Sajnos idén novemberben nem játszhatunk az XCOM 2-vel, mivel a Firaxis eltolta azt jövő februárra, hogy minél jobb játékot adhassanak át nekünk. De azért nem hagyják, hogy elfeledkezzünk gyermekükről, s most kiadtak egy tucat képet, amiken alaposan szemügyre vehetjük a program környezetét, legyen szó az Advent által uralt városokról vagy a viszonylag érintetlen, elvadult vidéki területekről.
Az XCOM 2 egy izometrikus stratégiai programhoz képest nagyon jól néz ki. A Firaxis továbbra is az erősen módosított Unreal 3 motort használja, bár olyan újdonságokat rejt a motorháztető, mint a Physically Based Rendering vagy éppen a rombolható környezet – utóbbit beépíthetjük stratégiánkba.
A Firaxis nem akarja kiadni az XCOM 2-t konzolokra, megtartja azt PC-exkluzív címnek. Nagyon erősen építenek a modolásra, éppen ezért kiadják majd az UDK-t és egy editort is, hogy a modderek kiélhessék programjukon alkotói vágyukat.
A játék másik nagy újdonsága elődeihez képest, hogy a pályákat véletlenszerűen generálja. Ez igencsak megnyújthatja az élettartalmát, valamint nagy hatással lesz a másodlagos feladatokra. A Parancsnokoknak emellett lehetőségük lesz gerilla taktikákat alkalmazni – elvégre az idegenek elfoglalták a Földet, mi már csak az ellenállókat kommandírozzuk –, így például csapdákat állíthatunk. Ebben persze nagy segítségünkre lesz mozgó bázisunk, az Avenger.