő hát köszi. Felmerül a kérdés hol vannak a motorok hisz ha nem is játszottál velük, bizonyára tudomásodra jut, hogy már az előző részekben is voltak, ezért érthetetlen hogy ebbe részbe miért nem fértek bele? Hagyjuk a grafikus motort, mert az alig egy évvel később érkező Vice City is csak egy kicisit néz ki jobban de ott legalább 5 féle motor van. A játék főszereplője egy Claude Speed nevű fickó aki egész játék alatt egy büdös szót nem szól. Nem tudom hogy a Rockstar Games mit akart ezzel? Talán azt hog így könnyebben azonosuljunk vele? Vagy egszerűen csak lusták voltak karaktert írni nekik mert az kell mondjam hogy bárki érdekesebb a játékban mint a főszereplő. Ami azt illeti nem könnyű szimpátiát érezni egy néma sorozatgyilkossal, aki válogatás nélkül ől, és oda megy ahonnan nagyobb hasznot szimatol. A játék során összeakasztjuk a bajuszt tulajdonképpen az összes alvilági kaszttal, Olasz maffiával, a triádokkal, Jakuzákkal, columbiai drogkartellel, korrupt zsarukkal stb. Azt kell mondjam hogy a számomra egyetlen említésre méltó karakter az Donald Love volt. Aki hidegfejjel és megfontoltan mozgatta a háttérből a szálakat. A legérdekesebb küldetések is javarészt hozzácsatolhatók. Pl: Egy hidroplánból dobálnak le a vízre csomagokat, amit be kell gyűjteni. El kell kötni egy pénzszállítót, és egy garázsba vinni, majd azt el kell kísérni egy másik garázsba és megóvni a columbiaiak támadásaitól. Három eltérő szigeten szúrhatjuk hátba majdnem minden munkaadónkat. Portland, Stauton Islan, Shoreside Vale ebben a sorrendben. Az első városrész New York és Manhattan keveréke itt a maffa lát el minket küldetésekkel melyeknek zöme abból áll hogy menj el A-ból B-be és ölj meg valakit, vagy valakiket ezeket néha variálják a rohadt időlimittel, vagy a küldetés specifikus autókkal amiből ha kiszállsz vagy azonnal buktad a küldit vagy rád szólnak hogy szállj vissza. Ezen a szigeten a legérdekesebb misszió az amikor maximum 6 örömlányt kell elszállítani egy rendőrbálba érdemes nekifeküdni mert bár 3 lány is elég de minden továbbiért, jutalompénz jár. Csak az a baj hogy nagyon ki van számolva az idő. Vannak mellékküldetések mint a mentőzés, tűzoltózás, rendőrség, meg taxizás. Az első 3-nál 12. szintig kell elvinni a teljesítéshez míg a taxizást 101 utassal lehet abszolválni. Érdemes elvégezni ezeket a mellékfeladatokat, mert egyrészt kellenek a 100%-os végigjátszáshoz meg valami nagyobb jutalmat kapunk a mentőnél asszem végtelen sprintet, a túzoltónál a házunkhoz egy lángszórót, a rendőrös után meg golyóálló mellényt assszem taxizásnál meg tetemes összeget és tudunk a taxikkal ugratni, bár nem sok értelme van. Érdemes a játék elején végezni ezeket a küldetéseket, mert a történet előrehaladtával nem sok esélyünk lesz teljesíteni őket. mivel Portlandban a triád és a maffia utóbbiak shotgunnal lődöznek, Staunton Islanden a Columibaiak és a Jamaicaiak, Shoreside Vale-en meg a szintén a Columbiaiak csak sokkal többen akarnak kinyírni. és állandóan lőnek rád Ez főleg akkor jó ha Taxizol mondjuk és fuvar teszel le vagy feszel fel ők ott teremnek és kirángatnak a kocsiből ezzel buktad a küldetést Velem egyszer a Vice City-ben esett meg 99 utasnál azt hittem szétvágom a gépet. A többi járműves küldetésnél nem ilyen szigorú mert ott ad 60 másodpercet hogy keress egy másik járművet bár ez tűzoltónál nem mindig könnyű. Ez az 1 perc limit inkább a Taxis 100 utasszállítós küldijéhez jött volna jobban. A szereplők közül említést érdemel az öreg Salvatore a maffiafőnök akit le se tagadhatnák hogy Marlon Brando, Vito Corleonéja a Keresztapa című filmből. Bár nem ez az egyetlen filmes utalást konkrét filmcímek is fel vannak tűntetve küldetésnévként. pl Tűz van babám! Fogd a pénzt és fuss! stb. Asuka a Jakuza csaj és Claude közt talán érzékelhető