Már csak pár nap van hátra a Battlefield 4 bétatesztjéből, amit valószínűleg sokan közületek már ki is próbáltak. De vajon észrevettétek azokat az érdekességeket, amiket Chris? Át is adjuk neki a szót!
Manapság szinte lehetetlen úgy írni a Battlefield 4-ről, hogy ne bosszantsak fel vele pár rajongót. Sokaknak nem indul, bugos, szaggat a játék, de hát ezért van a bétateszt, ugye. Most viszont nem a hibákról vagy gépigényről szeretnék írni nektek, hanem azokról az érdekességekről, amikre bizony nem öt perc alatt jöttem rá. Lássuk ezeket!
5. Liftek
A "C" ellenőrzőponton található felhőkarcoló tetejére könnyen feljuthatunk az épület előcsarnokában lévő liftek segítségével, ezt valószínűleg sokan tudjátok már. De azt tudtátok, hogy az épület folyó felőli oldala közelében is található egy szervizlift, ami nem a legfelső szintre, hanem a tetőre visz fel minket? És hogy miként kell lerombolni a felhőkarcolót? Nos, a folyó felőli oldalon találtok négy meggyengült tartópillért, azokat kell robbanóanyaggal megsemmisíteni.
4. Nullázás
A recon kaszt, azaz a sniperek dolga sokat nehezedett a Battlefield 3 óta, ugyanis a lövedékek úgynevezett hitboxa csökkent, aminek hatására sokkal pontosabban kell lőni ahhoz, hogy fejlövést érjünk el. Ez egy elég komplex feladat, hiszen tüzeléskor számításba kell vennünk a célpont irányát, sebességét és távolságát. Ezért aztán a reconok számára jelenthet jó hírt, hogy a célzást segítendő mostantól nullázhatjuk az irányzékot, amihez egyetlen adatra lesz szükségünk, a célponttól való távolságra. Ezt könnyen lemérhetjük, ha elővesszük a hármas gombra előhozható célmeghatározó kütyüt, ami megmondja, hogy mekkora a távolság a célpont és köztünk. Ezek után már csak az irányzék beállítása van hátra, amit akkor tudunk megtenni, ha benagyítunk és megnyomjuk a V gombot. Ekkor a képernyő alján láthatjuk, hogy mekkora távolságra nulláz a fegyver, tehát ha 200 méterre állítjuk, akkor a kétszáz méterre lévő célpont eltalálásához pontosan a szálkereszt közepére kell esnie az áldozatnak. Oh igen, és a T gombbal még egy szinttel nagyíthattok az irányzékon is!
3. Célrávezetés
Ugye mindenki tudja, mit jelentett a Battefield 3-ban a lézeres célrávezetés? Nem? Akkor irány a YouTube, és nézzétek meg oktató videósorozatom ezzel kapcsolatos részét!
A negyedik rész nagy újdonsága, hogy ehhez a művelethez már nincs szükség SOFLAM-ra, hanem a recon kaszt játékosai hordozható eszközzel festhetik meg a csapat számára a célpontokat. Ez persze önmagában nem lenne nagy újdonság, de azt tudtátok, hogy a megfestett célpontokra akár RPG-vel is lőhetünk rakétát úgy, hogy az követni fogja azt? Jó persze, ez nagyon nem életszerű, de mivel ez csak egy játék, ne akadjatok fent ilyeneken. Különben is, a Bad Company 2-ben is volt ilyen, csak ott tracer dart fegyverrel kell eltalálni a célpontot ahhoz, hogy követőrakétát tudjunk rálőni.
2. Interaktív elemek
A Battlefield 4 nagy újdonsága az úgynevezett Levolution, amit megfogadtam, hogy sosem fogok leírni még egyszer, mert utálom, ha ilyen trendi címkéket találnak ki olyan dolgokra, melyek igazából csak interaktív elemek. Jó néhány ilyen levolution-opció (na tessék, megint leírtam!) található a béta egyetlen térképén is. Ilyenek például a liftek, illetve a hidak elején található útzárak is, melyeket egyetlen kapcsolóval fel- vagy leengedhetünk, ezzel is megnehezítve a járművek átjárását. A "D" ellenőrzőpontnál is van egy ilyen interaktív elem, a plázában ugyanis találtok egy kapcsolót, amivel a rácsokat ereszthetitek le az épület körül.
