Mivel az Electronic Arts kiadásában megjelent MMORPG-ről van szó, a multicég természetesen nem veszi félvállról az ügyet. A befektetők igencsak aggódnak (különösen a nemrég kiderült hatalmas, évi 641 milliós veszteség után), ezért John Riccitiello egy meetinget hívott össze, ahol megtárgyalják, hogy mit is lehetne kezdeni az ügyben. Valószínűleg nyilatkozni is fog, úgyhogy írunk majd a témáról még részletesen.
Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy a World of Warcraft könnyedén ütötte ki a nyeregből összes riválisát... Közületek egyébként játszik még valaki Warhammer Online-t? Mik a tapasztalataitok? Kihaltnak tűnnek a szerverek, vagy sem? Fogjátok folytatni, vagy visszatértek a WoW-hoz, esetleg hagyjátok a fenébe mindkettőt?
Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy a World of Warcraft könnyedén ütötte ki a nyeregből összes riválisát... Közületek egyébként játszik még valaki Warhammer Online-t? Mik a tapasztalataitok? Kihaltnak tűnnek a szerverek, vagy sem? Fogjátok folytatni, vagy visszatértek a WoW-hoz, esetleg hagyjátok a fenébe mindkettőt?
Semmivel nem rosszabb, mintha egy könyvről vagy filmről vagy zenéről beszélnének, véleményem szerint.
Semmivel nem rosszabb, mintha egy könyvről vagy filmről vagy zenéről beszélnének, véleményem szerint.
Warcraft census például nagyjából 3szor annyi 71-80as kari van, mint 61-70es és ne feledjük, hogy a 61-70esben benne van mindenki, aki abbahagyta a wowot a BC alatt és minden olyan wotlk-ző ember altja is amit még nem húzott tovább 70nél, illetve a DK-k egy jelentős része is (DKból nagyjából másfél-kétszer annyi fut, mint bármelyik másik kasztból szinten a warcraft census szerint).
A level10-60 tartományt szerintem már tényleg nem érdemes belevonni. Több, mint 2 éve jelent meg a bc, több, mint 4 éve az alapjáték, nem hinném, hogy ebben a tartományban számottevő mennyiségű aktív mainkarakter lenne, legfeljebb néhány most kezdő.
Na ezt jól elvittük offba.. elnézést.
Warcraft census például nagyjából 3szor annyi 71-80as kari van, mint 61-70es és ne feledjük, hogy a 61-70esben benne van mindenki, aki abbahagyta a wowot a BC alatt és minden olyan wotlk-ző ember altja is amit még nem húzott tovább 70nél, illetve a DK-k egy jelentős része is (DKból nagyjából másfél-kétszer annyi fut, mint bármelyik másik kasztból szinten a warcraft census szerint).
A level10-60 tartományt szerintem már tényleg nem érdemes belevonni. Több, mint 2 éve jelent meg a bc, több, mint 4 éve az alapjáték, nem hinném, hogy ebben a tartományban számottevő mennyiségű aktív mainkarakter lenne, legfeljebb néhány most kezdő.
Na ezt jól elvittük offba.. elnézést.
Persze varhato volt a valtozas, de hogy mi lesz, nem tudtuk. Rengeteg bug volt a jatekban, es jelenleg is akad jopar. Ezeket vagy fixaljak, vagy nem. Ha egy hibat bejelentesz, egy aranyos, kedves level valaszol, h koszonjuk hozzaszolasod, amt tudunk megteszunk. Ez kedves, emailben valaszolnak. De amikor a masodik heten kuldott reportomra erkezett valasz sorszama hat szamjegyu volt, kicsit megijedtem. Jottek es jonni fognak meg bugfixek. En nem voltam ott a WoW kezdeteitol fogva. De jo par ismerosom, baratom igen. Ok atmentek ezeken, es lattak elore, hogy ami javithato megoldjak.