némi kölcsönös szimpátia ami jobban működhetne, ha a főszereplő legalább néha kinyitná a pofáját! Kenji a bátyja adja nekünk a hozzd el a 3 kocsti 6 perc alatt, nevű missziót ami nem könnyű mert egy kis karcolás és már mehet is a javítóba, már pedig ebben a játékban nagyon könnyen előfordul a "karcolás" Főképp azért mert az embernek sokszor az az érzése hogy ebben a játékban, mindenki a játékos ellen van. Kezdjük a rendőrökkel: Az még hagyján hogy szinte random bukkanak fők mindenhol, árulja már el nekem valaki miért van az hogyha egy kicsit súrolom a járőr kocsit már egy csillagos kőrözést kapok, viszont ha teli gázzal neki vágodok akkor meg semmi. Miféle logika szerint működik? Ez így nagyon szivatásnak érződik. Meg hány olyan küldetés van hogy bemész valahova és kijössz 3 vagy 4 csillagos kőrözést kapsz rablásnál gyilkolásnál, abszolút érthető. Na de ha felveszeg valakit aki ráadásul nem is hírhedt vagy ismerrt bűnöző akkor meg minek *****tatnak a rendőrök? Én komolyan szeretnék valami pozitívat is írni a játékról de nem könnyű. Mondjuk van egy hangulata amikor Portlandben vagy. Aztán átmész Staunton Islandbe és onnantól kezde lépten-nyomon lődöznek rád a rivális bandák. Így legalább éber marad az ember tán nem lesz annyira könnyelmű. Arra mondjuk figyelhettek volna még, Ha már van dinamikus napszakváltás, akkor a 2 szigeten ne essen már folyton az eső mert egy idő után rohadtul lehangoló. egy idő után már folyton az időjárás kódokat, írogattam. Apropó kódok őszinte leszek. Én a Gta játékokat leszámítva nem szoktam csaló kódokat használni, de esküszön ez a játék rákényszerít. Kedjük ott baromi nehéz úgy egy küldetést elvégezni, hogy nem elég hogy üldöz valamelyik bűnbanda, a zsaruk is rádszállnak, a közlekedés is szivat, MERT AZ EGYIK TELIBERAKOTT, KÖCSÖG, ANYABASZÓNAK, pont akkor kell elémfordulni amikor kétszázzal tépek hát nem? HÁT NEM, és mindennek a tetejébe még az eső is szakad amitől csúszik az út. És amint megakadsz vagy kifarolsz azonnal elkezdenek dodzsemezni veled hogy érezd a törődést. Én komolyan mondom több alkalommal nekiálltam kód nélkül a küldetéseknek de mikor másodjára harmadjára futok neki akkor már felütöm a Cheatland-et és NOPOLICEPLEASE-T írok, meg GESUNDHEIT-ot. Vagy amikor bedob egy szál pisztollyal, vagy uzival egy tucat gépfegyveres meg shotgunos közé akkor GUNSGUNSGUNS. Innentől kezdve meg szinte minden alkalmmal ugyanaz van mert az embernek semmi kedve állandóan szenvend, a játék unfair csalásai miatt. Ami annyira felscseszett egy idő után hogy az utolsó két-három küldetést már meg sem csináltam úgy néztem meg YouTube-ról amikor beleolvastam a leírásba hogy pusztíts el 8 perc alatt asszem 10 bódét ahol kávét árulnak és a térképen csak akkor tűnik fel a jelzés ha egészen közel mész hozzá, na itt végleg betelt a pohár. Sajnos látszik hogy a Rockstar itt még nem tudott különbséget tenni csaló és nehéz játék között. Egyszer komolyan mondom elmennék egy konferenciára és teli torokból beleüvölteném a mikrofonba hogy: KEDVES JÁTÉKFEJLESZTŐK EGY JÁTÉK NEM ATTÓL LESZ NEHÉZ HOGY MOCSKOS MÓDON CSALÓ, PATKÁNY, SZEMÉT, Ha valaki kipörgeti a játékot anélkül hogy akár egyszer is használna kódot küldjön egy linket a végigjátszásról esküszöm megírom hőskölteménynek. Ja igen a kocsik gyűjtögetése listára itt kezdődött el és bevallom azt a mellékquest-et élveztem, igaz nem értettem hogy ugyan mi a fenének kell fagyis kocsit és ha megszerzem minek oldanám ki de ez már csak részlet kérdés. Számomra az volt a legszórakoztatóbb feladat, és elég sokáig le is kötött na meg aztán szép kis summa üti a markunkat utána, Na meg ingyen kioldható autók. Olyan ez a játék mint a múlt egy ereklyéje ami vitrinben volt mégis beporosodott, de egyszer-egyszer azért érdemes portalanítani. A magam részéről 10/6-ot adok rá.
