Az üzleti elemzésekben élenjáró NPD nyilvánosságra hozta áprilisi részjelentését, melyből kiderült, hogy nemcsak Európában, de az Egyesült Államokban is mindent üt a 2K BioShock: Infinite-je. A játék az eladási listák élén tanyázik hetek óta, ráver a Tomb Raiderre, a Gears of War: Judgmentre (az USA-ban az MS akciójátéka nagyobb durranásnak számít), sőt, még az istengyilkos Kratost is maga mögé utasítja.
Persze fontos kiemelni, hogy az NPD kizárólag a fizikai formában eladott termékeket követi. Azaz az internetes, digitális eladások nem szerepelnek a felmérésben, azokról kizárólag az online terjesztők és a kiadók tudnak, utóbbiak pedig csak a legritkább esetben (legtöbbször bombasiker alkalmával) adnak ki hivatalos eladási számokat. A dobozos játékok piacáról egyébként elmondható, hogy folyamatosan zsugorodik: míg 2012 márciusában 1,1 milliárd dollárt termeltek a videojátékok, addig idén ez az összeg csupán 992,5 millió dollár, azaz még az egymilliárdos határt sem éri el. Ugyanez a helyzet a hardvereladások terén is, csak épp még drasztikusabban: 32%-os visszaesés tapasztalható, részben a nextgen konzolok idei érkezése miatt, és persze ebbe a negatív tendenciába is belelóg a véget nem érő gazdasági válság lába.
Mindez persze a 2K Gamest nem igazán zavarja, sőt, élvezi, hogy a BioShock: Infinite a megjelenése óta folyamatosan az amerikai toplista élén áll. A játék a briteknél is tarolt, még a rendíthetetlen FIFA 13-at is maga mögé utasította.
Az szerintem nem mindegy, ha megveszem az Infinitet és 10 év múlva öröm lesz ránézni a dobozra, sőt, ha megéld öreg korodra. Egy érték lesz. Sőt, addigra játszani se tudsz majd vele, de lesz egy kézzel fogható "tárgyad". Digitálisan nem több, egy halom kódhalmaznál, amit ha ráadásul feltörnek, sz*ptad. Sőt, steam se lesz addigra.
Bár szerintem a dobozos kiadások jobbak nem tudom miért, de én azt jobban szeretem.
Egyébként is amíg a készítőket támogatjuk azzal, hogy megvesszük a játékot addig tök mindegy, hogy az digitális vagy dobozos.
Ui.: A digitális példányokat is beleszokták számítani az eladási listába, de lehet, hogy tévedek :)
Szinte mindent úgy szoktam. Évente maximum 1-2 dobozos csúszik be. Idén ez eddig a Tomb Raider volt és egyelőre mást nem is tervezek dobozosan. Ugyanakkor nekem laikus szemmel nem világos, hogy egy olyan nagy szeletét az eladásoknak, mint a digitális, miért nem számolják bele? Nem létezik, hogy pl. a Steam-nél ne tudnák, hogy mennyit adtak el belőle.