A NeocoreGames igyekszik megismertetni velünk a The Incredible Adventures of Van Helsing 2 újdonságait, ennek első felvonásaként közelebbi barátságot köthetünk az egyik új megidézhető szörnnyel, a Chimerával, egy egyedi, mesterségesen létrejött természetfeletti kreatúrával.
A Chimerát a harcok közben hívhatjuk elő, mert hát mit ér a vadász hű ebe nélkül, még ha ez esetben a blöki olyan, mint valami mutáns Cujo. Ennek köszönhetően úgy kapja szét ellenfeleinket, mint részeg segédmunkást az ipari ventilátor, de gyűjtögető életmódot is folytathat parancsunkra -- ilyenkor elmegy, hogy összehordja nekünk a pályán szerteszét heverő kincseket. Ha még ez nem lenne elég, a sátán kedvenc kutyusa fejleszthető lesz, még erősebb és intelligensebbé válhat, természetesen tapasztalatait a csatákból nyeri. Fejleszteni a Hunter’s Lair nevű búvóhelyünkön tudjuk majd, ahol cukimimusz házikuszunknak saját helye lesz. S persze, mint minden házikedvencet, őt is etetnünk kell, hiszen a sok harcban és kincskeresésben, sőt, minden percben, amit megidézve tölt, folyamatosan csökken az úgynevezett Hunger szintje, de ha megetetjük egy kis eszenciával, ripsz-ropsz újra hadra foghatóvá válik.