Folytatódik a Warcraft epikus története, melyben a nemrég feltárt vár, Ulduar körül fognak a szálak összecsomósodni. A Kirin Tor (mágusok szövetsége) egyesíteni próbálja a horda és a szövetség erőit, hogy együtt vegyék fel a harcot egy olyan gonosz ellen, melyet a teremtő titánok sem tudtak elpusztítani, csupán bebörtönözni egykori városukba. A tárgyalások kudarcba fulladnak, így a ligára és a játékosokra hárul a feladat, hogy szembenézzenek a kapun túl rejlő veszélyekkel.

Ulduar egy új instance típus lesz, két részre bontva. Az első felében egy több száz főt felvonultató csatában kell helytállnunk, felhasználva tankokat, lépegetőket, ágyúkat az életünkre törők eliminálásához. Majd, ha sikerült lehámoznunk a külső védelmet, benyomulhatunk az útvesztőbe, mely szokás szerint megválaszol rengeteg kérdést, ám mindig hagy egy elvarratlan szálat, melyen a démonok visszakapaszkodhatnak Azeroth világába.

A WoW lexikonja tehát tovább bővül, akit ez azonban hidegen hagy, kezdhet hozzászokni a dupla specializálódáshoz. Leegyszerűsített lényege, hogy annak, aki komálja a játékos elleni (PvP) harcokat, és emellett az instance-okat is rendszeresen látogatja, nem kell többé újra és újra elosztania tehetségpontjait, hanem egy fix összegért (1000 arany), bármikor váltogathat az ágazatok között. Cuccainkat sem kell pakolgatni, ezeket is egy pillanat alatt magunkra ölthetjük. S, ha már a tunikáknál tartunk...

Új lehetőség adódik felszerelések, illetve reputációpontok szerzésére az Argent Tournamenten (az Ezüst Lovagi Tornán, ha nagyon akarjuk fordítani...). A legutóbbi veresége miatt egy cseppet sem könyörületes Lich King ellen felsorakozott katonák egy játszmán vehetnek részt, mely az arénával ellentétben nem halálig tart, csupán elhasalásig. Ebben a ringben lesz engedélyezve a hátasokkal való harc, vagyis ha griffünkről akarunk dárdát repíteni, vagy megismertetni ellenfelünkkel a buzogány hűvös felületét raptorunk nyergéből, a gépezet ezentúl áldását adja rá. Az eszközölt változások listája ismét 20-30 oldalt tesz ki, ez, pedig legfőképp a hihetetlen mennyiségű loot (felvehető cucc) miatt van. Legyen elég annyi, hogy a South Parkban látott Ezer Igazság Kardja nem fogja sokáig húzni, és minden ütés alkalmával több ezres értékek fognak repkedni sérülés gyanánt.

A sok kisebb módosítások közül kiemelném még az útvesztők játékba integrált térképeit. Innentől kezdve nem kell többé addont használnunk az instance-okban: a stílusosan megrajzolt tekercsek a program részei lettek.

A Blizzard tehát ismét robbantott, felrázva ezzel a játékosokat, illetve azok napirendjét — biztos vagyok benne, hogy nem egy dolgozat/munkanap fog elmaradni eme patch tartalmai miatt. A trailer alant látható, legközelebb pedig találkozunk a Lich King erődítményének kapuja előtt...




(A képek a korábbi verzióból származnak)