Bevallom nehéz úgy objektívan beszélni egy játékról hogy megélted amikor megjelent. Emlékszem olyan 2002 őszén vagy telén lehetett nem tudom, (14 voltam ekkor) Sokat jártam fel egy haveromhoz, akinek megvolt a játék s amikor megláttam teljesen beszippantott. Egymást felváltva toltuk a gémet, Ha meghaltál vagy elkaptak a zsaruk jött a helycsere. Néha küldetést csináltunk, de többnyire össze-vissza járkáltunk, meg lövöldöztünk, és robbantgattunk. Annyira magával ragadott a játék, hogy egy időben minden hétköznap suli után a havernál lógtam. Addig nyomtuk a Gta 3-at mig meg nem jelent a Vice City, ezután viszont asszem sosem tértünk vissza hozzá. Hogy miért? mert szinte minden amit hiányoltunk az elődből az a folytatásban benne volt, de ez már egy másik történet.
Jó tíz évvel később újra neki ültem a Gta 3-nak és azon kaptam magam hogy baromira idegesítenek a küldetések. Pár óra után ott is hagytam a francba az egészet.
2020 május eszembe jutott hogy jó lenne egy kicsit retrózni. Mivel a Gta 1-et csak keveset, a 2-vel meg szinte alig játszottam, így bennem nem hagytak semmilyen nyomot a felülnézetes Gta-at meg sose szerettem. Így a 3. résszel kezdtem telepítés, magyarítás indulhat a móka. Azt kell mondjam bár a Grand Theft Auto 3 egy játéktörténeti mérföldkő a legtöbb aspektusa nagyon rosszul öregedett. Kezdjük ott ha nincs meg nálad a nosztalgiafaktor, vagy a későbbi részeivel játszottal előbb, esetleg nem kedveled ezt a sorozatot, akkor szerintem nyugodtan felejtsd is el, ezt a részt. Ugye itt csak autók, teherautók, meg buszok vannak. a vizen meg néhány kisseb ladik, a levegőbe meg egy lefűrészelt szárnyú kis repülő hát köszi. Felmerül a kérdés hol vannak a motorok hisz ha nem is játszottál velük, bizonyára tudomásodra jut, hogy már az előző részekben is voltak, ezért érthetetlen hogy ebbe részbe miért nem fértek bele? Hagyjuk a grafikus motort, mert az alig egy évvel később érkező Vice City is csak egy kicisit néz ki jobban de ott legalább 5 féle motor van. A játék főszereplője egy Claude Speed nevű fickó aki egész játék alatt egy büdös szót nem szól. Nem tudom hogy a Rockstar Games mit akart ezzel? Talán azt hog így könnyebben azonosuljunk vele? Vagy egszerűen csak lusták voltak karaktert írni nekik mert az kell mondjam hogy bárki érdekesebb a játékban mint a főszereplő. Ami azt illeti nem könnyű szimpátiát érezni egy néma sorozatgyilkossal, aki válogatás nélkül ől, és oda megy ahonnan nagyobb hasznot szimatol. A játék során összeakasztjuk a bajuszt tulajdonképpen az összes alvilági kaszttal, Olasz maffiával, a triádokkal, Jakuzákkal, columbiai drogkartellel, korrupt zsarukkal stb. Azt kell mondjam hogy a számomra egyetlen említésre méltó karakter az Donald Love volt. Aki hidegfejjel és megfontoltan mozgatta a háttérből a szálakat. A legérdekesebb küldetések is javarészt hozzácsatolhatók. Pl: Egy hidroplánból dobálnak le a vízre csomagokat, amit be kell gyűjteni. El kell kötni egy pénzszállítót, és egy garázsba vinni, majd azt el kell kísérni egy másik garázsba és megóvni a columbiaiak támadásaitól. Három eltérő szigeten szúrhatjuk hátba majdnem minden munkaadónkat. Portland, Stauton Islan, Shoreside Vale ebben a sorrendben. Az első