Az elmult negy honapban rengeteg valtozason ment at a jatek, es a jatekosok is. Egyes szervereken latok hatalmas inteligenciarol tanubizonysagot tevo neveket, amik nemi szerveket illetve testet penzert arulo noszemely rovid megnevezeset tartalmazza. Szuper.
Amugy rengeteg WoWos kezdett bele a WARba, es a gamehez jaro 30 nap utan ment WOTLKozni mondvan, hogy meg ugyis tiszta bug a jatek, majd ha jobb lesz, visszajonnek. Persze, gondolta mindenki. Aztan amint lejart a 60 napos GC-je, mar itt is topogott kis - vagy eppen boccenagy ork - karakterevel a WAR vilagaban. Mindezt miert tettek? Elore szolok nem akarom leszolni a WoWWOTLK-ot, sot. Sokat valtozott. Achievment rendszer, beepitett calendar, DK. Mindegy. Azt mondtak, hogy eleguk van abbol, hogy a DK 40 k hpval megolhetettlen egy BG-n, hogy aaz uj instak rendre a regi klasszikusok felepiteset es menetet tartalmazzak, hogy a jatekban 'nincs semmi uj'. Uj sziget, uj cuccok, mountok, de minden a regi. Meguntak. Ezt is lehet.
A jelenlegi - szerintem - ket legnagyobb problema a balance hianya es a mar negy honapja bejelentett bugokkal valo "nemtorodom" hozzaallas. Most a Mythic a choppa es slayer kasztok behozasaval kicsit megmelengeti par jatekos szivet, de talan azzal tehet tobbet, ha tenyleg es komolyan odafigyel a potencialis tokeforrasra, a jatekosokra.
Sorry, hogy ilyen hosszu lett, nem akartam elcsepelni az idotoket es belemerulni aprosagokba, de gondoltam ha mar lehet hozzaszolok a dolgokhoz. Koszi a turelmeteket es az idot.
Persze varhato volt a valtozas, de hogy mi lesz, nem tudtuk. Rengeteg bug volt a jatekban, es jelenleg is akad jopar. Ezeket vagy fixaljak, vagy nem. Ha egy hibat bejelentesz, egy aranyos, kedves level valaszol, h koszonjuk hozzaszolasod, amt tudunk megteszunk. Ez kedves, emailben valaszolnak. De amikor a masodik heten kuldott reportomra erkezett valasz sorszama hat szamjegyu volt, kicsit megijedtem. Jottek es jonni fognak meg bugfixek. En nem voltam ott a WoW kezdeteitol fogva. De jo par ismerosom, baratom igen. Ok atmentek ezeken, es lattak elore, hogy ami javithato megoldjak.
Az elmult negy honapban rengeteg valtozason ment at a jatek, es a jatekosok is. Egyes szervereken latok hatalmas inteligenciarol tanubizonysagot tevo neveket, amik nemi szerveket illetve testet penzert arulo noszemely rovid megnevezeset tartalmazza. Szuper.
Amugy rengeteg WoWos kezdett bele a WARba, es a gamehez jaro 30 nap utan ment WOTLKozni mondvan, hogy meg ugyis tiszta bug a jatek, majd ha jobb lesz, visszajonnek. Persze, gondolta mindenki. Aztan amint lejart a 60 napos GC-je, mar itt is topogott kis - vagy eppen boccenagy ork - karakterevel a WAR vilagaban. Mindezt miert tettek? Elore szolok nem akarom leszolni a WoWWOTLK-ot, sot. Sokat valtozott. Achievment rendszer, beepitett calendar, DK. Mindegy. Azt mondtak, hogy eleguk van abbol, hogy a DK 40 k hpval megolhetettlen egy BG-n, hogy aaz uj instak rendre a regi klasszikusok felepiteset es menetet tartalmazzak, hogy a jatekban 'nincs semmi uj'. Uj sziget, uj cuccok, mountok, de minden a regi. Meguntak. Ezt is lehet.
