Solid Snake: A Hollywood-hadműveletMár vagy négy éve keringett a pletyka egy Metal Gear Solid film készítéséről, amikor a tavalyi E3-on a sorozat atyja, Hideo Kojima megerősítette, hogy megállapodtak az A-kategóriás adaptáció készítéséről egy Hollywoodi stúdióval, melynek nevét később hozzák nyilvánosságra. Azóta lessük a híreket.

Nos, most az előző mai híremben említett Yair Landau, a Sony Pictures Entertainment alelnöke jelentette be, hogy róluk van szó. „Szorosan együttműködünk a Metal Geares srácokkal. Ez egy nagyon filmszerű játék, valóban kínálja magát a mozivászonra. De a kérdés az: hogyan ülteted át Snake kalandjait, hogy az találkozzon a nézők elvárásaival." Landau azt is elmondta, hogy ez a projekt csak a kezdete a Sony új terveinek. „Vannak más játékok is, melyeket meg szeretnénk filmesíteni. Most éppen egyik kedvenc produceremmel dolgozzuk ki egy EverQuest mozi ötletét.” A szóban forgó illető nevét nem árulta el, így ez majd egy későbbi hírünk alapja lehet...

Szerencse, hogy ama bizonyos német celluloidmészároson kívül is egyre többen látnak fantáziát a játékadaptációkban, olyanok, akik valóban a filmvilág élvonalába tartoznak. Kijött ugyebár a Silent Hill mozi, készül a Halo Peter Jacksonnal a produceri székben – no és persze a World of Warcraft film, melyről még szintén csak Blizzardos félmondatok és rejtélyes szavak hangzottak el.

Míg a kérdőjelek kisimulnak, álljon itt néhány adat az MGS franchise elképesztő sikerét alátámasztandó: az 1998-as indulás óta a széria több mint egymilliárd dolláros eladási bevétellel büszkélkedhet, a 20 millió gazdára talált példány mellett 3 millió stratégiai könyvet, 1,5 millió akciófigurát és 200 000 képregényt vásároltak meg a rajongók. Meg merem kockáztatni így látatlanban is, hogy a film be fogja hozni az árát...