A Blizzard, ahogy ígérte, a mai napon nyilvánosságra hozta, melyik játékon dolgozik. Igaz, nem volt nagy meglepetés, hiszen már egy jó ideje, szinte 100%-ra lehetett venni a zergek, protossok és terranek visszatérését. Ettől függetlenül az egész világ felbolydult a hír hallatán. A látványos és hangulatos bemutató után több fejlesztő leült és válaszolgatott a feltett kérdésekre, név szerint: Rob Pardo, Chris Sigaty, Dustin Browder, Mike Morhaime, Paul Sams, Chris Metzen és Jungwon Hahn.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
- Colossus: földi jármű, két lézerágyúval, sok zerget képes egyszerre leteríteni, nagyban hasonlítanak a Világok Harca című filmben a látott hatalmas tripodokra.
- Terran Reapers: nagyokat tud ugrani a "jump jet" segítségével és két géppisztolya van, ez volt az egyetlen új, nem protoss egység, amiről hajlandóak voltak beszélni. A magasabban elhelyezkedő bázisok gyenge pontjait jól ki lehet velük használni.
- Stalker: négylábú egység, amely képes teleportálni, de utána kell egy rövid újratöltődési idő, hogy újra használhassa ezt a képességét.
- Egyelőre név nélkül: hatalmas férgek, melyek a föld alól bújnak elő és Zerglingeket bocsájtanak ki magukból.
- Warprey: Új repülő egység, mely folyamatos lézersugarat lövell ki magából, és minél tovább tüzel, annál többet sebez. Néhány ilyen egy Battle Cruisert is simán leterít, de pár Marine meg őket teszi ártalmatlanná.
- Phoenix: szintén repülő egység, képes túltölteni a fegyverzetét és így nagyobb tűzerőre tesz szert, ám ha ezt alkalmazza a játékos, akkor figyelnie kell, mert ez után néhány másodpercig nem tud sem mozdulni, sem támadni az egység.
- Zealot: egy új képességük van, a gyorsítás, ezzel egy rövidebb távot sokkal gyorsabban képesek megtenni, javítva ezzel az esélyeiket a menekülő ellenség elkapására.
- Immortal: lényegében legyőzhetetlenek a nehéztüzérség számára, hiszen a lövések bekapcsolják a szinte áthatolhatatlan pajzsukat. A Marine egységek viszont itt is jól jönnek, ők ugyanis nem aktiválják ezt a védelmet, és simán megölhetik.
- Zerglingek: ők sem újak, de van egy hatékony új képességük. Egy rövid mutációs szakasz után tudnak alakulni zöldes fényben ragyogó öngyilkos bombákká, és így elgurulhatnak bárhová, nagy pusztítást okozva.
- Mothership (Anyahajó): ebből egyszerre csak egy lehet a pályán. Három különleges képességük van, az első az Time Bomb (Időbomba). Ha ezt aktiváljuk, akkor egy erőtér formálódik a hajó körül, mely képes megállítani bármilyen rakétát, melyek az erőtér megszűnése után ártalmatlanul hullanak a földre. A második a Planet Cracker (Bolygóroppantó) névre hallgat, ez több lézersugarat lövell ki egy időben, és mindent elpusztít a hajó alatt, sőt a hatóidőben képes mozogni is, így tornádóként söpörhet végig a terepen. Az utolsó a Black Hole (Fekete Lyuk), mely értelemszerűen lyukat hoz létre a "tér-idő-kontinuumban", és beszippant minden hajót a környékről. A bemutatón pillanatok alatt eltüntettek így négy Battle Cruisert...
- Minden protoss egység képes lesz pylon területet létrehozni bárhol a látható térképen, így olyan helyen is építkezhet, ahol nem várnánk.
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
"Nemes orkok akik visszatérnek a gyökereihez??? Ork ne javuljon meg, az ork belezzen meg tarolja le a fél világot! Jóhogy nem lesz kötelező nekik az öltöny! Az emberek meg olyan hévvel csatlakoztak a háborúhoz mintha beöntés is járna a mellé."
Jaja... Ebben egyetértek. Olyan ez, mintha a StarCraft-ban hirtelen a Zerg-ek jófiúk lennének . Tudja mindenki, a War1 óta, hogy ember vs. ork, és az orkok kulturálatlan vadbarmok (a szó legpozitívabb értelmében!) . A horda pont egy fokkal kisebb szerveződés, mint a társadalom (vagy jobb szó rá a törzs), az ember még az ősidőkben, homo sapiens előtti fejlettségi szakaszában élt ilyen szerveződésben. Tehát ork kultúra nincs . Thrall ilyen szempontból egy "Überork" (hogy Nietzsche-re reflektáljak ), aki valószínűleg egy következő generációt képvisel. Azért is tudott kiemelkedni a többi közül, mert valószínűleg egy mutáció folytán sokkal intelligensebb, megfontoltabb lett. Ezért is volt képes megalapítani Kalimdor-on Orgrimmar-t, az orkok városát. Tehát Thrall vezérnek van jövője, s talán a következő generációs orkokra lehet mondani majd, hogy intelligensek, de ezeknek, akiket eddig megismertünk, esetleg pre-kultúrájuk volt . De én pont emiatt szeretem őket játékokban (WoW-ban is orkkal voltam - illetve taurennel is, sőt, Morrowind-ben is első karakterem egy ork volt), mert olyan vadbarmok . Úgyhogy ez nekem is kicsit szúrta a szemem a War3-ban. De végülis Grom azért képviselte az ősi orkokat.
