Több mint tíz év várakozás után végre itt van a játék, mely az első részhez hasonlóan kultuszcím lesz - efelől semmi kétségem. Az első információk alapján nem fűztem hozzá túl sok reményt, de hál' istennek ilyen pozitív csalódás régen ért már. 1996-ban óriási sikereket aratott a széria első darabja (pedig csupán egy Quake motorra építkező modként indult), úgyhogy gyakorlatilag már ekkor tervbe lett véve a folytatás. Azóta a cím a Valve kezébe került, akik készítettek egy átiratot a Half-Life motorjára Team Fortress Classic néven, de a rendes folytatást már a Source motorra tervezték. Az idő múlásával megannyi koncepció született, de aztán abbamaradtak a tervezgetések - évekig semmi hír nem érkezett a további elképzelésekről. Aztán a közelmúltban újra előkerült Team Fortress 2, az eddigi koncepciókat a sarokba dobták és egy rajzfilmszerű, Source motorra építkező folytatásról számoltak be a Valve fejlesztői.
Mostanra már tudjuk, hogy ez utóbbi elképzelés végül gyökeret vert, ami eleinte kissé ijesztően hatott, de bizton állíthatom, nincs mitől tartanunk. Ez a rajzfilmszerű grafika kiváló húzás volt, ami mellé egy pazar játékmenet társul. Nem hittem volna, hogy ennyire stílusos lesz a progi, de így több órányi játék után bátram merem állítani, a Team Fortress 2 mérföldkő a csapatalapú FPS-ek körében (is). A grafika amellett, hogy baromi szórakoztató, nagyon igényes, ráadául az egész játékélményt megdobja az a bugyuta humor, ami a karakterek animációiból, fizimiskájából, illetve dumáiból fakad. Tehát külcsínből és hangulatból mindenképpen jelesre vizsgázott a játék, ám szerencsére a belbecs sem szorul háttérbe mindezek mellett.
A hóbortos külső egy komoly és összetett, csapatalpú játékmenetetet takar. A választható kasztok egytől egyig más-más játékstílust igényelnek, kellő változatosságot gyömöszölve harcokba. Összesen kilenc karakter közül mazsolázhatunk, akik három típusba lettek sorolva (kattints a névre a karakter képéért):
Offenzív kaszt
A cikkem végére hagytam a játék talán legérdekesebb elemét, a részletes statisztikarendszert. A Steam-profilomba minden statisztikai adat megmarad; milyen kaszttal mennyit és hogyan játszottam, miben voltam jó, hány fejest osztottam ki, és még sorolhatnám a tárolt adatok meglehetősen tág arzenálját. Tehát menet közben mindent figyel a program, ebből adódik az egyik legjópofább móka: valakinek a végzetévé válni. Ha ugyanaz a figura egymás után többször legyilkol, akkor külön bónuszokat kapok, hogyha sikerül megtorolnom a hírnevemen ejtett csorbát. Mindezek mellett különböző plecsniket is szerezhetünk bizonyos feladatok teljesítése után, hasonlóan a Battlefieldekhez; például ölj meg öt ellenfelet zsinórban, cselezd ki az ellenfél orvosát, hogy téged gyógyítson, érj el x mennyiségű fejlövést mesterlövészpuskával, stb. Tagadhatatlan tény, hogy a Battlefieldek is elsősorban az ilyen és ehhez hasonló extrákkal lopták be magukat a játékosok szívébe, és most ugyanezt az ösvényt próbálja a Valve is feszegetni, de majd meglátjuk mennyire hat meg ez titeket...
Zárásképen legyen elég annyi, hogy aki teheti, gyorsan rendeljen elő egy Orange Boxot, és csatlakozzon a hivatalos megjelenésig tartó bétázásba (október 10), mert az már bizonyos, hogy a Team Fortress 2 hatalmas siker lesz, és kizárt, hogy a HL 2: Episode Two ne taglózna majd ugyanúgy, ahogyan a többi rész is tette - a Portalról meg nem is beszélve...
Mostanra már tudjuk, hogy ez utóbbi elképzelés végül gyökeret vert, ami eleinte kissé ijesztően hatott, de bizton állíthatom, nincs mitől tartanunk. Ez a rajzfilmszerű grafika kiváló húzás volt, ami mellé egy pazar játékmenet társul. Nem hittem volna, hogy ennyire stílusos lesz a progi, de így több órányi játék után bátram merem állítani, a Team Fortress 2 mérföldkő a csapatalapú FPS-ek körében (is). A grafika amellett, hogy baromi szórakoztató, nagyon igényes, ráadául az egész játékélményt megdobja az a bugyuta humor, ami a karakterek animációiból, fizimiskájából, illetve dumáiból fakad. Tehát külcsínből és hangulatból mindenképpen jelesre vizsgázott a játék, ám szerencsére a belbecs sem szorul háttérbe mindezek mellett.
A hóbortos külső egy komoly és összetett, csapatalpú játékmenetetet takar. A választható kasztok egytől egyig más-más játékstílust igényelnek, kellő változatosságot gyömöszölve harcokba. Összesen kilenc karakter közül mazsolázhatunk, akik három típusba lettek sorolva (kattints a névre a karakter képéért):
Offenzív kaszt
- Felderítő: Speciális képessége, hogy jóval gyorsabb a többi játékosnál, nagyobbakat tud ugrani, mint a többiek és gyorsabban foglalhatjuk el vele az állásokat.