városrész New York és Manhattan keveréke itt a maffa lát el minket küldetésekkel melyeknek zöme abból áll hogy menj el A-ból B-be és ölj meg valakit, vagy valakiket ezeket néha variálják a rohadt időlimittel, vagy a küldetés specifikus autókkal amiből ha kiszállsz vagy azonnal buktad a küldit vagy rád szólnak hogy szállj vissza. Ezen a szigeten a legérdekesebb misszió az amikor maximum 6 örömlányt kell elszállítani egy rendőrbálba érdemes nekifeküdni mert bár 3 lány is elég de minden továbbiért, jutalompénz jár. Csak az a baj hogy nagyon ki van számolva az idő. Vannak mellékküldetések mint a mentőzés, tűzoltózás, rendőrség, meg taxizás. Az első 3-nál 12. szintig kell elvinni a teljesítéshez míg a taxizást 101 utassal lehet abszolválni. Érdemes elvégezni ezeket a mellékfeladatokat, mert egyrészt kellenek a 100%-os végigjátszáshoz meg valami nagyobb jutalmat kapunk a mentőnél asszem végtelen sprintet, a túzoltónál a házunkhoz egy lángszórót, a rendőrös után meg golyóálló mellényt assszem taxizásnál meg tetemes összeget és tudunk a taxikkal ugratni, bár nem sok értelme van. Érdemes a játék elején végezni ezeket a küldetéseket, mert a történet előrehaladtával nem sok esélyünk lesz teljesíteni őket. mivel Portlandban a triád és a maffia utóbbiak shotgunnal lődöznek, Staunton Islanden a Columibaiak és a Jamaicaiak, Shoreside Vale-en meg a szintén a Columbiaiak csak sokkal többen akarnak kinyírni. és állandóan lőnek rád Ez főleg akkor jó ha Taxizol mondjuk és fuvar teszel le vagy feszel fel ők ott teremnek és kirángatnak a kocsiből ezzel buktad a küldetést Velem egyszer a Vice City-ben esett meg 99 utasnál azt hittem szétvágom a gépet. A többi járműves küldetésnél nem ilyen szigorú mert ott ad 60 másodpercet hogy keress egy másik járművet bár ez tűzoltónál nem mindig könnyű. Ez az 1 perc limit inkább a Taxis 100 utasszállítós küldijéhez jött volna jobban. A szereplők közül említést érdemel az öreg Salvatore a maffiafőnök akit le se tagadhatnák hogy Marlon Brando, Vito Corleonéja a Keresztapa című filmből. Bár nem ez az egyetlen filmes utalást konkrét filmcímek is fel vannak tűntetve küldetésnévként. pl Tűz van babám! Fogd a pénzt és fuss! stb. Asuka a Jakuza csaj és Claude közt talán érzékelhető némi kölcsönös szimpátia ami jobban működhetne, ha a főszereplő legalább néha kinyitná a pofáját! Kenji a bátyja adja nekünk a hozzd el a 3 kocsti 6 perc alatt, nevű missziót ami nem könnyű mert egy kis karcolás és már mehet is a javítóba, már pedig ebben a játékban nagyon könnyen előfordul a "karcolás" Főképp azért mert az embernek sokszor az az érzése hogy ebben a játékban, mindenki a játékos ellen van. Kezdjük a rendőrökkel: Az még hagyján hogy szinte random bukkanak fők mindenhol, árulja már el nekem valaki miért van az hogyha egy kicsit súrolom a járőr kocsit már egy csillagos kőrözést kapok, viszont ha teli gázzal neki vágodok akkor meg semmi. Miféle logika szerint működik? Ez így nagyon szivatásnak érződik. Meg hány olyan küldetés van hogy bemész valahova és kijössz 3 vagy 4 csillagos kőrözést kapsz rablásnál gyilkolásnál, abszolút érthető. Na de ha felveszeg valakit aki ráadásul nem is hírhedt vagy ismerrt bűnöző akkor meg minek *****tatnak a