A The Game Informer következő számára tervezett előzetes tartalma idő előtt kiszivárgott az internetre, így a The Elder Scrolls Online-ról képek és egyéb részletek is napvilágot láttak. Lássuk hát ezeket szép sorjában!
A játék története ezer évvel a Skyrim eseményei előtt játszódik. A Tharn család egyezséget kötött Mannimarcóval (egy altmer lich, az Order of the Black Worm nekromanta szekta alapítója, a mágusok céhének ősellensége, a "férgek királya"), hogy feltámassza a csatában elesett katonákat (ez egyben magyarázza a respawn-t is) -- csak azt nem tudják, hogy a mágus Molag Bal daedra herceg szövetségese...
Tamriel majdnem teljes egészében bejárható lesz: Skyrim, Morrowind, Summerset Isle és Elsewyr is említésre kerültek, igaz, kiemelték, hogy egyik terület sem lesz olyan kidolgozott, mint az egyjátékos változatokban (esélyes, hogy kell a hely a DLC-knek).
A játék elején három nagy frakció közül kell választanunk egyet, ezek közül több ismerős lesz a rajongók számára. Tamriel északi és keleti területeit a nordokból, dunmerekből és argóniaiakból álló Ebonheart paktum foglalja el, délkeleten az altmerek, khajiitok és bosmerek alkotta Aldmeri Dominion az úr, az északnyugati szeglet pedig a Daggerfall Covenant fennhatósága alá tartozik, mely orkokból, bretonokból és redguardokból áll. A három frakció természetesen harcban áll, igaz, PvP kizárólag Tamriel szívében, Cyrodiilben lehetséges. A cél a főváros megtartása, majd újbóli elfoglalása -- ez több száz fős PvP háborúkat jelent, melyek sosem érnek véget.
Ami a fejlődést illeti, szeretnék, hogy emlékeztessen az eredeti sorozatra, de persze nem ússzuk meg a tapasztalati pontokat. A harc szerencsére már nem szimpla kaszabolás, hanem félig-meddig körökre osztott kattintatás (á la World of Warcraft), amiben az erőnlét a kulcs: minél többet spórolunk az erőnkkel, annál több speciális támadást vihetünk be, ezzel kicsit taktikusabbá téve az eddig meglehetősen kaotikus TES-t.
A játékban nagyjából 120 óra kell, hogy egy karakter elérje a maximális szintet. Ez idő alatt persze nem csak a főszál küldetéseit csinálhatjuk, de csatlakozhatunk céhekhez is. A Dark Brotherhood, a mágusok, a harcosok és a tolvajok céhe eddig biztos, hogy szerepelni fog, de várhatóak még további bejelentések is.
Sok dologról nem esett szó, így például nem tudjuk, hogy a TES Online milyen üzleti modellt
használ (bár szinte biztos, hogy havidíjas lesz), így sem a lootolás, sem a craftolás nem került részletezésre.
A grafika kissé rajzfilmszerű lesz, ami nem csoda, hisz az a HeroEngine hajtja, ami a Star Wars: The Old Republicot is. A képeken mindenesetre látható, hogy a stílus sokkal színesebb és barátságosabb, mint a korábbi TES játékokban. Megjelenés egyelőre nincs, bár 2013 ősze ideális start lehet. A képek minőségéért elnézést kérünk, de mivel elvileg a Game Informer lapjairól származnak, ennél jobb formában egyelőre nem érhetőek el.
Végezetül íme a hivatalos teaser trailer, amit már tegnap megígért a Bethesda:
A játék története ezer évvel a Skyrim eseményei előtt játszódik. A Tharn család egyezséget kötött Mannimarcóval (egy altmer lich, az Order of the Black Worm nekromanta szekta alapítója, a mágusok céhének ősellensége, a "férgek királya"), hogy feltámassza a csatában elesett katonákat (ez egyben magyarázza a respawn-t is) -- csak azt nem tudják, hogy a mágus Molag Bal daedra herceg szövetségese...
Tamriel majdnem teljes egészében bejárható lesz: Skyrim, Morrowind, Summerset Isle és Elsewyr is említésre kerültek, igaz, kiemelték, hogy egyik terület sem lesz olyan kidolgozott, mint az egyjátékos változatokban (esélyes, hogy kell a hely a DLC-knek).
