A F.E.A.R. főszereplője egy névtelen fickó, akit a First Encounter Assault Recon nevű különleges egységhez vezényelnek át. Ez a hivatalosan nem is létező szervezet a természetfeletti eredetű fenyegetésekkel veszi fel a harcot, és főleg egyedi képességekkel bíró tagokat számlál – emberünk például olyan gyors reflexekkel bír, hogy számára lelassul az idő, ha akcióra kerül a sor, így mondhatni egyszemélyes hadseregként is bevethető. Mi tagadás, erre a tulajdonságára szüksége is lesz az anonim bakának, lévén a játék elején egy klónozott szuperkatonáktól hemzsegő kutatókomplexum előtt dobják le felettesei, amit az állig felfegyverzett gyilkológépeken túl egy kislány szelleme is kísért.
A F.E.A.R. játékmenet terén egy pörgős FPS, vagy ahogy sokszor nevezik, „corridor shooter”: zárt terekben folyik az akció, amit csak szusszanásnyi időre szakít meg pár ijesztgetés a már említett szellemlány, Alma részéről. A F.E.A.R.-t az átlagból a maga korában lenyűgöző grafikája ragadta ki elsősorban, de mesterséges intelligenciája miatt is sokan szívesen gondolnak vissza rá.
nekem Shader Model 1.4-s az egyik vga itthon és probléma nélkül viszi bár nem full grafikán
model 2.0-val és nem volt csúnyább mint képeken, talán még szebb is volt egy kicsivel.