rendőrök? Én komolyan szeretnék valami pozitívat is írni a játékról de nem könnyű. Mondjuk van egy hangulata amikor Portlandben vagy. Aztán átmész Staunton Islandbe és onnantól kezde lépten-nyomon lődöznek rád a rivális bandák. Így legalább éber marad az ember tán nem lesz annyira könnyelmű. Arra mondjuk figyelhettek volna még, Ha már van dinamikus napszakváltás, akkor a 2 szigeten ne essen már folyton az eső mert egy idő után rohadtul lehangoló. egy idő után már folyton az időjárás kódokat, írogattam. Apropó kódok őszinte leszek. Én a Gta játékokat leszámítva nem szoktam csaló kódokat használni, de esküszön ez a játék rákényszerít. Kedjük ott baromi nehéz úgy egy küldetést elvégezni, hogy nem elég hogy üldöz valamelyik bűnbanda, a zsaruk is rádszállnak, a közlekedés is szivat, MERT AZ EGYIK TELIBERAKOTT, KÖCSÖG, ANYABASZÓNAK, pont akkor kell elémfordulni amikor kétszázzal tépek hát nem? HÁT NEM, és mindennek a tetejébe még az eső is szakad amitől csúszik az út. És amint megakadsz vagy kifarolsz azonnal elkezdenek dodzsemezni veled hogy érezd a törődést. Én komolyan mondom több alkalommal nekiálltam kód nélkül a küldetéseknek de mikor másodjára harmadjára futok neki akkor már felütöm a Cheatland-et és NOPOLICEPLEASE-T írok, meg GESUNDHEIT-ot. Vagy amikor bedob egy szál pisztollyal, vagy uzival egy tucat gépfegyveres meg shotgunos közé akkor GUNSGUNSGUNS. Innentől kezdve meg szinte minden alkalmmal ugyanaz van mert az embernek semmi kedve állandóan szenvend, a játék unfair csalásai miatt. Ami annyira felscseszett egy idő után hogy az utolsó két-három küldetést már meg sem csináltam úgy néztem meg YouTube-ról amikor beleolvastam a leírásba hogy pusztíts el 8 perc alatt asszem 10 bódét ahol kávét árulnak és a térképen csak akkor tűnik fel a jelzés ha egészen közel mész hozzá, na itt végleg betelt a pohár. Sajnos látszik hogy a Rockstar itt még nem tudott különbséget tenni csaló és nehéz játék között. Egyszer komolyan mondom elmennék egy konferenciára és teli torokból beleüvölteném a mikrofonba hogy: KEDVES JÁTÉKFEJLESZTŐK EGY JÁTÉK NEM ATTÓL LESZ NEHÉZ HOGY MOCSKOS MÓDON CSALÓ, PATKÁNY, SZEMÉT, Ha valaki kipörgeti a játékot anélkül hogy akár egyszer is használna kódot küldjön egy linket a végigjátszásról esküszöm megírom hőskölteménynek. Ja igen a kocsik gyűjtögetése listára itt kezdődött el és bevallom azt a mellékquest-et élveztem, igaz nem értettem hogy ugyan mi a fenének kell fagyis kocsit és ha megszerzem minek oldanám ki de ez már csak részlet kérdés. Számomra az volt a legszórakoztatóbb feladat, és elég sokáig le is kötött na meg aztán szép kis summa üti a markunkat utána, Na meg ingyen kioldható autók. Olyan ez a játék mint a múlt egy ereklyéje ami vitrinben volt mégis beporosodott, de egyszer-egyszer azért érdemes portalanítani. A magam részéről 10/6-ot adok rá.
pc11: a LibErty City Stories nem kiegészítő, hanem a kézikonzolokra megjelent verzió neve, azaz egy külön játék (persze sok újítással)
van ennek egy kiegészítője a g.t.a libarty city stories.
Nagy kedvencem! Tavaj végre végignyomtam, mivel addig nem volt meg.
Nekem így vannak a GTA részek: Vice City, GTA3,GTA2,San Andreas,GTA1
a GTA4-et még nem nyomtam azért nem értékelem