1. Mission menü
A Battlelog is sokat változott az előző részhez képest, melyek közt a Missions menü volt a legérdekesebb számomra. Itt küldetéseket kreálhatunk magunk, illetve négy további társunk számára, melyeket ha elfogadunk, különféle versenyeken veszünk részt. Ki képes több tankot elpusztítani 48 óra alatt, ki lesz a legjobb csapatjátékos a következő három meccs alkalmával, stb. Győztest két nap után hirdet a rendszer, jutalma pedig... Na azt nem tudom, de talán ti eláruljátok nekem.
A Battlefield 4-ről "Ezzel játszunk..." videót is készítettünk, továbbá a játék PC Guru magazin előfizetés mellé is kérhető.
Nagyon kíváncsi vagyok pedig, hisz a béta a teljes játék funkcionalitásával vetekszik, a teljesnek nincs olyan aspektusa, amit ne ismernénk, ha pedig jól látom, a bétát nem a technikai hibák miatt húztam le.
Kiemeltem a pontokat, amik problémásak a cikkből, majd hozzáfűztem, hogy a játék alig fejlődött. Persze valószínű, hogy kapunk egy rakat új kontentet megjelenéskor, amiről most nem tudunk, valahogy úgy, ahogy a Total War II hibái is egy hét alatt kijavulnak, mert a fejlesztők megígérték, így megkapja a jó pontozást, ugye? :)
Már tényleg nem tudom, ennyire buta vagy-e, vagy csak kötekedni próbálsz.
Egy fejlesztő gárdának 3 hét bőven elég idő, főleg úgy, hogy az emberek minden hibát jeleznek így keresni se kell őket.
A többi tök felesleges és ostoba szájtépés, de ez a mondat még tévedés is: a béta full ingyen van, semmilyen 18k-t nem kell költeni rá, mellesleg a végleges játék állapotáról nem sokat mond el.
Nagyon kíváncsi vagyok pedig, hisz a béta a teljes játék funkcionalitásával vetekszik, a teljesnek nincs olyan aspektusa, amit ne ismernénk, ha pedig jól látom, a bétát nem a technikai hibák miatt húztam le.
Kiemeltem a pontokat, amik problémásak a cikkből, majd hozzáfűztem, hogy a játék alig fejlődött. Persze valószínű, hogy kapunk egy rakat új kontentet megjelenéskor, amiről most nem tudunk, valahogy úgy, ahogy a Total War II hibái is egy hét alatt kijavulnak, mert a fejlesztők megígérték, így megkapja a jó pontozást, ugye? :)
Már tényleg nem tudom, ennyire buta vagy-e, vagy csak kötekedni próbálsz.
nem értem hogy jön ide a C**...meg se említettem
amúgy megnézném hogy melyikben van több "újdonság", mert szerintem mindkét sorozat egy baromi nagy lehúzás
ja várj, semmi.
De a viccet félretéve, nem vagyok egyedül a problémával. Tessék felnézni a hivatalos fórumra ahol több ezer ember küzd hasonló problémával és a DICE elég gyengén, pontosabban inkább sehogy nem kommunikálja le a helyzetet. Sokaknak az első patch után jött elő a hiba. Az előbb jött ki a második patch és még mindig nem tudok játszani. Ez az olyan embereknek főleg idegesítő, akik elméletileg már múlthét hétfő óta hozzáférhettek volna a bátához. Bennem már csak egy apró remény él arra, hogy a hiba javításra kerül, de azért elgondolkodik az ember, hogy így hogy vegye meg a játékot. Mi van ha a végleges verzióban is ott figyel majd az örökké tartó töltőképernyő?
