Wright mester most épp a San Diegó-i Comic-Con 08 rendezvényen tartott egy előadást, amivel egyből elvitte a pálmát: mindenki döbbenetére ugyanis bejelentette, hogy a MashOn.com oldallal együttműködve képesek leszünk saját spore-os képregényünket megalkotni! A felületre bejelentkezve játékképeket, videókat tölthetünk fel, ezekből egy sztorit rakhatunk össze a stílusban ismert szövegbuborékokkal ellátva, majd e-mailben elküldhetjük barátainknak, vagy beágyazhatjuk például blogunkba, a közösség tagjai pedig természetesen értékelhetik az elkészült műveket.
Némi gúny az EA Maxis kreatívjaitól: A lény: "Ha megalkottál engem, biztos isten vagy -- de akkor miért nem használod arra az isteni erődet, hogy megmentsd a Hellgate Londont?" Mire a válasz "odafentről": "POFA BE!"
Will Wright ezen kívül egy másik morzsát is elhintett. Betöltött egy állást a játék késői szakaszáról, amelyben épp egy korábban ellenséges civilizáció felett vette át békésen a hatalmat. A hódítás után megjelent egy zeneszerkesztő, mely automatikusan elkészítette új birodalmunk fővárosának főtémáját, mintegy himnuszát, a nép személyiségére, kultúrájára, az épületek stílusára, és a társadalom általános helyzetére alapozva, ezzel teljesen egyedi hangulatot csempészve a játék adott szakaszába.
Aki pedig egy ilyen bonyolult játék programozásának lelki világára, mechanizmusára kíváncsi, az látogasson el a Spore prototípus oldalára, ahol maguk a fejlesztők teszik közzé azokat az apró segédeszközöket, melyek segítségével a játékmenet, a felhasználói felület, a szimuláció egyes elemeit, különféle aspektusait hozták létre és tesztelték. Jelenleg két ilyen cucc tölthető le, az egyik a ParticleMan, mely a részecskék gravitációját szimulálja, ennek segítségével alkották meg a csillaghalmazokat, fekete lyukakat, pulzárokat, és hasonlókat. A most felkerült másik program BIOME névre hallgat, és egy programozható sejtautomata, mellyel SimCity-féle rács-szimulációt lehet létrehozni. Segítségével emulálható erdőtűz, járvány, az állatok vándorlása, vagy épp kristálynövekedés. A program elindítása után a Load Rules gombra kattintva az Examples könyvtárból lehet betölteni a különféle szimulációkat. Rendkívül érdekes, persze csak azoknak, akik maguk is érdeklődnek az ilyesmi iránt, amely már jóval túlmutat a játékkészítésen, hiszen ezek igen komoly tudományos eszközök. Ám aki ismeri Will Wright játékait, tudja, hogy mindegyik ilyen valós, tényekre, elméletekre alapozott szimuláció volt, nem véletlenül tananyag például a SimCity egyes felsőoktatási karokon. Nyilván a Spore jóval tovább megy ezen az úton, hiszen itt nem kisebb léptéket modellezett le ez a zseniális figura és csapata, mint a komplett evolúciót, úgy az élőlények, mint a csillagok vagy a városok esetében, komplex szociális, társadalmi, aspektusokkal, behatásokkal egyetemben. Azt hiszem, sokat fogunk még beszélni erről a játékról...
Némi gúny az EA Maxis kreatívjaitól: A lény: "Ha megalkottál engem, biztos isten vagy -- de akkor miért nem használod arra az isteni erődet, hogy megmentsd a Hellgate Londont?" Mire a válasz "odafentről": "POFA BE!"
Will Wright ezen kívül egy másik morzsát is elhintett. Betöltött egy állást a játék késői szakaszáról, amelyben épp egy korábban ellenséges civilizáció felett vette át békésen a hatalmat. A hódítás után megjelent egy zeneszerkesztő, mely automatikusan elkészítette új birodalmunk fővárosának főtémáját, mintegy himnuszát, a nép személyiségére, kultúrájára, az épületek stílusára, és a társadalom általános helyzetére alapozva, ezzel teljesen egyedi hangulatot csempészve a játék adott szakaszába.
Aki pedig egy ilyen bonyolult játék programozásának lelki világára, mechanizmusára kíváncsi, az látogasson el a Spore prototípus oldalára, ahol maguk a fejlesztők teszik közzé azokat az apró segédeszközöket, melyek segítségével a játékmenet, a felhasználói felület, a szimuláció egyes elemeit, különféle aspektusait hozták létre és tesztelték. Jelenleg két ilyen cucc tölthető le, az egyik a ParticleMan, mely a részecskék gravitációját szimulálja, ennek segítségével alkották meg a csillaghalmazokat, fekete lyukakat, pulzárokat, és hasonlókat. A most felkerült másik program BIOME névre hallgat, és egy programozható sejtautomata, mellyel SimCity-féle rács-szimulációt lehet létrehozni. Segítségével emulálható erdőtűz, járvány, az állatok vándorlása, vagy épp kristálynövekedés. A program elindítása után a Load Rules gombra kattintva az Examples könyvtárból lehet betölteni a különféle szimulációkat. Rendkívül érdekes, persze csak azoknak, akik maguk is érdeklődnek az ilyesmi iránt, amely már jóval túlmutat a játékkészítésen, hiszen ezek igen komoly tudományos eszközök. Ám aki ismeri Will Wright játékait, tudja, hogy mindegyik ilyen valós, tényekre, elméletekre alapozott szimuláció volt, nem véletlenül tananyag például a SimCity egyes felsőoktatási karokon. Nyilván a Spore jóval tovább megy ezen az úton, hiszen itt nem kisebb léptéket modellezett le ez a zseniális figura és csapata, mint a komplett evolúciót, úgy az élőlények, mint a csillagok vagy a városok esetében, komplex szociális, társadalmi, aspektusokkal, behatásokkal egyetemben. Azt hiszem, sokat fogunk még beszélni erről a játékról...