- Zsoldos: Egy böhöm rakétavetővel osztja a népet, ami brutálisan sebez, illetve a rakétát maga alá lőve hatalmas ugrásokra képes.
- Pyro: Különleges képességei nincsenek, csupán egy nagyon hatékony lángszóróval operál, amit ügyesen, taktikusan használva kegyetlen nagy irtásokat rendezhetünk vele.
- Robbantós: Az egyszerű gránátvetés mellett tapadós bombákat is képes kilőni, amiket gombnyomásra robbanthatunk fel, illetve saját magunkat is fellőhetjük velük.
- Nehézgépágyús: Ő az, akit a legtöbbet láthattuk a Team Fortress 2 kapcsán: egy izomagyú állat, aki egy hatalmas nagypapával darálja a népet: amilyen keményen szórja a golyókat, olyan masszívan állja is azokat - de semmi több
- Mérnök: Építhetünk vele lőállást, amivel megvédhetjük a bázist, illetve élet- és lőszerutánpótló masinát, de akár teleportkaput is letehetünk, hogy társaink gyorsabban juthassanak el a frontvonalra. Mindezekhez a nyersanyagot az elejtett fegyverekből szerzi.
- Doki: Természetesen gyógyítani tudja a társakat, de ahogy élettel látja el a többieket, egy ÜberCharge névre keresztelt spéci képessége egyre növekszik a gyógyítás arányában, és ha teljesen feltöltődik, átmenetileg sebezhetetlenné teszi önmagát, illetve azt, akit éppen becéloz gyógyfegyverével.
- Kém: Képes felvenni bármilyen kasztú ellenfél alakját, ráadásul rövidebb időre áttetszővé is tud válni, valamint ha késsel hátulról támadunk, azonnal kivégezhetünk bárkit. Mindemellett a mérnökök ütegeit is hatástalanítani tudja.
- Mesterlövész: Távcsöves puskájával fejre célozva halálos, nagyobb távolságokból is.
Ráadásul, ha folyamatosan bezoomolva tartjuk a fegyvert, a lövés ereje növekszik.
A cikkem végére hagytam a játék talán legérdekesebb elemét, a részletes statisztikarendszert. A Steam-profilomba minden statisztikai adat megmarad; milyen kaszttal mennyit és hogyan játszottam, miben voltam jó, hány fejest osztottam ki, és még sorolhatnám a tárolt adatok meglehetősen tág arzenálját. Tehát menet közben mindent figyel a program, ebből adódik az egyik legjópofább móka: valakinek a végzetévé válni. Ha ugyanaz a figura egymás után többször legyilkol, akkor külön bónuszokat kapok, hogyha sikerül megtorolnom a hírnevemen ejtett csorbát. Mindezek mellett különböző plecsniket is szerezhetünk bizonyos feladatok teljesítése után, hasonlóan a Battlefieldekhez; például ölj meg öt ellenfelet zsinórban, cselezd ki az ellenfél orvosát, hogy téged gyógyítson, érj el x mennyiségű fejlövést mesterlövészpuskával, stb. Tagadhatatlan tény, hogy a Battlefieldek is elsősorban az ilyen és ehhez hasonló extrákkal lopták be magukat a játékosok szívébe, és most ugyanezt az ösvényt próbálja a Valve is feszegetni, de majd meglátjuk mennyire hat meg ez titeket...
Zárásképen legyen elég annyi, hogy aki teheti, gyorsan rendeljen elő egy Orange Boxot, és csatlakozzon a hivatalos megjelenésig tartó bétázásba (október 10), mert az már bizonyos, hogy a Team Fortress 2 hatalmas siker lesz, és kizárt, hogy a HL 2: Episode Two ne taglózna majd ugyanúgy, ahogyan a többi rész is tette - a Portalról meg nem is beszélve...
Ezután mehet a játék, ami ugyan ablakban fog elindulni, de a játékon belül a videóbeállításoknál visszalőhetjük teljes képernyős módozatba. Remélem ez volt a problémád, kár lenne kihagyni...
Egyébként a kém álcaidőtartalma nem a cigiig tart, de jól látod, hogy hogy egy dohány dobozból - abból is az elegánsabbik fajtából - kell kiválasztani, hogy mely ellenfél alakját szeretnénk felvenni. Ha éppen álcázva vagyunk, a csapattársak ezt úgy látják, hogy karakterünk fejére egy papírálarc van húzva.
Kelcsi: Source motorral futó programról van szó, melyhez természetesen szükségeltetik az alap Source SDK file, de az meg úgyis ott van a Half-Lifeokban!
Kötelező vétel lesz a narancsdoboz, az már biztos. No, ez tényleg jó kis pakk lesz, ezt tényleg várom. Végre újra végigjátszom a HL2-t, a két epizódot, aztán jöhet egy kis portálos móka, és lehet, hogy elcsábít a multis oldal is, mert azért ezeket az arcokat ki kell próbálni!