Hihetetlen, hogy egy itthoni brigád tud más szoftvert is készíteni valós idejű stratégiai játékon kívül, ám úgy fest, hogy a Brain Factor tud, méghozzá nem is kicsit. A világrengetőnek tűnő - Istenem, körökre osztott harccal érkező! - szerepjátékot. A Káosz Szava címet viseli, és Nemes István azonos című regénye alapján készül suttyomban pár éve. A remekbe szabott fantasy-akció-regény a legenda szerint egy AD&D party alapján készült - reméljük, hogy a szoftvernek sikerül legalább annyira, mint a regény ötletadójául szolgáló szabályrendszer játékainak, és megkapjuk az első klasszikus, magyar szerepjátékot. Több kép a fejlesztő honlapján található, tessék megkapaszkodni.
Word of Chaos: szerepjáték magyar módra
Mi is jut eszébe az embernek, ha magyar fejlesztésű játékról hall? Optimális esetben az Imperium Galactica sorozat, kevésbé optimistában pedig "azok a tankos RTS"-ek. Ám most megremeg a föld, hiszen a honi brigád szerepjátékon dolgozik, Nemes István Káosz-regényei nyomán!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
A KotOR-ral is sokan játszanak, de annyira komplex, és hosszú, hogy egy ilyen vérbeli RPG-vel nem fognak még 6-7 év után is nyomulni. Egyszerűen azért, mert nem az a lényege, nincs benne multi sem.
Egyáltalán nem hasonló tehát a két játék, de mivel RPG elemeket tartalmaz a Diablo, ezért ide az passzol a legjobban. S szerintem a Diablo-játékmenet a nyitja annak, hogy miért játszanak vele még ma is rengetegen.
A Word of Chaos is KotOR-hoz hasonló lesz. Jó lesz, szép lesz, de az ismeretlenebb téma, és a valószínűsíthető komplexitás miatt nem fognak fanatikusan játszani vele. Főleg, ha multi sem lesz benne.
A két stílus messze van egymástól (RPG vs Hack & Slash RPG elemekkel).
Én a KotOR részeket is max 2-szer toltam le. Nem azért, mert nem jók. Hanem egyszerűen kevés volt az a 24 szint, lineárisabb volt a játék is, és 60%-a beszélgetésből állt, ami kiváló, de egy Diablonak pl. ez a rejtélye: önfeledt hentelés, kiváló fejlődés. Ezért lehetett nagyon rámoccanni.
Szerintem a Word of Chaos is ilyen lesz: eredeti karakterek, szépen megírt párbeszédek, kidolgozott harcrendszer, lineáris(abb) történetvezetés. Jó játék lesz (lehet), de nem fogjuk évekig tolni.
Ez viszont üdítő színfolt lesz! Főleg, hogy a híres Skandar Graunt irányíthatjuk. Én a szerepjáték könyvét olvastam (Káosz Szava, a Gamerben volt egyszer melléklet), de nagyon megtetszett a Világ, és a félork-pap is. Nagyon cinikus, nagyon szarkasztikus és nagyon erős.
A képek alapján ez egy nagyon szép játék is lesz!
Ha sikerül az eredeti szerepjáték hangulatát megragadni, tuti befutó lesz! S amúgy is: magyar, Brainfactor... Csak jó lehet!