Fun fact: a fórmozók ajánlata a DICE-nak, hogy ne javítsák a hibát és a játékot nevezzék át Loadingfield 4-re -.-
A többi tök felesleges és ostoba szájtépés, de ez a mondat még tévedés is: a béta full ingyen van, semmilyen 18k-t nem kell költeni rá, mellesleg a végleges játék állapotáról nem sokat mond el.
amúgy nyilvánvalóan nem a bétára értette a 18k-t(ha már ostobaságról van szó...), a játék meg 3 hét múlva megjelenik szóval valószínűleg azért a béta elég sok mindent elárul az eddig közzétett játékmenetbeli elemek végleges állapotáról
3. pont iszonyat szar, semmi esélye nem lesz a légi járműveknek, de gyakorlatilag semminek. A SOFLAM tökéletesen volt balance-olva. Még ott is egy-két jól elhelyezett darab simán harcképtelenné tehette az ellenfél helikoptereit és tankjait.
A 2. pont pedig tipikus parasztvakítás. Van egy előre tökéletesen bescriptelt eseménysorozat (ami hatalmas öngól a DICE nagy pusztítási álmának, real-time fizika irányába kéne menni, emberek...), amit egy trigger tevékenység elindít. Az első 5 percben érdekes lesz, de mikor ugyan az történik meg hatvanszorra, már nem lesz olyan izgalmas. A Motorstorm Apocalypse és a Split/Second is ezen csúszott el.
Az első pont is érdekes. Szinte az összes multiplayer játékban megvan, de nem ez a lényeg. Inkább az, higy ez is nagyon monoton. Ok, hogy az ember a tankokra fog koncentrálni, de igazán kreatív dolgokat eddig még nem láttam. A legrosszabb, hogy a legtöbbször alig jutalmazzák az embert ezekért (Khm... Uncharted 3). Nem tudom, itt hogy lett kiegyensúlyozva, de ezek nálam elég hamar elvesztik az érdeklődésemet, mert unalmasak lesznek.
Összességében ez nagyon kevés egy gyakorlatilag 18k-s játékhoz, mert ugye van pár day1 kivágott tartalom, ami vagy konzolexkluzív, vagy fizetni kell érte. Lassan már az az érzésem, a későbbi DLC-ket is direkt tartják vissza. Egy újabb military shotter ami semmit nem ad hozzá a műfajhoz. Talán a TitanFall érdekes lehet még.
A többi tök felesleges és ostoba szájtépés, de ez a mondat még tévedés is: a béta full ingyen van, semmilyen 18k-t nem kell költeni rá, mellesleg a végleges játék állapotáról nem sokat mond el.
3. pont iszonyat szar, semmi esélye nem lesz a légi járműveknek, de gyakorlatilag semminek. A SOFLAM tökéletesen volt balance-olva. Még ott is egy-két jól elhelyezett darab simán harcképtelenné tehette az ellenfél helikoptereit és tankjait.
A 2. pont pedig tipikus parasztvakítás. Van egy előre tökéletesen bescriptelt eseménysorozat (ami hatalmas öngól a DICE nagy pusztítási álmának, real-time fizika irányába kéne menni, emberek...), amit egy trigger tevékenység elindít. Az első 5 percben érdekes lesz, de mikor ugyan az történik meg hatvanszorra, már nem lesz olyan izgalmas. A Motorstorm Apocalypse és a Split/Second is ezen csúszott el.
Az első pont is érdekes. Szinte az összes multiplayer játékban megvan, de nem ez a lényeg. Inkább az, higy ez is nagyon monoton. Ok, hogy az ember a tankokra fog koncentrálni, de igazán kreatív dolgokat eddig még nem láttam. A legrosszabb, hogy a legtöbbször alig jutalmazzák az embert ezekért (Khm... Uncharted 3). Nem tudom, itt hogy lett kiegyensúlyozva, de ezek nálam elég hamar elvesztik az érdeklődésemet, mert unalmasak lesznek.
