A Blizzard, ahogy ígérte, a mai napon nyilvánosságra hozta, melyik játékon dolgozik. Igaz, nem volt nagy meglepetés, hiszen már egy jó ideje, szinte 100%-ra lehetett venni a zergek, protossok és terranek visszatérését. Ettől függetlenül az egész világ felbolydult a hír hallatán. A látványos és hangulatos bemutató után több fejlesztő leült és válaszolgatott a feltett kérdésekre, név szerint: Rob Pardo, Chris Sigaty, Dustin Browder, Mike Morhaime, Paul Sams, Chris Metzen és Jungwon Hahn.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
- Colossus: földi jármű, két lézerágyúval, sok zerget képes egyszerre leteríteni, nagyban hasonlítanak a Világok Harca című filmben a látott hatalmas tripodokra.
- Terran Reapers: nagyokat tud ugrani a "jump jet" segítségével és két géppisztolya van, ez volt az egyetlen új, nem protoss egység, amiről hajlandóak voltak beszélni. A magasabban elhelyezkedő bázisok gyenge pontjait jól ki lehet velük használni.
- Stalker: négylábú egység, amely képes teleportálni, de utána kell egy rövid újratöltődési idő, hogy újra használhassa ezt a képességét.
- Egyelőre név nélkül: hatalmas férgek, melyek a föld alól bújnak elő és Zerglingeket bocsájtanak ki magukból.
- Warprey: Új repülő egység, mely folyamatos lézersugarat lövell ki magából, és minél tovább tüzel, annál többet sebez. Néhány ilyen egy Battle Cruisert is simán leterít, de pár Marine meg őket teszi ártalmatlanná.
- Phoenix: szintén repülő egység, képes túltölteni a fegyverzetét és így nagyobb tűzerőre tesz szert, ám ha ezt alkalmazza a játékos, akkor figyelnie kell, mert ez után néhány másodpercig nem tud sem mozdulni, sem támadni az egység.
- Zealot: egy új képességük van, a gyorsítás, ezzel egy rövidebb távot sokkal gyorsabban képesek megtenni, javítva ezzel az esélyeiket a menekülő ellenség elkapására.
- Immortal: lényegében legyőzhetetlenek a nehéztüzérség számára, hiszen a lövések bekapcsolják a szinte áthatolhatatlan pajzsukat. A Marine egységek viszont itt is jól jönnek, ők ugyanis nem aktiválják ezt a védelmet, és simán megölhetik.
- Zerglingek: ők sem újak, de van egy hatékony új képességük. Egy rövid mutációs szakasz után tudnak alakulni zöldes fényben ragyogó öngyilkos bombákká, és így elgurulhatnak bárhová, nagy pusztítást okozva.
- Mothership (Anyahajó): ebből egyszerre csak egy lehet a pályán. Három különleges képességük van, az első az Time Bomb (Időbomba). Ha ezt aktiváljuk, akkor egy erőtér formálódik a hajó körül, mely képes megállítani bármilyen rakétát, melyek az erőtér megszűnése után ártalmatlanul hullanak a földre. A második a Planet Cracker (Bolygóroppantó) névre hallgat, ez több lézersugarat lövell ki egy időben, és mindent elpusztít a hajó alatt, sőt a hatóidőben képes mozogni is, így tornádóként söpörhet végig a terepen. Az utolsó a Black Hole (Fekete Lyuk), mely értelemszerűen lyukat hoz létre a "tér-idő-kontinuumban", és beszippant minden hajót a környékről. A bemutatón pillanatok alatt eltüntettek így négy Battle Cruisert...
- Minden protoss egység képes lesz pylon területet létrehozni bárhol a látható térképen, így olyan helyen is építkezhet, ahol nem várnánk.
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Komolyra fordítva: ti tudjátok. Én nem fogok azért hőzöngeni, hogy nem Supreme Commander-szintű a grafikája. A legtöbb embernek úgyis vissza kell vennie belőle, hiába csinálnak ultrafa*a kinézetet neki.