A játék elején három nagy frakció közül kell választanunk egyet, ezek közül több ismerős lesz a rajongók számára. Tamriel északi és keleti területeit a nordokból, dunmerekből és argóniaiakból álló Ebonheart paktum foglalja el, délkeleten az altmerek, khajiitok és bosmerek alkotta Aldmeri Dominion az úr, az északnyugati szeglet pedig a Daggerfall Covenant fennhatósága alá tartozik, mely orkokból, bretonokból és redguardokból áll. A három frakció természetesen harcban áll, igaz, PvP kizárólag Tamriel szívében, Cyrodiilben lehetséges. A cél a főváros megtartása, majd újbóli elfoglalása -- ez több száz fős PvP háborúkat jelent, melyek sosem érnek véget.
Természetesen lesznek arénák is, illetve fontos szerep jut a PvE-nek: a játékosok ötfős partikba verődve küzdhetnek szörnyek és banditák véletlenszerűen generált csapatai ellen, és bár a játék kasztrendszere hozza a klasszikus varázsló-harcos-rugó felosztást, aggrózás nincs, így állandóan résen kell lenni. Fontos kiemelni, hogy a játékban a különböző karakterskillek összehangolhatók, így mondjuk az olajba mártott nyílvesszőt egy mágus könnyedén lángra lobbanthatja.
A TES Online-ban sajnos nem lehet saját házunk vagy kisállatunk, nem tudunk megházasodni (legalábbis NPC-kel nem, a többi játékosról egyelőre nincs tiszta infó), vérfarkassá és vámpírrá sem válhatunk (igaz, ölhetjük őket a küldetésekben), a nézet pedig harmadik személyű, mert ez jobban illik az MMORPG-khez.
A TES Online-ban sajnos nem lehet saját házunk vagy kisállatunk, nem tudunk megházasodni (legalábbis NPC-kel nem, a többi játékosról egyelőre nincs tiszta infó), vérfarkassá és vámpírrá sem válhatunk (igaz, ölhetjük őket a küldetésekben), a nézet pedig harmadik személyű, mert ez jobban illik az MMORPG-khez.
Ami a fejlődést illeti, szeretnék, hogy emlékeztessen az eredeti sorozatra, de persze nem ússzuk meg a tapasztalati pontokat. A harc szerencsére már nem szimpla kaszabolás, hanem félig-meddig körökre osztott kattintatás (á la World of Warcraft), amiben az erőnlét a kulcs: minél többet spórolunk az erőnkkel, annál több speciális támadást vihetünk be, ezzel kicsit taktikusabbá téve az eddig meglehetősen kaotikus TES-t.
A játékban nagyjából 120 óra kell, hogy egy karakter elérje a maximális szintet. Ez idő alatt persze nem csak a főszál küldetéseit csinálhatjuk, de csatlakozhatunk céhekhez is. A Dark Brotherhood, a mágusok, a harcosok és a tolvajok céhe eddig biztos, hogy szerepelni fog, de várhatóak még további bejelentések is.
Sok dologról nem esett szó, így például nem tudjuk, hogy a TES Online milyen üzleti modellt
használ (bár szinte biztos, hogy havidíjas lesz), így sem a lootolás, sem a craftolás nem került részletezésre.
A grafika kissé rajzfilmszerű lesz, ami nem csoda, hisz az a HeroEngine hajtja, ami a Star Wars: The Old Republicot is. A képeken mindenesetre látható, hogy a stílus sokkal színesebb és barátságosabb, mint a korábbi TES játékokban. Megjelenés egyelőre nincs, bár 2013 ősze ideális start lehet. A képek minőségéért elnézést kérünk, de mivel elvileg a Game Informer lapjairól származnak, ennél jobb formában egyelőre nem érhetőek el.
Végezetül íme a hivatalos teaser trailer, amit már tegnap megígért a Bethesda:
Például ott nem lehet az,hogy az egyik questgiver ad valami idegesítő feleadatot,te megölöd és utána menekülhetsz az erdőbe.
Ami engem illet,én inkább maradok a rendeseknél,a Morrowind-oblivion-Skyrim.
+ Ahogy látom,nem is a Bethesda fejleszti (mert ők gondolom a skyrim DLC-n dolgoznak),szóval szerintem egy olyan középszintű MMO-val fogunk szemben állni.
A trailert pedig meg ne nézze senki, túl sok benne a spoiler...