Összességében ez nagyon kevés egy gyakorlatilag 18k-s játékhoz, mert ugye van pár day1 kivágott tartalom, ami vagy konzolexkluzív, vagy fizetni kell érte. Lassan már az az érzésem, a későbbi DLC-ket is direkt tartják vissza. Egy újabb military shotter ami semmit nem ad hozzá a műfajhoz. Talán a TitanFall érdekes lehet még.
Stinger: 4 találat és még repül
Rpg a nyerő sniper célmegjelöléssel
3. pont iszonyat szar, semmi esélye nem lesz a légi járműveknek, de gyakorlatilag semminek. A SOFLAM tökéletesen volt balance-olva. Még ott is egy-két jól elhelyezett darab simán harcképtelenné tehette az ellenfél helikoptereit és tankjait.
A 2. pont pedig tipikus parasztvakítás. Van egy előre tökéletesen bescriptelt eseménysorozat (ami hatalmas öngól a DICE nagy pusztítási álmának, real-time fizika irányába kéne menni, emberek...), amit egy trigger tevékenység elindít. Az első 5 percben érdekes lesz, de mikor ugyan az történik meg hatvanszorra, már nem lesz olyan izgalmas. A Motorstorm Apocalypse és a Split/Second is ezen csúszott el.
Az első pont is érdekes. Szinte az összes multiplayer játékban megvan, de nem ez a lényeg. Inkább az, higy ez is nagyon monoton. Ok, hogy az ember a tankokra fog koncentrálni, de igazán kreatív dolgokat eddig még nem láttam. A legrosszabb, hogy a legtöbbször alig jutalmazzák az embert ezekért (Khm... Uncharted 3). Nem tudom, itt hogy lett kiegyensúlyozva, de ezek nálam elég hamar elvesztik az érdeklődésemet, mert unalmasak lesznek.
Összességében ez nagyon kevés egy gyakorlatilag 18k-s játékhoz, mert ugye van pár day1 kivágott tartalom, ami vagy konzolexkluzív, vagy fizetni kell érte. Lassan már az az érzésem, a későbbi DLC-ket is direkt tartják vissza. Egy újabb military shotter ami semmit nem ad hozzá a műfajhoz. Talán a TitanFall érdekes lehet még.
3. pont iszonyat szar, semmi esélye nem lesz a légi járműveknek, de gyakorlatilag semminek. A SOFLAM tökéletesen volt balance-olva. Még ott is egy-két jól elhelyezett darab simán harcképtelenné tehette az ellenfél helikoptereit és tankjait.
A 2. pont pedig tipikus parasztvakítás. Van egy előre tökéletesen bescriptelt eseménysorozat (ami hatalmas öngól a DICE nagy pusztítási álmának, real-time fizika irányába kéne menni, emberek...), amit egy trigger tevékenység elindít. Az első 5 percben érdekes lesz, de mikor ugyan az történik meg hatvanszorra, már nem lesz olyan izgalmas. A Motorstorm Apocalypse és a Split/Second is ezen csúszott el.
Az első pont is érdekes. Szinte az összes multiplayer játékban megvan, de nem ez a lényeg. Inkább az, higy ez is nagyon monoton. Ok, hogy az ember a tankokra fog koncentrálni, de igazán kreatív dolgokat eddig még nem láttam. A legrosszabb, hogy a legtöbbször alig jutalmazzák az embert ezekért (Khm... Uncharted 3). Nem tudom, itt hogy lett kiegyensúlyozva, de ezek nálam elég hamar elvesztik az érdeklődésemet, mert unalmasak lesznek.
Összességében ez nagyon kevés egy gyakorlatilag 18k-s játékhoz, mert ugye van pár day1 kivágott tartalom, ami vagy konzolexkluzív, vagy fizetni kell érte. Lassan már az az érzésem, a későbbi DLC-ket is direkt tartják vissza. Egy újabb military shotter ami semmit nem ad hozzá a műfajhoz. Talán a TitanFall érdekes lehet még.