A Skyrim története a pletykákkal ellentétben nem a negyedik rész, vagyis az Oblivion közvetlen folytatása, hanem ahhoz képest 200 évet ugrunk előre az időben, s Tamriel jeges északi tartományában, Skyrimben találjuk magunkat, a polgárháború kellős közepén, nagyjából a pusztító sárkány, Alduin születésének idejében.
A főhősünk az utolsó Blade által kiképzett sárkányölő, egy Dragonborne, melynek nevét, faját, mesterségét és persze kinézetét jó szerepjátékszokáshoz híven mi magunk határozhatjuk meg. Összesen tíz faj közül választhatunk, 18 képességet sajátíthatunk el (ezeken a Fallout-játékokból ismert perkekkel módosíthatunk), valamint a játékban felkereshető öt óriási, természetesen élő-lélegző városban öt mágiaiskolát (destruction, alteration, conjuration, restoration, illusion) tanulhatunk meg, illetve itt kovácsolhatjuk meg a fegyvereinket és vehetjük fel a kismilliónyi mellékküldetést, melyek egy részét ezúttal a játék a képességeink és a játékstílusunk függvényében véletlenszerűen alakítja ki.
A fejlesztők célja az, hogy a játék minél hihetőbb legyen, így ennek megfelelően nem fogunk céltalanul bolyongó NPC-ket látni, mindenkinek meglesz a feladata, sőt lesz olyan alkalom is, hogy a karakterek segítenek a hősünknek, például ha elejti a fegyverét, egy gyerek odaviszi hozzá, vagy néhány felnőtt segít elhozni a zsákmányt. Az új grafikusmotornak köszönhetően pedig dinamikus fény-árnyék effektek, részletes növényzet és víz, valamint kidolgozott modellek tárulnak a szemünk elé, ezzel is tökéletesítve a játékélményen -- de természetesen az összetett fantasyvilág megteremtése közben a fejlesztők nem feledkeztek meg az izgalomról sem.
A harcrendszer dinamikusabb lett a kivégzőmozdulatok, a fegyverenként eltérő különleges támadások és a sprintelés bevezetése miatt, illetve sikerült csiszolni a kameraállásokon is, így bármi is legyen hősünk végcélja, garantáltan lebilincselő élmény lesz a záró képsorokig vezető út.
A főhősünk az utolsó Blade által kiképzett sárkányölő, egy Dragonborne, melynek nevét, faját, mesterségét és persze kinézetét jó szerepjátékszokáshoz híven mi magunk határozhatjuk meg. Összesen tíz faj közül választhatunk, 18 képességet sajátíthatunk el (ezeken a Fallout-játékokból ismert perkekkel módosíthatunk), valamint a játékban felkereshető öt óriási, természetesen élő-lélegző városban öt mágiaiskolát (destruction, alteration, conjuration, restoration, illusion) tanulhatunk meg, illetve itt kovácsolhatjuk meg a fegyvereinket és vehetjük fel a kismilliónyi mellékküldetést, melyek egy részét ezúttal a játék a képességeink és a játékstílusunk függvényében véletlenszerűen alakítja ki.
A fejlesztők célja az, hogy a játék minél hihetőbb legyen, így ennek megfelelően nem fogunk céltalanul bolyongó NPC-ket látni, mindenkinek meglesz a feladata, sőt lesz olyan alkalom is, hogy a karakterek segítenek a hősünknek, például ha elejti a fegyverét, egy gyerek odaviszi hozzá, vagy néhány felnőtt segít elhozni a zsákmányt. Az új grafikusmotornak köszönhetően pedig dinamikus fény-árnyék effektek, részletes növényzet és víz, valamint kidolgozott modellek tárulnak a szemünk elé, ezzel is tökéletesítve a játékélményen -- de természetesen az összetett fantasyvilág megteremtése közben a fejlesztők nem feledkeztek meg az izgalomról sem.
A harcrendszer dinamikusabb lett a kivégzőmozdulatok, a fegyverenként eltérő különleges támadások és a sprintelés bevezetése miatt, illetve sikerült csiszolni a kameraállásokon is, így bármi is legyen hősünk végcélja, garantáltan lebilincselő élmény lesz a záró képsorokig vezető út.
Remélem csak újabb Obo-fail az 5 mágiaiskola. Meglepne, ha a Mysticismet kivennék.
Amúgy csak most szúrt szemet: "például ha elejti a fegyverét, egy gyerek odaviszi hozzá" . Nos, a valóságérzethez nyilván hozzátesz a derékig érő fiatal NPC-k megjelenése, de már most látom, hogy valami méltatlankodó csoport elkezd tüntetni a játék ellen, mert a játékbeli gonoszt alakító karakter mondjuk gyerekeket áldozhat, vagy csak szimplán halomra gyilkolhatja őket (amit gondolom a gyerkőcök essential cédulával való ellátásával oldanak meg a fejlesztők (mint a Fallout 3-ban), de akkor is kényes a szitu)
Új motor: Hátigen, az Oblivion a Fallout 3hoz képest is csúnyácska(karakterkinézetek tekintetében) viszont a táj az még szerintem mai napig is megállja a helyét
Cyrodiil =/= Skyrim. Cyrodiil és Skyrim ugyanolyan tartomány, illetve inkább ország, mint Morrowind. A világ neve Tamriel.
http://oblivion.wikia.com/wiki/Tamriel
Viszont remélem, lesz olyan jó hangulatában és élményben, mint az Oblivion volt, ha összetettsége meg sem fogja közelíteni a nagy elődöket (pl. Morrowind).
Igazából a történet és a karakterek kidolgozottsága lesz az, amiben tényleges fejlődést várok. Már csak azért, mert ezek voltak az Oblivion gyengéi a sok egyszerűsítésen kívül. Szóval, ha ezek rendben lesznek, és kapunk egy jó kis akció-RPG-t, nonlineáris játékmenettel, akkor már boldog leszek.
http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/08/elderscrolls_01.jpg