Ma már számtalan lehetőség áll rendelkezésre ahhoz, hogy a legapróbb részletekig testre tudjuk szabni egy játék nehézségét – kivéve mondjuk ha FromSoftware vagy soulslike-címről van szó, mert az egész más liga. Főképp a Sony játékainál kezdett elterjedni, hogy levehetjük a nehézségi szintet a legalacsonyabbra (Sztori), ahol azt is túléljük, ha egy tornádó halad át rajtunk, de ma már nem ritka, hogy bekapcsolható az aim-assist vagy az ellenfelek életerejének leredukálása a nullához közeli állapota. A Sony egy új szabadalmat tett közzé, amely a játékosok élő reakcióit rögzíti, hogy valós időben finomíthassa például a nehézséget az adott szakaszhoz. A rendszer aktívan változtathatja a játékelemeket, például a nehézségi szintet, hogy a játékosok a legjobb élményt kapják.

A javasolt rendszer a játék során dinamikus javaslatokat tudna adni, hogy a játékosok ne akadjanak meg sehol, sőt, a játékmenetet is valós időben szeretné megváltoztatni attól függően, hogy a felhasználó hogyan reagál egy-egy helyzetre. A dinamikus, valós idejű ajánlások javíthatják a felhasználó játékélményét azáltal, hogy új szintet javasolnak a játékhoz, [... vagy] a játékkód módosításával könnyebbé vagy nehezebbé teszik a játékban való előrehaladást – áll a leírásban. Magyarul ez annyit jelent, hogy ha egy játékban menet közben mondjuk ötből ötször elvétesz egy ugrást, akkor a rendszer ezt felismeri és apróbb módosítást hajt végre (például nagyobb boostot ad elrugaszkodáskor), ezáltal kvázi folyamatosan, valós időben igazítva a nehézséget a játékos ügyességéhez. A szabadalom még csak papíron létezik, de ha sikerül beiktatni, az egy életre megváltoztathatja a nehézségi szinteket a játékokban.