OFF
Amúgy nem hinném, hogy a sztorit elcsesznék, arra a Blizzard mindig ügyelt (még a WoW-ban is ). Igaz, a legjobban eddig egyértelműen a WarCraft 3 története jött be, de a StarCraft is isteni volt. Szerintem most is az lesz...
Egyébként nem lettek nemesebbek az orkok, csak a démonok őket is fenyegették...
Csak neked nem tetszett.
Egyébként annak is ugyanolyan lebilincselő sztorija van,mint az SC-nek.Ork miért ne javulhatna meg?Épp ez a jó a WarCraftban.Ott az orkok jó színben vannak feltüntetve.Kb. mindegyik fantasy játékban az orkok csak agyatlan,zöld bestiák,akik csak gyilkolásra valók.Utálom is őket rendesen.Ezzel szemben a WarCraft3-ban az orkok a kedvenceim.És pont a történet miatt.Én többre tartom őket,mint az embereket(ugye Thrall első szóra mozgósítja a Hordát,mikor Medivh utasítja erre,ezzel szemben a Lordaeron-i human vezérek le se sz@rják a prófétát.Meg is érdemlik,hogy kicsinálták őket).
Én nagyon örülök,hogy az orkokat végre valakik képesek voltak nemesebbnek megalkotni,és a War3 után nem csak undorral gondol vissza rájuk az ember.A WoW-ban is például ork karakterem van,holott az összes többi szerepjátékban,amivel játszottam,mindig embert alakítottam.
Bár, én nem hiszem, hogy beállnék a StarCraftot istenítők táborába, de egy próbára, esetleg az egyjátékos kampány végigvitelére jó lehet nálam. A videókra már így is kíváncsi vagyok.
Én csak két dologtól félek:
- A fejlesztők felbuzdulva a grafikát ért kritikákon valami engine váltást kezdeményeznek, és a játék hihetetlenűl csúszni fog.
- Esetleg a játék sztorija és/vagy hangulata hagy majd kívánnivalót maga után (amivel az első rész leginkább kiemelkedett szerintem). Nekem pl. a War3 kampány sztori része teljesen felejthető volt. Elég "laposra" sikeredett és semmilyen meglepetést nem hozott. Kicsit sem tudtam "beleélni" magam.
Nemes orkok akik visszatérnek a gyökereihez??? Ork ne javuljon meg, az ork belezzen meg tarolja le a fél világot! Jóhogy nem lesz kötelező nekik az öltöny! Az emberek meg olyan hévvel csatlakoztak a háborúhoz mintha beöntés is járna a mellé.
Na mind1 egy kicsit elkalandoztam. Csak nekem nem teszett a war3 sztorija?
MOST LÁTTAM!
HATALMAS!!!!
NAGYON JÓ!!!!
A graf az Tökéletes!
Valószínüleg a kedvencem lesz!
Nem kell mondanom hogy az egy is az !
Sőt ma is elő veszem és játszok vele!
Ha meg is jelenik a SC2 én úgyan úgy fejet hajtok és a Kedvncem lesz az 1 is!
(Csak, hogy megvédjem már a kis kedvencet. )
Remélem ezt se fogják abbahagyni.Mint a Ghostal tették.:@.Ha abbahagyták a Blizzard e szét lesz rugva .
Amen. Egyetértünk, végre . Igaz, én csalódni fogok, ha a SCII nem tudja hozni a szintet, de nem fogom magam felakasztani . De remélem, hogy éjszakáimat a StarCraft-tal fogom tölteni (ahogy azt az első résznél is tettem ).
Amúgy szerintem nem vitatkozás volt, csak egészséges eszmecsere. Legalábbis szerintem mindketten megőriztük az objektív hangnemet, nem flame-eltünk . Igen is kell a vita, arra mindenképp jó, hogy mi magunk előtt is feltárjuk az adott játékról az objektív tényeket.
A mostani helyzet alapján szerintem a maga módján szép lesz a játék.Lehet(biztos),hogy nem lesz egy Crysis szintű grafikája,de legalább egy jobb közepes gépen is el fog futni,remélhetőleg rengeteg ember örömére..Ahogy az Elric testvérek mondanák: semmit sem nyerhetsz anélkül,hogy valamit ne áldoznál föl.Meg a Blizzard amúgy sem a szép játékokról híres.De én azt mondom,hogyha a játéknak lebilincselő sztorija,pörgős játékmenete és kiváló zenéje lesz,akkor nem vesztünk semmit a kissé szegényesebb grafikával.De egyébként ha ilyen marad a grafika,azzal sincs semmi baj,mert stílusos.Akárcsak a többi Blizzard játéké.Nem különösebben szép,de megvan a maga hangulata.És azt hiszem ez többet ér egy CryEngine nyújtotta látványvilágnál is.
Aki Blizzard-fan,annak értenie kell,amit írtam.Aki meg nem,nos annak hiába írkálok,úgysem fog igazat adni nekem.
"Ha ilyen alapon döntenénk, akkor a The Suffering-et a kutya nem próbálta volna ki. Vagy pl. a Devil May Cry 3-at PC-n leköptük volna a grafika alapján. De a Resident Evil 4 is ilyen."
Mindhárommal játszottam (nem csak PC-n), és kiváló játékok. Mindhárom remekmű. (ez inkább a konzolos verziókból derül ki) De ezek PC verzióival, nem lehet összehasonlítani a SCII-t. Egész egyszerűen azért mert az imént említett 3 játék mind átirat. Ezen játékok PC-s és konzolos változatai között ég és föld a különbség. (a konzol javára)
Részemről nem vitatkozok tovább. A végeredmény a fontos, nem az előzetes találgatások. Ha jó lesz örülök, hogy egy jó játékkal több van, ha meg nem nálam akkor se dől össze a világ.