A jelenlegi - szerintem - ket legnagyobb problema a balance hianya es a mar negy honapja bejelentett bugokkal valo "nemtorodom" hozzaallas. Most a Mythic a choppa es slayer kasztok behozasaval kicsit megmelengeti par jatekos szivet, de talan azzal tehet tobbet, ha tenyleg es komolyan odafigyel a potencialis tokeforrasra, a jatekosokra.
Sorry, hogy ilyen hosszu lett, nem akartam elcsepelni az idotoket es belemerulni aprosagokba, de gondoltam ha mar lehet hozzaszolok a dolgokhoz. Koszi a turelmeteket es az idot.
A Warcraft 1-2-nek is volt sztorija, csak akkor még kevésbé szépen tudták tálalni.
nemtudomki:
Az MMORPG-k lényege nem csak az, hogy ölj és fejlődj. Ezt csak az olyanok hangoztatják fennhangon, akik vagy soha nem is próbálták, vagy csak havernál belenéztek fél órára, de nincs pénzük havonta fizetni azt a kőkemény 3000Ft-ot. Az MMORPG-k sokmindenről szólhatnak: felfedezésről, szabadságról, másokkal való könnyed játékról esetleg keményvonalas kihívásról, kinek mi tetszik jobban.
Mellesleg egy érdekes adat: jelenleg ugye kb 10-11 millió előfizetője van a WoW-nak. Ehhez képest az első hónapban csak valami 4 millióan vették meg az új kieget. Csak. Vagyis ez mit jelent? A 11 millióból 7 millió annyira nem "fejlődés-párti", hogy vagy nincs maxos karaktere, aki miatt megérné kieget venni, vagy esetleg nem érdekli annyira a dolog, elvan még 70-en, elhalasztja későbbre a vásárlást. Vagyis az előfizetők több mint fele-majdnem kétharmada abszolút nem "WoW-os kocka". Ezen azért érdemes elfilózni!
A Warcraft 1-2-nek is volt sztorija, csak akkor még kevésbé szépen tudták tálalni.
nemtudomki:
Az MMORPG-k lényege nem csak az, hogy ölj és fejlődj. Ezt csak az olyanok hangoztatják fennhangon, akik vagy soha nem is próbálták, vagy csak havernál belenéztek fél órára, de nincs pénzük havonta fizetni azt a kőkemény 3000Ft-ot. Az MMORPG-k sokmindenről szólhatnak: felfedezésről, szabadságról, másokkal való könnyed játékról esetleg keményvonalas kihívásról, kinek mi tetszik jobban.
Mellesleg egy érdekes adat: jelenleg ugye kb 10-11 millió előfizetője van a WoW-nak. Ehhez képest az első hónapban csak valami 4 millióan vették meg az új kieget. Csak. Vagyis ez mit jelent? A 11 millióból 7 millió annyira nem "fejlődés-párti", hogy vagy nincs maxos karaktere, aki miatt megérné kieget venni, vagy esetleg nem érdekli annyira a dolog, elvan még 70-en, elhalasztja későbbre a vásárlást. Vagyis az előfizetők több mint fele-majdnem kétharmada abszolút nem "WoW-os kocka". Ezen azért érdemes elfilózni!
A WoW nagyon nem az első volt. Két nagyobb név is van, amit illik legalább hallomásból ismerni: EverQuest és még előtte az Ultima Online, de még ezek sem az elsők voltak. A WoW nagyon sok téren tőlük merít, csak jó időben volt jó helyen, szélesebb kör számára nyitott és ugye adott volt a Blizzard hírneve és alapos üzletpolitikája.
gabor11:
Annak a 40 meg 160 milliónak utána kéne nézni, hogy mit is jelent. Nem mindegy, hogy annyian játsszák, vagy annyian regisztráltak ingyenes accountot, és azóta felé se néztek. A Lineage 2 pedig hivatalosan nem ingyenes, legalábbis Európában.