Én mindenesetre sajnálom, hogy mai világunkban sokan a grafikára utazunk... A legtöbb játék ma, már megbocsássatok, de lehet, hogy grafikai orgazmust hoz, de játékmenetben, illetve technikai téren rengeteg kivetnivalót hordoznak magukban. Nem akarok példákat hozni, nem szeretném, ha valaki személyes sértésnek venné, ha kedvenc játékáról nyilatkozok így.
A C&C3-at szeretem, de grafikai újításon kívül nem sok újdonságot hordozott magában. Mégis sokak kedvence. Miért? Mert C&C. A StarCraft-tal is így lesz: jóval szebb lesz, mint az előző része (akárki, akármit mond, akkor is szép...), s ha nem is fog markáns újításokat tartalmazni, de a StarCraft-feeling ott lesz. A rajongóknak ez pedig pont elég. S nem kevés rajongója van.
A többieknek meg hiába magyarázzuk, úgy sem értik meg, hiszen nem éreztek rá a StarCraft izére, valószínűleg. Legalábbis aki a Blizzard játékokkal csak a grafikai miatt játszik, az nem lehet rajongója a Blizzard játékoknak.
De ugyanígy van ez mindennel: Q3-at multiban leshetsz, de elokádod magad, annyira ronda... Miért? Hogy a legkisebb ping, LAG, szaggatás se zavarja meg a JÁTÉKÉLMÉNYT. Márpedig nálam ez az első. Amen.
S a StarCraft 2 előtt igen is nagy jövő áll... Miért? Mert rengeteg rajongója van, s mi meg is fogjuk szerzeni, és tolni fogjuk, míg el nem jő a StarCraft 3 .
pl youtube-on, vagy a starcraft2 honlapjáról töltsétek le, ott jobban látszik, hogy a játék
milyen is valójában kb. Persze, amint a BLIZZARD is nyilatkozta, amit látunk, még nem végleges, még azt sem tudták pontosan megmondani, hogy mikor jön ki a játék, szal korai
lenne lahurrogni. Bízok a Blizz-ben
ennél 1 starcraft témáju fps-nek vagy 1 world of starcraft-nak is jobban örültem volna
Na de mindegy. Kinek a pap, kinek a papné....
és ez az sc 2 nem más mint 1 warcraft a jövőben az 1 + brood é jobban tetszik nem olyan szín túltengéses.... nézd pl halo vs quake 3 a quake 4 nél már hála a jó égnek elhagyták ezt a baromságot
Csak szólok,hogy ez még kb. béta előtti állapot lehet,tehát még bőven lehet idejük csiszolni a grafikán is.Egyébként nem tudom mi a bajotok vele,a Blizznek mindig is így néztek ki a játékaik.Lehet,hogy nem szép,de stílusos.És ez szerintem sokkal fontosabb minthogy úgy nézzen ki,mint a C&C3 vagy a Supreme Commander.
Egyébként ha meg a grafikája miatt nem fogotk játszani a 2-vel,akkor meg is érdemlitek,mást nem tudok mondani...
ez nevetséges.... nézzétek már meg azokat a battle cruiser-eket olyan mintha 1 gyerek rajzolta volna őket!!!! közel 10 év várakozás után hatalmas csalódás...... olyan az egész mint a warcraft minden szines mint az állat...az a barack is olyan mint játék autó 4 szívószálon 5 éve elment volna talán.... de tőllük nem 1 képregény kinézetü folytatást vártam......
ráadásul a képen még a grafika sem hűaztakú... de jó
lehet hogy csak én nem vagyok elájulva? pedig vártam a játékot,és nem volt rossz az első rész de már abban is kicsit gagyi volt sztem a terep (bár akkoriban ok volt), és az hogy most ugyan ott játszódik?? én kérek elnézést
pozandr: Nem tudod, mit hagytál ki!