A WoW nagyon nem az első volt. Két nagyobb név is van, amit illik legalább hallomásból ismerni: EverQuest és még előtte az Ultima Online, de még ezek sem az elsők voltak. A WoW nagyon sok téren tőlük merít, csak jó időben volt jó helyen, szélesebb kör számára nyitott és ugye adott volt a Blizzard hírneve és alapos üzletpolitikája.
gabor11:
Annak a 40 meg 160 milliónak utána kéne nézni, hogy mit is jelent. Nem mindegy, hogy annyian játsszák, vagy annyian regisztráltak ingyenes accountot, és azóta felé se néztek. A Lineage 2 pedig hivatalosan nem ingyenes, legalábbis Európában.
A Warhammerben az a jó (leírások alapján), hogy alternatívát kínál: eléggé hasonlít a WoW-hoz ahhoz, hogy könnyű legyen átszokni, ugyanakkor eléggé különböző ahhoz, hogy érdemes legyen áttérni - gondolok itt arra, hogy sokkal erősebb a PvP tartalom, mint a WoW-ban, sokkal inkább erre koncentrál, így aki a PvP-t jobban szereti, az könnyen lehet, hogy átszokik erre.
Viszont nem lesz könnyű dolga, ugyanis az MMO-k egyik jellemzője valóban az, hogy könnyen magához láncol: "ott vannak a barátaim, ott vannak az elért eredményeim, akkor most miért kezdjem újra egy teljesen más világban?" Aki meg most lépne be a piacra, azt is elsősorban a nagy óriás fogja beszippantani, hisz mindenki arról beszél, ismerősök, újságírók, mindenki, így természetes, hogy azt próbálja ki először, pláne, hogy trialja is van. Pont ezek miatt a WoW-ot legyűrni egyhamar valószínűleg semmi nem fogja, majd legfeljebb akkor, ha már a WoW által beszippantott, friss MMO-sokban is tudatosul, hogy mennyi más versenyző is van a piacon, amit esetleg érdemes lenne kipróbálni alternatívaként.
A Warhammerben az a jó (leírások alapján), hogy alternatívát kínál: eléggé hasonlít a WoW-hoz ahhoz, hogy könnyű legyen átszokni, ugyanakkor eléggé különböző ahhoz, hogy érdemes legyen áttérni - gondolok itt arra, hogy sokkal erősebb a PvP tartalom, mint a WoW-ban, sokkal inkább erre koncentrál, így aki a PvP-t jobban szereti, az könnyen lehet, hogy átszokik erre.
Viszont nem lesz könnyű dolga, ugyanis az MMO-k egyik jellemzője valóban az, hogy könnyen magához láncol: "ott vannak a barátaim, ott vannak az elért eredményeim, akkor most miért kezdjem újra egy teljesen más világban?" Aki meg most lépne be a piacra, azt is elsősorban a nagy óriás fogja beszippantani, hisz mindenki arról beszél, ismerősök, újságírók, mindenki, így természetes, hogy azt próbálja ki először, pláne, hogy trialja is van. Pont ezek miatt a WoW-ot legyűrni egyhamar valószínűleg semmi nem fogja, majd legfeljebb akkor, ha már a WoW által beszippantott, friss MMO-sokban is tudatosul, hogy mennyi más versenyző is van a piacon, amit esetleg érdemes lenne kipróbálni alternatívaként.
Hogy miért buknak meg ezek az új MMO-k?
Csak indítsunk el egyet és rögtön meglátjuk, MILYEN KARIT INDÍTASZ?! ORK, TÖRP, EMBER...? Ne máááár, közhely, unalmas.Emberek, mintha egy tucat barátok közt klón jelenne meg a televízióban ilyen címekkel: Rokoni kapcsolatok.
.